beschermengelen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 11 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ja ik geloof er wel in.
    Je hebt vanaf je geboorte een gids bij je voor je hele leven die je een bepaalde kant op 'stuurt'. Jou levensdoel zeg maar. Hoevaak komt er wel niet ineens iets op je pad dat dat vaak achteraf zo moest zijn ;)
    Daarnaast kun je meerdere beschermengelen hebben. Vaak zijn dit verwante familieleden.

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Klinkt heel stom misschien maar dan is het voor deze persoon zijn tijd nog niet om te gaan :)

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

maar die gids die je bij je geboorte krijgt, is dat dan een engel? of ook een familielid denk jij?

en denk jij dat ze 24/7 bij je zijn? of wanneer het nodig is?

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik geloof in engelen. En dat er verschillende soorten zijn. En dat ieder mens een aantal vaste engelen bij zich heeft.

Maar overleden mensen blijven niet bij ons. Die gaan ergens anders heen. Misschien dat hun engelen daar niet naar mee gaan en dan naar ons kunnen komen?

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Gelukkig niet, kan mn vader niet missen. Hij is heeeeeel positief veranderd na zijn "ziekte" en leren hem sindsdien pas echt kennen. Ik vraag me vaak af waaraan hij dood zal gaan, ooit raakt het geluk op.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

maar hoe moet ik dan verklaren dat mijn man mijn overleden familielid naast mij zag staan? :$

mijn man, de nuchterheid zelve.....:p

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja dat kan vanalles zijn. Behalve alle wetenschappelijke verkaringen, hallucinaties, ook bijv een engel die in iemands vorm verschijnt, of juist een demon die hetzelfde doet etc etc. Maar niet de ziel van je overleden familielid. Daar geloof ik echt absoluut niet in.

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ja dit is ook een beschermengel. Je gids is geen familielid. Gidsen (engelen) zitten op een veel hoger zielsniveau dan wij nu als ziel zitten.

Oh en ze zijn altijd bij je.

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Een overleden persoon daar de ziel van gaat naar een ander demensie en daar verder leren (en later weer terug reincarneren).
    Toch kan deze ziel bij jou zijn. Een ziel kan zichzelf splitsen ( de energie van de ziel) waardoor het op meerdere plekken tegelijk kan zijn.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou ja, het is geen van allen logisch te verklaren natuurlijk....de wetenschappelijke verklaring kun je bij voorbaat afschrijven (niet te verklaren, noch te bewijzen) hallicunaties is ook niet erg logisch, aangezien mijn man hem kon omschrijven en door mijn fotoalbum al bladerend precies aanwees wie hij bedoelde, waarvan ik zelf dacht dat die het zou zijn.

een engel die in iemands vorm verschijnt...doen engelen dat wel? nooit van gehoord....:(
    van demonen is dit wél bekend :$

lastig verklaren dit hoor :)

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik krijg rillingen van jouw verhaal. Klinkt precies als het verhaal van mijn vader. Toch geloof ik er niet in, maar dat komt dor de alle andere ellende in het leven..

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

maar dat is natuurlijk ook een kwestie van geloven natuurlijk...Ik geloof persoonlijk niet in reincarnatie.

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja van demonen is dat uitgebreid bekend. Daarom hou ik mij heel ver van mediums etc. Want je weet nooit met wie die gesproken hebben. En ieder mens heeft een ook demon bij zich heel je leven. Die blijft ook hier als je overlijdt. Dus die engel en die demon weten alles van je, ze zijn altijd bij je geweest. Dus die kunnen makkelijk doen alsof ze jou zijn.

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dat is ook. Van reincarneren geloofde ik eerst ook niet echt tot er echt heel veel duidelijke verhalen van kinderen naar voren zijn gekomen wat ze in hun vorige leven hebben meegemaakt en wie ze waren.

15. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik geloof niet in reïncarnatie. En ik geloof al helemaal niet dat je ziel zich op kan splitsen en op meerdere plekken tegelijk kan zijn.

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja of die kinderen hebben die verhalen van de demonen/engelen die die mensen hun hele leven vergezeld hebben.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

ben jij moslima? (omdat jij het over een engel en een demon hebt?) Jij hebt het volgens mij over een djinn of niet?

Denk jij dat mijn man een djinn gezien heeft? (ik weet alleen niet precies wat dat is, misschien wil je dat uitleggen?)

18. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nee ik ben geen Moslim. Ben agnostisch, soort van. Beetje m'n eigen gedachten niet echt een officiële richting of geloof.

19. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ow en een djinn in de islam is volgens mij ook een soort wezen waarvan meerdere soorten van zijn. Djinns zijn eigenlijk geen demonen want een djinn kan ook Moslim zijn of juist een helper van Satan. Dus djinns zijn niet oer definitie slecht. Maar ook djinns word van gelooft dat ze mensen kunnen personifiseren.

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

oke, hoe kom jij dan bij die engel/demon? ik kan het helemaal fout hebben, maar is dit niet wat moslims geloven? dat deze altijd bij hun zijn?

Deel Deze Pagina