bescherming tegen de zon

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweet978, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Op dit moment smeer ik gewoon nivea factor 50, gezicht en armpjes, dat is alles wat er in de zon is. De zon is echt al heel fel, ben zelf nl. wel al verbrand (ja kind wel insmeren en zelf niet, dat is er om vragen met een lichte huid :S).

Het zonnehoedje wil mn dochter ook niet ophouden, tot ik m pas opzet als ze buiten in de zon speelt. Dan heeft ze blijkbaar wel door dat het lekkerder speelt dan die felle zon in haar gezicht. Ik heb ook een brilletje, maar die zette ze vorig jaar al af, ga het als het nog feller wordt wel proberen.

Verder smeer ik haar in de zomer zodra ze wakker wordt, van top tot teen in met ultrasun factor 50. Dit is een zonnebrandcreme die je maar 1x per dag op hoeft te smeren en zo hoef ik er dus niet de hele dag op te letten en weet ik zeker dat elk hoekje geraakt is, dat doe ik 's ochtends nl. heel erg grondig. Ik heb zelf een hele lichte huid, en mn dochter jammer genoeg dus ook. Zelf gebruik ik ook ultrasun factor 20 en je hoeft het echt maar 1x per dag te doen, super spul! En nee ik heb geen aandelen :D Sinds ik die zonnebrandcreme heb, ben ik niet meer verbrand (behalve als ik het dus niet opsmeer :S)

2. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ Gentle
    Is er nog te achterhalen waar dat hoedje vandaan komt? :)

Die baby banz zonnebril heb ik idd ook gehaald bij de prenatal;.. laat ze prima zitten .. nu nog wel tenminste.

Ik smeer btw gewoon met zwitsal 50.. gaat prima.. smeert prima..

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik ga ook maar snel zonnebrand voor Julie kopen, ze heeft ook zo'n licht huidje en heeft (nog niet zo heel veel) blonde haartjes. Dus ook maar een zonnehoedje, die had ik vorige zomer toen ze nog heel klein was ook, van dat zachte spul met rand (van Noppies).

Pila79, waar koop ik die ultrasun? Klinkt erg handig voor als de zon dalijk echt gaat schijnen, anders blijf je smeren! Mezelf kennende ga ik toch af en toe nog bijsmeren haha!

Zonnebrilletje van babybanz heeft Julie ook, staat haar zoooooo schattig! Ik heb 'm gisteren opgezet maar ze vond het helemaal niks... hopelijk moet ze er even aan wennen en ga ik deze zomer met een roze-gebrilde dochter over straat!8)

4. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    @miffy: ik dacht destijds dus ook dat het wel niet zou werken, maar gebruik het inmiddels al een paar jaren zelf en zelfs in afrika met de hele dag zon ben ik niet verbrand, dus ik geloof het wel, maar kan me voorstellen dat het raar is om maar 1x te smeren. Je kan het bij de etos kopen, online zijn er verschillende zaken die het aanbieden en bij ons hebben ze het ook in de toys XL. Ik vind het echt super makkelijk (is wel vrij prijzig, maar hoeft ook maar 1x te smeren dus doet lang met potje)

5. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Ik heb van de week een hoedje op gedaan, ze heeft wel aardig wat haar maar de zon schijnt wel in haar ogen. En ik neem hoedjes met touwtjes/lintjes zodat ze het er moeilijker af kan halen.

6. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Fijn om dit topic tegen te komen, zat het me sinds een paar dagen af te vragen of ik al moest gaan smeren en zo ja met wat dan enzo..
    Nog wel een vraagje, ik lees dat de meeste meiden niet alleen het gezichtje insmeren maar ook de handjes.
    Rosalie is nogal van het 'es even kijken of ik mijn hele handje in mijn mondje kan stoppen'.
    Kan het dan geen kwaad om haar handjes in te smeren???

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Sweet, het hoedje is van Name It zie ik nu! Ziet er wel uit als van een paar jaar geleden, maar echt superfijn! Ook een brede rand in haar nek, touwtjes erbij om mee te spelen :D

LindaenSven, volgens mij kan dat niet zoveel kwaad, als ze het er niet meteen helemaal aflikken ofzo. Zal toch niet zo zijn dat de kinderzonnebrand slecht is voor kinderen ;)

Ik heb huidkanker gehad en dat zit ook in de familie, dus ik smeer echt veel op het moment. Gewoon steeds als we naar buiten gaan, even checken welke lichaamsdelen bloot zijn.

Weet iemand een fijne kinderzonnebrandcreme (wat een woord!) die niet zo plakt? Ik heb nu die van de Hema, maar dat is vies spul.

8. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik heb nu die van de Etos eigen merk, vind ik persoonlijk voor ons ook lekker. Ik hoop dat deze iig niet wit uitslaat. Vorig jaar had ik er 1 die wit uitsloeg, ze zag er niet uit. Moest elke avond haar gezichtje boenen :x.

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @Gentle.. dank je .. ik zal even gaan interslurven.. kom ik vast wat tegen

10. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Wij smeren ROC speciaal voor kindjes factor 50
    voor zwitsal zijn ze allergies

brilletje wil jongste niet, dus extra parasol en petje, die raar maar waar, wel op blijft

11. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

is ultrasun net zo iets als p20? dit heb ik zelf gebruikt, is een soort lotion, die hoef je ook maar 1x per dag in te smeren, ideaal! alleen gaf het wel af aan kleding:x

gebruiken jullie allemaal nog de zonnecreme van vorige zomer? of koop je elk jaar een nieuwe? ze zeggen dat de factor met de helft vermindert bij elk jaar. maar afgelopen juni heb ik de tube opengemaakt en er is zo weinig uit! vind het zo zonde om hem weg te gooien en een nieuwe te kopen. hoe doen jullie dat?

12. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Ultrasun is ook zoiets ja, en hoewel er op staat dat je maar 1 x hoeft te smeren raden ze toch vaker aan.

en ja gebruik die van vorig jaar, was toen factor 50, verwacht dat het nu factor 30 is.....
    (die van ons vlekt niet, zwitsal vlekt ook)

13. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb dit jaar voor t eerst gekocht.. k had geen 50 liggen.. maar voormezelf gebruik ik meerdere jaren dezelfde... geen idee nog hoe ik dat voor haar ga doen..

ps... net een leuk baby mutsje voor een meisje gescoord bij de zeeman... wit .. met gekleurde bloemetjes.. en een klittebandje onder de kin E 2.00 .. kon me er geen buil aan vallen vond ik zelf
    :)

14. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Ik koop elk jaar een nieuwe!
    En het klopt dat de factor afneemt, heb zelf bij een drogisterij gewerkt en kreeg dat in mijn studies te horen.

Voor kids moeten ze eigenlijk 100 ml flesjes maken ofzo hahaha

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    over de brilletjes. die zijn niet nodig als je 10 min boodschappen gaat doen ofzo. maar wel als je een boot hebt bijv. en daar dagenlang op gaat varen. of als het straks zomer is en je veel in de zon komt. op vakantie in zuid frankrijk dat soort dingen.

het is trouwens ook iets nieuwerwets bij de andere 2 hoorde je nooit iemand erover. en ik ben zelf slechtziend en ook de professoren heb ik er toen nog nooit over gehoord. en ze zijn allebei uitgebreid nagekeken door hun toen.

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    nu ik dit zo lees wordt het idd weer tijd om te gaan smeren!!

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb nog niet gesmeerd zo snel verbrand hij niet dus bij 15 graden smeer ik nog niets petje ook niet wagenkap bedekt vaak de zon en eventjes zon is ook niet slecht.

veder ik heb ook een tube van vorige jaar die ga ik nog gebruiken is amper wat uit

18. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    ligt er denk ik ook beetje aan wat voor huidtype je bent/kindjes zijn.

Mijn huid: sproeten, mega verbranden, etc....
    oudste dochter, lichte huid met beginnende sproetjes bruine ogen
    jongste dochter: witte huid en lichtblauwe ogen en blond haar

vooral bij jongste moet ik opletten, ze is zo wit.
    Heb mezelf weer alarm aangemeld: www.johnnyshadow.nl.
    (ook omdat al 2 ooms / 1 nischtje huidkanker hebben gehad.)

19. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik heb nog niet gesmeerd, we oefenen met de zonnebril (gaan naar curacao). Hij vindt het wel stoer, als hij zin heeft. Hoedje is dit jaar geen succes! Zodra hij op zit trekt hij hem af. Ik heb voor curacao zo'n uv pakje. hoef je ook niet zo zorgen te maken over verbranden, behalve gezicht, handen en voeten.
    OVer zonnebrand die niet wit uitslaat: Ambre Solaire van Garnier. Is een spray voor kinderen. Ideaal. Voor volwassen is er ook een trouwens, ook super fijn. Loopt niet uit en trekt snel in.

20. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ultrasun is idd zoiets als P20, ik heb er alleen nog nooit vlekken door in mn kleding gekregen. Je hebt in factor 20 een lotion en creme, de overige factors zijn creme. Factor 50 is flesje van 100ml geloof ik.

Voor mezelf koop ik de ene zomer een nieuwe fles en als daar de volgende zomer nog wat in zit gebruik ik het gewoon nog wel. Mocht het dan nog een zomer overblijven, dan gooi ik het weg.

Deel Deze Pagina