Halve dag kdv, is dat leuk voor een kind?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Minny, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn 2 kids gaan nu 2 hele dagen naar het kdv. Als de oudste straks naar school gaat hoeft ze maar 1 keer in de week naar de bso. De jongste blijft dan 2 keer naar het kdv gaan.

Maar nu kan ik ook voor ouderschapsverlof kiezen, waardoor de oudste nog steeds 1 keer naar de bso hoeft, maar de jongste 1 hele en een halve dag naar het kdv. Dan haal ik hem om ongeveer 12 uur op.

Hebben jullie ervaring met halve dagen kdv? Ik heb weleens gehoord dat kinderen liever een hele dag blijven, als bijv 's ochtends wordt verteld dat ze 's middags iets leuks gaan doen....

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb hier nooit klachten gehad van de oudste... Hoe leuk ze het ook vind op het kdv, ze vind het ook altijd leuk om weer opgehaald te worden door mama.

Maar ik weet niet hoe het hier gaat met vertellen wat ze smiddags gaan doen. Dat lijkt me dan ook gewoon niet zo handig...

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik denk ook niet dat het vaak voorkomt, meestal blijven ze gewoon op de creche natuurlijk.

En wat is 'zwaarder' voor een kind? 1 hele + 1 halve dag creche of 3 keer een ochtend?

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou zeggen 3 x omdat ze dan er 3x heen moeten en 3x afscheid moeten nemen. En als ze er toch zijn dan gaan ze daar gewoon mee met de dag en maakt het niet zo veel uit. Maar als ze er niet goed kunnen slapen dan is 3 ochtenden daar en thuis slapen misschien juist fijner.

5. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn jongens gaan over het algemeen altijd halve dagen. Het gaat hartstikke goed.

Deel Deze Pagina