Ik ben op zoek naar een andere manier om het bedje te verwarmen. De baby wordt zo rond de jaarwisseling verwacht dus lekker koud. Onze slaapkamer is ook behoorlijk aan de frisse kant en dat wil ik het liefst zo houden (ik kan zelf niet slapen met de verwarming aan) Ik kwam op internet van die soort pittenzakken tegen voor in de magnetron en ook een elektrische belly baby. Heeft iemand nog meer ideeen en eventueel erbaringen die je wil delen?
In ons kraampakket zat een pittenzak. Ik vind ze erg handig. Overleg even wel met kraamzorg. Wij kregen te horen dat er 2 kruikjes moesten zijn. Uiteindelijk nooit gebruikt. Stevig kind in de zomer, dus hield zich prima warm. Maar goed heb ik ze vast in huis voor de volgende.
Ik dacht dat ik ook niet kon slapen met de verwarming aan, maar als een kindje in de winter geboren wordt, gaat toch echt wel de verwarming aan, je zal wel moeten . Eva is op 30 december geboren en een aantal uur voordat ze geboren werd ging de verwarming al aan hoor, echt niet lekker als je aan het bevallen bent, maar je wil ook niet dat je kindje het koud heeft of zelfs onderkoeld raakt. Hier de eerste 2 weken ofzo 2 kruiken erbij en de verwarming aan. Dat kan je langzaamaan weer afbouwen, goed kijken (en meten) naar je kindje. Hier trouwens gewoon 2 waterkruiken gebruikt.
Waterkruik is toch gewoon het snelste en makkelijkste. Je kraamzorg zal ook niet alle alternatieven willen gebruiken. Hier ook een winterkindje, de oudste, midden in een enorme sneeuwbui geboren. Heel lang een kruikje in dr bed, zeker ook tijdems de nachtvoeding om dr plekje warm te houden. n toch de eerste weken de verwarming aan, 10 graden is niet fijn voor zo'n uk en eerst wel 2-3 nachtvoedingen ( & verschonen! )
Wat is de reden dat je geen gewone kruik wil???? Daar zijn ze tenslotte voor bedoeld, dus waarom een alternatief....
Ik heb altijd de pittenzakken gebruikt of een lekker warme handdoek die ik over de verwarming hing nooit last ervan gehad dat mijn jongens het te koud houden. De kruiken komen bij mij niet in huis ik vind ze echt verschrikkelijk.
De koozzzi kruik misschien? Dit is een oplaadbare kruik, waarbij je geen water hoeft te gebruiken. Wel duur vergeleken met een gewone kruik. Google maar eens.... Wordt op veel verschillende plaatsen verkocht.
Bellywarmer, ideaal! Wil niet anders en is stukken veiliger dan een warmwaterkruik en tevens nog eens makkelijker!!
Ik heb zo'n elektrische kunnen lenen toendertijd. Ideaal.. even in het stopcontact en hij is en blijft lekker warm
Heb jij 'm? Ik vind het echt een afrader, duurt lang voor hij geladen is, en als je hem uit de lader haalt, duurt 't lang voor hij op temperatuur is. En uiteindelijk warmt hij enorm door. Ik legde tijdens nachtvoeding graag een kruik in haar bedje maar de koozzii was tijdens een nachtvoeding niet eens genoeg opgewarmd in dr bedje.
Nee, heb hem niet. Vind het flink aan de prijs en hoewel ik me om veel dingen druk kan maken, heb ik dat niet echt bij een normale kruik. Dus bij ons worden het de gewone kruiken.. Dus ik kan je niet vertellen wat ik ervan vind. Dus mijn post was puur alternatief voor kruik met water.
Zo, nu maar is weten wat kv ook alweer is Bedoel je de kraamzorg? Zo ja dan kan ik zeggen dat ze dit niet gevraagd hebben want deze intake heb ik afgelopen week gehad
Ik heb eventueel nog een belly warmer te koop. Nooit gebruikt bij onze 3 zomerkindjes. Als er iemand interesse heeft, pb is handig
Bedankt iedereen voor de reacties. Tja waarom geen gewone kruik, ik blijf het een beetje eng vinden dat er heel erg heet water in zit... (ik maak me eigenlijk om weinig dingen druk maar hier dan weer wel om) Heb wel een gewone kruik gebruikt bij mijn zoontje maar was maar een week nodig die is in de mooie april maand van 2010 geboren. Ik denk dat ik eens ga kijken naar een belly warmer, moet op marktplaats te doen zijn om er 1 of 2 te vinden (is 2 dan niet handiger , als je 2 kruiken moet hebben dan zul je ook wel 2 elektrische nodig hebben) Zelf lijken me pittenzakken ook erg fijn, die kun je echt lekker tegen je kindje aan leggen. Wat betreft de verwarming, tja wat moet dat moet, en inderdaad met 12 graden een nachtvoeding geven is niet echt prettig... Ik krijg altijd zo'n droge keel van de verwarming. We hebben een luchtbevochtiger dus die zet ik dan wel de hele dag aan. Marloes pb me maar wat je voor de belly warmer wil hebben maar ik denk dat ik op zoek ga naar iemand die er 2 tregelijk verkoopt dat scheelt veel in de verzendkosten.
neem eerst even contact op met je kraamzorg of hun ze mogen gebruiken. zou zonde zijn als je een belly warmer oid in huis hebt en ze mogen hem niet gebruiken.