Ik weet niet of ik dit wel goed plaats, maar ik zit er nogal mee... Ik ben jong zwanger (19) en had al een lange en stabiele relatie met me vriend toen ik tot mijn verassing zwanger was. Ik heb verder geen familie, dan mijn vader waar ik toen contact mee had. Ik dus me vader na een bepaalde tijd verteld, en hij was helemaal in de wolken dat hij opa werd. Dus alles ging eigenlijk zoals ik hoopte. Tot me vader besloot zich als een enorme *** te gedragen, mijn vriend deed alles fout terwijl hun elkaar nog nooit ontmoet hadden en we vader en ik lopen al vaker niet goed wat dan uitloopt op jaren/maanden geen contact, en dit was echt zn laatste kans. En dat wist hij, nouja oke ik was zwanger en ik wilde hem toch nog meer kansen geven om normaal te doen richting mij en me vriend. Kon hij dus niet, waarbij ik dus later een mail kreeg dat hij weer ( heeft tie al 5/6 keer eerder gedaan ) afstand wou doen van mij en niks meer met me te maken wou hebben. Nou oke, het werd een routine maar toch deed het pijn dit keer. Aangezien het nu niet alleen om mij ging, ik wil dat me dochter ook familie leert kennen van mijn kant. En aangezien me vader de enigste optie was.. Baal ik er ontzettend van! Maar, vandaag een mailtje gehad en nu wilt hij wel contact en vragen hoe het met mij gaat en dat hij toch me wel mist.. Ik weet niet of ik hem wel nog een kans wil bieden, tuurlijk mis ik me vader, maar dat stress van contact hebben wanneer het hem uit komt vermoeid mij ook verschikkelijk plus ik wil zon stabiel mogelijke leven bieden aan onze dochter aangezien ik die nooit heb gehad. Is het nou wel slim om dan weer hierop in te gaan of moet ik dan toch echt is een keer die knoop doorhakken? Dit gedoe speelt al meer dan 10 jaar maar voor mij is het gewoon anders omdat ik dus ook een soort opa figuur wil kunnen bieden.. Sorry voor t lange verhaal, vragen zijn welkom ben gewoon benieuwd naar mening van anderen
Oja en hij had er ook ineens geen vertrouwen meer in, we konden de baby niks bieden aangezien ik nog naar school ging en me opleiding niet af zou kunnen ronden... Ik ben nu een stuk verder en alles is geregeld zon beetje.. Dus vind het ook wel balen dat hij zulk vertrouwen had in zn eigen dochter.
tja ik kan me voorstellen dat je vader zich zorgen maakt maar dat laat hij op een niet leuke manier merken. miss kan je hem via de mail duidelijk maken dat dit zo niet langer kan, je zegt je wilt je dochter een stabiel leven geven vertel hem dat. en dat in dat leven niet een opa figuur past die te pas en onpas geen contact meer wil. maak hem duidelijk wat je van hem verwacht, kan hij daarmee leven prima en zo niet tja dan niet. btw een opa zijn moet je verdienen vind ik, mijn zoon heeft 2 opa's waarvan maar 1 biologisch en de ander is mijn oom die voor hem een opa figuur is. de ander verdient de titel opa niet in mijn ogen(is heel wat voor gebeurt hoor)
Ja mijn probleem is dus een beetje dat ik die voorwaarde daarvoor ook al had gesteld, wat hij wel en niet kon maken en dat hij maar moest accepteren dat ik me eigen leven leid bijv en dat ging dus voor t eerst wat langer goed Tot hij besloot roet in t eten te gooien en ja zit ik er wel op te wachten om even zo gezegt weer gedumpt te worden als een stuk vuil? Idd, een titel als opa verdien je en ik heb een geweldige schoonfamilie maar ja ergens wil je zelf ook gewoon qua familie wat te bieden hebben Maar of er uberhaupt wat te bieden valt? Weet t gewoon niet zo goed meer
miss kan je hem op die afspraak wijzen en hem laten verklaren waarom hij zich daar niet aan kon houden. en waarom het dit keer anders zou zijn. en dat je nog niet weet of je nog wel contact wil.
Misschien kun je aangeven dat jij contact met hem zult zoeken wanneer jij daar behoefte aan hebt of wanneer er belangrijke dingen te melden zijn. Via de telefoon of per mail. Of persoonlijk. Dan kan hij kijken wat hij ermee wil doen. Zo hou je de eer aan jezelf. Het klinkt alsof dit geheen-en-weer van je vader jou flink wat stress oplevert en dat moet je niet willen tijdens je zwangerschap.