Wat is jullie advies wat betreft bijvoeden. Bij alle kinderen was het pas met 6 maanden beginnen, ik weet dat ik mijn zoontje van nu 4 met 4 maanden bijvoeding begon te geven omdat hij de fles weigerde en ik als ik aan het werk was toch wat binnen zou krijgen. Ik heb toen over mijn haren gehad van het cb want dat mocht niet. Nu zijn de richtlijnen veranderd en weet ik dus niet wat wijsheid is. Zelf wil ik wachten tot 6 maanden, maar in mijn omgeving roept iedereen dat ik gewoon beginnen kan nu hij bijna 5 maanden is. Wat is jullie advies hierin? Het is wel een kindje met een gevoelige huid en snel eczeem en hij heeft ook wat gevoelige luchtwegen. Hij krijgt overigens nog zo'n 6 voedingen per dag gemiddeld. Waaronder een nachtvoeding en soms 2.
Ik zou met deze klachten wachten. De wereldgezondheidsraad houdt ook nog steeds 6 maanden aan. Eerder starten is starten met een hapje per keer, geen echte hoeveelheden. persoonlijk ben ik van het wachten tot 6 maanden. Je kindje haalt echt alles nog uit borstvoeding!