En wat gaat zij nu doen dan? Je aanmelden voor mishandeling? FLauwe vriendin zeg, die had ik allang gewist uit mn leven! :O
ik heb zelf ook mn strubbelingen met alyssa en baal er soms ook erg van. ik kan me goed voorstellen dat je dat dacht. je hebt waarschijnlijk je vriendin gemailt om een beetje steun en advies te krijgen. hoe zij erop reageerd is natuurlijk niet leuk. enne... dat ze zich zorgen maakt over je dochter om die ene opmerking van je, vind ik erg overdreven. geduld moet je idd leren krijgen, maar dat komt vanzelf (is niet als belediging bedoelt hoor). ik heb zelf ook regelmatig een kort lontje en kan dan ook wel eens erg weinig hebben van alyssa. maar het betekend niet dat als je minder van je kind kan hebben dat je een slechte moeder bent. (dan zou er denk ik geen goede moeder op de wereld rondlopen denk ik) heel veel sterkte ermee, en ik hoop dat je snel je nachtrust weer terug hebt. liefs doris
Meiden bedankt voor jullie reactie. Heb inmiddels ook al teruggemailt. Maar ben blij dat jullie er net zo tegenaan kijken. Heb alleen maar gemailt dat ik een rotkind had. Nou en? Ik hou zoveel van haar. En zou haar nooit iets aandoen. En die mail komt nu op mij over alsof ik de ergste mama van de wereld ben die haar kind zwaar mishandel. Vind dat eigenlijk heel erg
Ik vind het nog wel meevallen wat je gezegd hebt! Ik stond tot kort geleden klaar om de wagen een zet te geven en zelf naar binnen te gaan! Man, wat was ik het zat zeg! Al 8 weken lang, non stop spugen, huilen en weinig slapen. Daar wordt je kierewiet van hoor! Gelukkig nu met nieuwe voeding zien we zijn lieve glimlachje en zijn geklets en ben ik maar wat blij dat ik het niet echt heb gedaan! Hij is zo'n scheetje! Hij huilt nog wel en slaap erg weinig maar het is de allerliefste van de hele wereld! Dus ik begrijp je reactie volkomen en dat je vriendin daar zo lomp op reageerd vind ik echt stom. Ik denk dat zij het ook wel eens heeft gedacht maar hardop zeggen doe je natuurlijk niet! Ik heb een vriendin (kindloos), die me vroeg: zeg nou eens eerlijk? Is het echt alleen maar een roze/blauwe wolk? Ik zeg: nee abosluut niet en momenteel zit ik op een donker grijze wolk! grrr En zij was maar wat blij dat iemand het eens een keer toe durfte te geven! Dus zo kan het ook!
Hier heb ik me inderdaad ook zo over verbaasd. Dat bijna niemand eerlijk is. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik het begin een rotperiode vond en echt helemaal niet leuk. Later hoor je dat meer mensen dat gedacht hebben, maar niemand lijkt het te zeggen. Waarom rust er zo'n taboe op? Komop we zijn allemaal mensen en niemand is perfect. Ik zou best wel boos zijn op mijn vriendin. Op dat moment heb je steum en begrip nodig, niet dit!
Ik mocht ook niet klagen van vrienden van me want ik wou immers toch zelf een kind en nou had ik die dus ik moest maar blij zijn! Want zoveel mensen konden ze tenslotte niet krijgen.... Mijn kennis was nog veel erger trouwens, die heeft letterlijk tegen haar toen 10 jarige dochter gezegd dat ze maar doodgeboren moest zijn terwijl ze een slechte start heeft gehad en nog een kindje heeft verloren! Kijk, dat vind ik dan totaal anders en zeker wel mishandeling!
Sorry, maar dat vind ik dus echt niet kunnen. Op deze leeftijd trekken kinderen zich alles persoonlijk aan. Je eigen kind doodwensen...onvoorstelbaar. En dit dan nog tegen je kind uitspreken ook...
Ik vind het een grove beschuldiging van je vriendin. Zij heeft waarschijnlijk niet in de gaten hoezeer ze je hiermee kwetst! ! ! Zo heb ik ooit hier op het forum geschreven dat ik mijn kind wel wat aan kon doen. Dat was in een periode dat ik depressief aan het worden was en Ruben erg vervelend was, erg jengelig en veeleisend. Iedereen die mij en mijn achtergrond en verleden kent weet dat ik ontzettend veel van mijn zoontje hou en hem daadwerkelijk nooit wat aan zou kunnen doen, letterlijk. Een mede-mama, die weet hoe ik in elkaar steek, beweerde toen dat ik mijn kindje wilde doodmaken en dat, als ik een vriendin van haar geweest zou zijn, dat ze me zou aangeven bij het Anoniem Meldpunt Kindermishandeling. Ja, en dat deed ontzettend zeer... A) omdat het onterecht was, B) omdat ik zelf een verleden heb gehad met mishandeling en ik dus 1000000000% zeker weten mijn kind NOOIT zal mishandelen, en C) vond ik het idioot en belachelijk dat ze me aan wilde geven als ik haar vriendin geweest zou zijn. Nou, wat voor vriendin ben je dan. Iedereen wil zijn of haar kind wel eens "achter het behang plakken". Tuurlijk is Ruben lief en geweldig, maar ook wel eens vervelend en jengelig. Maar ja, daar mag je dan niks van zeggen, want een kind is toch alleen maar leuk? En geweldig? Net zoals zwanger zijn, dat moet ook alleen maar 1 grote roze wolk zijn. Nou, niet mijn zwangerschap hoor. Als je 9 maanden lang alleen maar boven de WC hangt en met 39 weken nog in het ziekenhuis ligt vanwege een maagontsteking, dan is die roze wolk snel weg. Tuurlijk is een zwangerschap bijzonder, maar je mag het niet over de negatieve dingen hebben (denk aan misselijkheid, moeheid, 10x per uur moeten plassen, bandenpijn, bekkenpijn, olifantenenkels, maagzuur, en ga zo maar door). Het lijkt inderdaad wel een taboe.
Idd dames, ik heb ook geen contact meer met die mensen kon het echt niet aanzien,slaan schelden etc opde kinderen, we hebben toen melding gemaakt maar er is nooit iets mee gedaan helaas! Inmiddels is ze afgelopen mei weer bevallen en dochter 2 heeft ze uit huis gegooid toen ze 14 was echt hoor..ben blij dat ik er vanaf ben, alleen zo sneu voor de kinderen
Nou ik heb ook wel eens dingen gezegd over het wandelwagentje de drukke weg achter ons huis oprijden, na twee weken lang baby-terreur En andere dingen. Je kan het toch altijd beter even zeggen, dat lucht op vind ik... Als je het denkt, dan lijkt het raar en spreek je het hardop uit dan zie je helemaal hoe belachelijk het is. Natuurlijk zou je het nooit doen! Duh!
Ik vind je opmerking wel meevallen Sorry, maar vind je 'vriendin' een nogal zeikerig typje als ze zo reageert..
Nee zulke gedachten heb ik nog nooit gehad over mijn kinderen. Ondanks dat mijn oudste 3 jaar lang hele nachten wakker is geweest! Maaaaaar ik kan me het wel voorstellen. En vooral 's nachts kan je gewoon minder hebben dan overdag. Niks van aantrekken dus meis, je bent en blijft een goeie moeder en ik durf te wedden dat Sophie niks te kort komt bij jou!
Jouw "vriendin" heeft zeker geen kinderen.... Ik vind je opmerking ook niet zo schokkend hoor. Als het echt je vriendin was zou ze het met een korreltje zout hebben genomen en weten dat je het normaal niet meent en dat je het gezegd hebt omdat je zo moe was. Ik vind jouw vriendin heel irritant!
je gaat je kind toch niet kleineren tegenover een ander lomp van je hoor om het te mailen naar je vriendin, maar dat is mijn mening
BellinaIk denk niet dat het onder "lomp" valt (althans niet van de TS, wel van die vriendin ). Ik denk ook niet dat het daadwerkelijk als kleineren bedoelt is. En daar zijn trouwens vriendinnen voor, om je hart effe te kunnen en mogen luchten. Wil jij zeggen dat je je zoontje nooit eens achter het behang hebt willen plakken? Waar ik mee wil zeggen dat we allemaal gewoon maar mens zijn, met onze fouten
Ik zou het niet op mail ezet hebben denk ik, mail is intonatieloos waardoor sommigen (lees je vriendin) er hun eigen intonatie aan toevoegen. Waarschijnlijk heeft ze het gelezen en erbij gedacht dat je razend, en woest was en dat hardop zei. Eerlijk gezegd heb ik zelf weleens gedacht "was ik maar nooit aan kinderen begonnen" Die gedachte heb ik alleen met mijn beste vriendin en partner gedeeld. Maar dat kwam voort uit verdriet en moeheid. Dano was constant wakker snachts, had pijn duidelijk maar de doktoren zeiden dat er niets was. Ik kon helemaal niks meer hebben van niemand niet. Ik zat er echt doorheen. Ik heb toen niets anders dan begrip gekregen van hun. maarja ik zei het ook terwijl ik hard aan het snikken was..... weetje we zijn allemaal mensen, maar ik denk dat die vriendin van jou een heel ander beeld bij die uitspraak heeft. Bel dr eens op, kun je de zin herhalen zoals je hem bedoelde. per mail of sms discussieren heeft echt geen zin en kan totaal verkeerd uitpakken.
ik heb dat nog nooit gedacht tot nu toe maar dat is ook helemaal niet nodig madam slaapt al vanaf dag 1 door