Meid, dat hoef je niet eens hier neer te zetten! Het feit dat je dit bericht geplaatst hebt geeft al aan hoe gek je op je meid bent! Echt, het is heeeeeeel normaal om dat te denken als je zo moe bent. Trust me, ik denk het soms ook wel.. En ik vind het ook heel kwetsend van je 'vriendin' dat ze zoiets tegen je durft te zeggen.
Iedereen zegt wel es even zoiets in z'n drift, geloof ik. Maar als je het schrijft staat het zwart op wit en dan lijkt het veel erger! Helpt het niet als je die vriendin es ff opbelt en het uitlegt? Vind het overigens wel een beetje raar dat ze zoiets niet snapt. Zij zal er toch ook wel eens iets in haar boosheid uitfloepen?
Héél herkenbaar! Zo heb ik een 'goede vriendin'... Ik heb de 1e 4 maanden van m'n zwschap ook alléén maar overgegeven en lamlendig op bed gelegen.Als ze vroeg hoe het met me ging zei ik dat dan ook eerlijk en dan krijg ik zo'n antwoord van 'tja, het hoort erbij he' Ja hallo,dat weet ik ook wel! Maar dat betekend niet dat het op dat moment niet k*t is en ik een beetje steun ofzo wil! Een paar weekjes geleden ook,vroeg ze hoe het met Alyna was en ik zei dat ze een beetje ziek was en een tandje kreeg dus de hele nacht bijna wakker was geweest.Het antwoord: 'ja, dat weet je vantevoren he!' Ik zeg toch niet dat het allemaal kommer en kwel is!Ik zeg gewoon eerlijk hoe het gaat. Ze hoeft voor mij niet overdreven te reageren met 'och, wat zielig,gaat het wel met je?' enz...maar een béétje inlevingsvermogen of gewoon een aardig, algemeen antwoord...is toch niet te veel gevraagd? En áls het dan net wel lekker graag krijg je één of andere vage opmerking als: 'ze is blijkbaar nog niet veel gegroeid he?' (toen was ze al 10cm gegroeid ten opzichte van haar lengte bij de geboorte)Toen was ik best pissed, zoiets zég je toch niet zomaar?! Maar goed, dit komt dus van iemand die geen kinderen heeft, dus ik probeer me er maar niet veel van aan te trekken... Pff sorry, het was niet m'n bedoeling om z'n lange tirade neer te zetten! Ik bedoelde gewoon maar te zeggen dat het inderdaad niet altijd een roze wolk is, maar dat mensen dat niet altijd begrijpen! @Babs;ik begrijp je gevoel hoor,ik heb zoiets ook al wel eens gedacht!Ik heb het zelf nog nooit gemeend maar ik neem aan dat als ik zoiets naar een goede vriendin mail ze begrijpt dat ik dat dan niet serieus meen!
Hey, wil hier ook even wat over kwijt ! Ik heb ook wel eens radeloos gedacht wat een rotkind heb ik, waarom ? Omdat ik zo moe was van de slapeloze nachten en de vraag van mensen "SLAAPT HIJ AL DOOR, OH DE MIJNE WEL..." blablabla ! Moedeloos word je ervan... Ik bel op dat soort momenten mijn moeder of vriend ! En oke, in een mail kan het anders over komen misschien, maar ik neem aan dat je vriendin heus wel snapt dat het een OPMERKING is en niet hoe je ALTIJD over je kind denkt toch.. Zo te horen heeft zij zelf geen kinderen ? Nou ja meid, voortaan niet meer mailen ! Bel lekker iemand die je ECHT kan vertrouwen op dat soort momenten, en je bent niet de enige, zo dacht ik ook, maar dat is echt niet zo... -X-
Babs, lighten up. Zonder dat je deze vraag had gepost wist je zelf toch eigenlijk ook wel wat je wel of niet voelt voor je kind? We hebben allemaal momenten waarop we het gedrag van ons kind even echt helemaal niet leuk vinden. Dat moet je kunnen verwoorden, zeker tegen een 'vriendin'. Kzou er niet zo'n drama van maken.