Beseffen we dat we allemaal corona gaan krijgen?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Zxcvb, 18 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ken inmiddels een flink aantal mensen met booster die nu corona hebben. Sommige die zelfs voor de 2de keer hebben nu. Ziekte verloop is voor iedereen echt anders. Sommige zijn met booster goed ziek en andere zonder welke prik dan ook alleen neus verkoudheid. Het is niet te zeggen.

2. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.963
    113
    Nederland
    Jazeker.
    Daarom doen wij er alles aan om zo gezond mogelijk te leven, te vaccineren, te boosteren, afstand te houden. Handen wassen en afstand houden. We sporten veel, drinken amper, roken niet, geen overgewicht.
    Maar ik heb niet de illusie dat wij niet (ernstig) ziek kunnen worden, en daardoor sluiten we zo veel mogelijk risico’s uit.
    Echter, we ondervinden geen hinder van al die ‘regels’ en gaan ook niet bang door het leven. Op de eerste paar maanden na, toen het nog eng en onbekend was, ervaar ik geen angst of iets dergelijks.

Zoe123, Ang1987, Merlino en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Oh ik ga ook zeker niet bang door het leven. Ik heb ook geen idee of er op de school van mijn kinderen veel besmettingen zijn. Ik hoor er niks over, dus ik denk het niet.
    Ik voel ook absoluut geen stress over de regels die er zijn. Zeker onze kinderen gaan gewoon door met hun leven van school, bijbaantje, vrienden, scouting etc.
    Mocht er een verkouden zijn trekken we een zelftest uit de kast en weer door.

Ang1987, Neuzeke en ClaireDeLune vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja, ik besef dat heel goed. Ben al een tijdje bezig met afvallen oa om die reden, maar schiet nog niet echt op. Ben het ook heel lang uit de weg proberen te gaan, maar op dit moment (met 3 schoolgaande kinderen), heb ik zoiets van laat maar komen en dan zien we wel. Met deze cijfers ben je toch een keer aan de beurt. Vorige week de booster gehad. Heb zeker niet de illusie dat die beschermt tegen besmetting, maar hoop wel dat het voldoende beschermt tegen een eventuele ziekenhuisopname.

Zoe123, Ang1987 en Zxcvb vinden dit leuk.
  5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Uiteraard komt iedereen een keer aan de beurt. Helaas zitten wij nog steeds te wachten. Ik hoop dat wij het eind februari - begin maart krijgen, dat zou ideaal zijn ivm de zomervakantie, dan hoeven we tenminste niet te testen om te kunnen vliegen (tenzij die regels in de tussentijd weer veranderen).

De kans dat ik, als 30-er op de IC kom, is nihil. Dan zou ik nu ook per direct geen auto meer kunnen rijden, want er is ook altijd kans op een verkeersongeval.

Mocht 2g er door komen, dan zullen wij eind februari bewust gaan knuffelen met corona positieve mensen.

Nellie4 vindt dit leuk.
  6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Ik ben me er bewust van dag Ik het kan oplopen, ja. Maar ik denk zelf dat ik immuun ben.:roflmao:

Toen corona in 2020 NL binnen kwam in de verzorgingshuizen, stond ik aan bed. Onbeschermd verleende ik zorg aan bewoners die achteraf besmet waren, waarvan er ook op me gespuugd is door 1 cliënt.

De dochter van m'n vriendin heeft in ons bed geslapen nadat ze bij ons op visite waren (heb met d'r geknuffeld en al) ze sliep op mijn kussen tot een uur of 01.00 en toen zijn ze naar huis gegaan. Ik heb gewoon in mijn bed geslapen en zij bleek smorgens ineens ziek en positief.

Dochter van 2 had corona, geen afstand o.i.d. genomen.

Ik was op bezoek bij m'n vriendin toen een dag later zij + gezin positief testte.

En alle keren heb ik niets opgelopen. o_O

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Wie weet ben jij een van die geluksvogels:D

Zoon van 16 zat pas te snoeven(voor de grap): "ik ben zo sterk, ik kan gewoon geen corona krijgen. 3x hier in huis corona en ik krijg het niet"
    Zoon van 10: "wel nee, jij bent juist de slappeling, jij krijgt het niet omdat jouw lichaam weet dat je het niet aan kan. Ik ben pas sterk, ik heb al 2x corona gehad." :eek::roflmao:

Leesteken, Kleintjuh85, Suzy85 en 10 anderen vinden dit leuk.
  8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Of het gewoon niet krijgen?
    Onze oudste dochter is meerdere keren in nauw contract geweest met een (achteraf) besmet persoon. Zij test altijd negatief.

9. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.080
    1.579
    113
    Vroeg of laat gaat iedereen wel Corona krijgen. Zeer waarschijnlijk heb ik het maart 2020 gehad, destijds werd je nog niet getest maar longarts vond het klachtenpatroon zeer duidelijk bij Corona passen.
    En eind oktober 2021 heb ik positief getest.

Ik hoop dat ik voorlopig even overgeslagen wordt. In oktober is mijn marathon van Rotterdam hierdoor op een teleurstelling uitgelopen. Achteraf gezien had ik toen al Corona.
    2e Paasdag nieuwe poging tot het lopen van een marathon. Tot die tijd liever geen Corona meer.

Zxcvb vindt dit leuk.
  10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Daar zitten wij nu middenin Vanmorgen was de oudste positief op een zelftest. Zijn al hele dag aan het regelen, bellen, afspraken afzeggen en verzetten. Wat een gedoe zeg. En dan inderdaad de vraag wanneer gaat de quarantaine van zoon in. Dochter is positief maar geen klachten dus denk dat zijn 5 dagen nu in gaan

11. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Helemaal eens! En zo lang onze zorg er niet door overstroomt zal het mij ook prima zijn! Het streven moet nml niet zijn dat mensen het niet moeten krijgen maar dat we het beheersbaar houden in de zorg, zodat iedereen ( ook mensen zonder Corona) gewoon terecht kunnen voor zorg. En zo lang dat het geval is: kom maar op!

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Wij hebben het ook nog niet gehad, niemand in onze familie trouwens. Maar denk dat vroeg of laat toch iedereen het krijgt. We zien het wel, je kan er toch niks aan veranderen en in welke mate je het krijgt is volgens mij ook geen peil op te trekken.

Zxcvb vindt dit leuk.
  13. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Bizar toch! Je hebt een onzichtbare bescherming denk ik!

Anniek88 en brownielover vinden dit leuk.
  14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Ja dat geregel is zo naar! Heb je echt zieken in huis, dan snap je het nog enigszins. Maar als er niemand klachten heeft voelt het zo nutteloos.o_O
    Hopelijk blijft je dochter klachtenvrij. En rolt de rest er ook makkelijk doorheen.
    Sterkte met al het regelen en de quarantaine!

15. Mapje

Mapje Niet meer actief

Oh ja daar ben ik me van bewust. Waarschijnlijk had ik het in maart 2020 al en nu afgelopen eind december gehad. Ik ben gevaccineerd, nog niet geboost door de besmetting van onlangs. Ik verwacht niet echt dat ik het nu op korte termijn weer krijg maar goed, het zou kunnen.

Sinds ik het heb gehad ben ik er ook niet meer zo bang voor. Het verliep prima. Zelfs bij mijn baby van 10 weken ging het goed.

alleen onze oudste heeft het niet gehad en dat is dus afwachten. Alhoewel misschien heeft hij het nu wel/wel symptoomloos. Weten we toch niet hè. Mijn middelste had ook niks.

ik heb vaccin alleen genomen zodat ik zelf zo ver als mogelijk er voor kan zorgen dat ik er niet te erg ziek van wordt.

Verder ben ik er niet zo bang voor dus meer. Maar wel voor de quarantaine. Ik vind dat veel erger dan de besmettingen die we zelf hadden. We waren ziekig maar niet anders dan dat ik verkouden was/grieperig was. Ik vind constant in quarantaine vooral voor de kinderen wel echt echt echt heel vervelend.

Zxcvb vindt dit leuk.
  16. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Hier ook al corona gehad. Ging prima, zelf twee dagen koorts gehad wat hierna een verkoudheid werd. Ook mijn pasgeboren baby (toen 2 maanden) had 1 nachtje 38 koorts dat was eigenlijk het enige samen met wat verkoudheidsklachten. Man had enkel hoofdpijn. Wij zijn niet gevaccineerd.

Ben er nooit bang voor geweest gelukkig. Denk wel dat we het nogmaals zouden kunnen krijgen. Maar daar ben ik ook niet bang voor aangezien het de eerste keer een prima verloop had bij ons.

17. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik denk wel dat sommige mensen vatbaarder zijn dan anderen. Onze buurman nu al voor de derde keer besmet. Gewoon jong en voor de rest nooit ziek. Terwijl andere mensen continu worden blootgesteld en nooit besmet raken.

Zxcvb vindt dit leuk.
  18. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    ..

19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Jahoor, ik verwacht dat wij echt wel weer een keer aan de beurt komen. Zo niet, dan heeft onze eerste besmetting prima werk gedaan voor ons immuunsysteem.
    Niet bang om het weer te krijgen. Deze variant is nog milder, en we zijn al niet doodziek geweest gelukkig.

Zxcvb vindt dit leuk.
  20. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier zeg ik vaker, het is niet of we het krijgen maar wanneer.
    Tot nog toe is het zover we weten buiten de deur gebleven.
    Alleen oudste heeft zich 2x bij GGD moeten testen ivm nauw contact. De overige 3 nog nooit.
    Normaal ben ik iedere winter een keer flink verkouden, sinds corona niet meer verkouden geweest.

Deel Deze Pagina