beslaglegging ,maar nooit brieven gezien

Discussie in 'De lounge' gestart door onzekerbloempje, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzekerbloempje

onzekerbloempje Niet meer actief

hoi
    ik kreeg vandaag een brief dat er beslaglegging is gedaan op mijn uitkering van 403 euro,maar ik heb nooit brieven ,aanmaningen etc gekregen.
    wat nu?
    ik heb ook geen schulden,wat kan t zijn?
    groetjes

2. Linana

Linana Niet meer actief

Lastig te zeggen, ik zou even heen bellen om te vragen wat de bedoeling hiervan is.
    Denk dat dat de makkelijkste weg is, het kan namelijk zoveel zijn.

3. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    dan moet je erachteraan bellen ..

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    idd bellen dan kom je er achter wat het is... kan een fout zijn natuurlijk. bij belaglegging is het al heel ver gekomen! dat gebeurt niet 1,2,3... en als jij geen schulden hebt dan moet je bellen om er achter te komen wat het is.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Als het goed is staat er in de brief met de kennisgeving van je uitkering welke instantie de beslaglegging heeft gedaan. Dan kun je daar naar toe gaan bellen en navragen waar het om gaat. Is wel heel lullig wanneer je van niets weet.

6. onzekerbloempje

ja shit altijd in weekend die brieven kan ik weer wachten tot maandag,als ik er niet mee eens was kon ik een advocaat inschakelen.
    ben doodsbang,stel je voor iemand heeft op mijn naam iets bestelt of zo,hoe moet ik bewijzen dat ik t niet heb dan.

7. onzekerbloempje

het enigste wat ik kan bedenken is.
    mijn schoonbroer heeft onze auto op zijn naam staan,maar ik hoefde nooit te betalen,want dat deed hij,maar ik heb nu 1 jaar geen contact meer wegens problemen met de moeder van mijn man.
    kan hij dit ook gedaan hebben ondanks de auto op zijn naam staat,en hij nu opeens wel geld wilt?

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    op de brief staat waar het van is . .
    dan weet je het
    zo niet moet je hem toch maar bellen

9. onzekerbloempje

hoi
    op de brief wat ik kreeg van sociale dienst stond niet waarvan t was alleen t nummer van de deurwaarderbedrijf.

10. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Ben je onlangs verhuisd en heb je dit doorgegeven? Zo kwam een kennis van mij ook ineens in de problemen, die had brieven gemist omdat die nog op het oude adres werden bezorgd.

11. onzekerbloempje

hoi
    nee ik woon hier al 8 jaar.
    groetjes

12. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    er hoort in de brief toch eigelijk wel altijd te staan waar het precies omgaat

13. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Kan het zijn dat je de sociale dienst geld schuldig bent door bijvoorbeeld onterecht teveel uitkering te hebben ontvangen?
    Klinkt wel raar in ieder geval dat je geen brief hebt gezien en dat er nu ineens beslaglegging is, terwijl je zelf ook geen schulden hebt. Dat van die auto kan ik me niet voorstellen. Meestal stelt een individueel persoon niet een deurwaarderskantoor in. Want de regeling zoals jullie die hebben, ligt ook niet contractueel vast toch? En als de auto enzo op zijn naam staan, dan zijn de rekeningen dus voor hem. Ook de beslaglegging als hij de rekeningen niet besluit te betalen.

14. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Kan er niet gewoon een fout zijn gemaakt?
    Dat heb ik ook een keer gehad, via de email kreeg bericht dat ik een bedrag van 100 euro nooit had betaald en dat ze verdere stappen gingen nemen.
    Dit bleek dus achteraf helemaal niet te kloppen en was voor iemand anders bedoeld.

Als jouw zwager de auto op zijn naam heeft zijn dan moet hij ook gewoon betalen volgens mij. Of het dan officeel jullie auto is maakt niet zo veel uit. Of er moet nog iets op jouw naam staan (verzekering, wegenbelasting?)

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Om welke deurwaarder gaat het?

16. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm heel vreemd, hopelijk is het een vergissing!

17. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Vreemd zeg, hopelijk is het idd een vergissing!!

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ook als de sociale dienst een beslaglegging moet doen, dan behoren ze een brief te sturen met daarin vermeld de naam vd deurwaarder en de gene waarbij je een schuld zou hebben.
    Ik zou maandag direct even bellen naar de deurwaarder en de SD. Wat betreft je zwager, dat lijkt me niet. De auto staat op zijn naam, dus is hij ook verantwoordelijk voor de betalingen.

19. onzekerbloempje

in de brief stond ter informatie delen wij u mede dat de uitkering die u ontvangt door deurwaarder .........te ...... beslag is gelegd op 9 augustus.
    wanneer u t niet eens bent kunt u een advocaat inschakelen.
    vriendelijke groet sociale dienst.

20. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Spookbrief??
    Maak iig helemaal niks zomaar over.
    Heb je de deurwaarder al gegoogled?

Deel Deze Pagina