Beslissen na de bevalling, en klopte de naam toen?

Discussion in 'Babynamen' started by Sitalita, Aug 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Heb je na de bevalling pas gekozen voor een naam? Zo ja, klopte deze?

1. Voor de bevalling een naam gekozen

2. Na de bevalling de naam gekozen

3. De naam past precies bij hem/haar!

4. Eigenlijk nog niet tevreden erover..

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    Wie heeft er na de bevalling gekozen tussen twee namen?
    En klopte de naam toen ook echt?

We kunnen hier nog steeds niet kiezen tussen twee namen, en ben erg benieuwd hoe anderen dit dan hebben gedaan.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Wij hebben pas vijf dagen na de bevalling een naam gekozen, kregen bijna nog een boete. We kwamen er maar niet uit maar op die vijfde dag viel alles op z'n plaats en we zijn nog steeds erg gelukkig met de naam! :)

3. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Bijzonder verhaal, Nikki88! Hadden jullie de uiteindelijke naam wel eerder de revue laten passeren, of was hij ook echt helemaal nieuw?

4. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Dat was echt mijn nachtmerrie als dat zou gebeuren...hadden jullie zoveel namen die jullie leuk vonden of die jullie niet leuk vonden? Wat gaf de doorbraak dan na 5 dagen?

5. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Voor de bevalling een naam gekozen. Was de enige naam die wij echt mooi vonden.
    Op het moment zelf weet je niet echt of het ook een "Benjamin" is natuurlijk, maar achteraf klopt de naam wel bij het bekkie:D. Gelukkig maar:D

Als je de naam daarvoor al mooi vond, gaat het je heus niet opeens tegenstaan. Maar als je last minute wisselt, kan je het wel jammer vinden. Denk alleen niet echt een verkeerde naam kan kiezen, je kindje groeit volgens mij ook wel in de naam.

6. angel77

angel77 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,428
    0
    36
    oosten van het land
    wij dachten dat we een meisje kregen, ik wilde het geslacht niet weten en mijn vriend wel en met de 12 weken echo zeiden ze tegen vriend het wordt een meisje.
    Op het laatst wilde ik het toch ook weten en met de groei echo's wilde de gyn niet kijken naar het geslacht.
    En daarom geen jongens naam bedacht.
    Mijn vriend is snachts (ben savonds bevallen) op het internet gegaan en de volgende dag hebben we een naam gekozen. En die past heel goed bij onze zoon.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    We hadden drie namen over waar we maar niet uit konden kiezen. :)

Lag in het zkhs ivm ks en de hele kraamafdeling dacht met ons mee elke dag, was zo leuk. Die lieve meiden smeekten ons om over de naam te beslissen vóórdat ik het ziekenhuis zou verlaten. Aldus geschiedde op de dag dat ik naar huis mocht. :D We hebben de knoop uiteindelijk doorgehakt nadat we dus vijf dagen lang ons kleintje hadden kunnen bekijken en bewonderen en het er over eens waren (eindelijk!) dat deze naam het beste bij haar paste!

8. firstone

firstone Bekend lid

Apr 27, 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    We hadden bij onze 2 kindjes al een jongens- en meisjesnaam, zonder moeite, al heel vroeg gekozen. Nu bij nummer 3 twijfelen we tussen 2 meisjesnamen. Ml noemde gister ook de optie om pas te beslissen als de baby er is en het ook nog eens een meisje is. Ikzelf word daar wat onrustig van, maar zolang we er nog niet echt uit zijn......

9. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    Onze 2e dochter heeft uiteindelijk de 2e optie gekregen als naam....Toen zij eenmaal geboren was, paste de naam die wij uitgezocht hadden gewoon niet bij hoe zij eruit zag...Terwijl de 2e optie een perfecte match leek(en nog steeds is). Wel is zij hierdoor 1 dag naamloos geweest, omdat de twijfel toesloeg haha....

10. duimpje

duimpje Bekend lid

Sep 25, 2009
    604
    5
    18
    Wij hadden 2 namen die we beide leuk vonden. Dus hebben we toen besloten om na de geboorte gelijk de naam te zeggen die we het beste vonden 'passen' haha. Gelukkig beide dezelfde naam genoemd dus een goede match!
    Onze dochter hadden we ook 2 namen voor maar voor de bevalling al gekozen voor de naam. En ook die past perfect bij haar.

Share This Page