Beslissen over koophuis, hulp gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Kussentje, 6 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nou 1 huis is nog niet bekeken, ik zou dat eerst eens gaan bekijken.

ik zelf zou niet snel voor een huis zonder tuin kiesen met kinderen, zeker als het ook nog eens erg duur is,

een tussenwoning heeft ook veel voordelen, nl directe eventuele buurkinderen, zulke dingen zijn heel veel waard.

ben benieuwd wat je nu zelf gaat doen.

2. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Katalaya, bedoel je met het huis, het verliefdheidsgevoel huis?
    Of bedoel je praktisch gezien het juiste huis?

Praktisch gezien alles helemaal goed gaat echt niet lukken met ons budget, deze plaats.. Het is of het een, of het ander. Hou funda al een aantal jaar in de gaten, sinds een jaar zijn we actief aan het zoeken op funda en sinds een half jaar ook aan het bezichtigen.. Dit is de markt, hier moeten we het mee doen :). Of wachten tot er nog weer een ander huis voorbij komt.. Maar we willen zo graag verhuizen! Hoe lang duurt dat...

Daarbij, dan mag het crisis zijn, zodra er een leuk huis hier op de markt komt voor een redelijke prijs, moet je er heel rap bij zijn. Als vliegen op stroop...

3. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt ik ben superblij met jullie reacties!
    Wel grappig, jullie zijn alle stemmen die continue door mijn hoofd gaan.

We gaan huis 1 nogmaals bekijken, en huis 2 ook bekijken.
    Vooral heel goed onderzoek doen en heel goed voelen.
    Dank jullie wel, ik laat hier weten wat we doen!
    Intussen meer ervaringen welkom!
    Leuk om te lezen hoe dat bij jullie ging!

Nog even wat: ik lees alles meer keren door!
    Als ik niet direct reageer op iemand komt het omdat er zoveel mensen reageren!

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik bedoelde dat het misschien beter was om beide huizen even in de ijskast te zetten, en verder te zoeken.

Maar inderdaad: als je al lang aan het zoeken bent, en goed weet wat de markt je kan bieden... dan kan ik me voorstellen dat wachten op een ander huis er niet meer in zit.

Ik lees hier namelijk te vaak verhalen van mensen die het eerste het beste huis willen kopen, zonder goed voorgelicht te zijn. Vandaar.

5. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Katalaya, ja balen hoor!
    Maar weet je, beide huizen zijn echt leuk, en beide zijn in een leuke buurt. Dus we pikken de huizen die voor ons in aanmerking komen er wel uit. En in beide kan ik denk ik heus gelukkig zijn. Wil het beste voor mijn dochter, dat is het meer. Maar misschien wil ik wel perfectie terwijl dat nooit kan.

Waar ik ook benieuwd naar ben, hoe wonen jullie nu precies? Sommigen hebben dat al verteld, superleuk om te lezen!

6. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dobbel off topic, volgens mij zijn onze kinderen precies even oud :)

7. FastMotion

5 nov 2011
    59
    0
    0
    Kussentje, wij hebben ons huisje bezichtigd en het was niet dat gevoel wat jij beschreef... Uiteindelijk konden we niets vinden wat beter paste en zijn we nog een keer gaan kijken. De meubels van de vorige eigenaren waren eruit en ineens viel ik als een blok voor het huisje en zag ik alle mogelijkheden. Wie weet val jij ook voor het huis bij de tweede bezichtiging in de wetenschap dat het haalbaar is en dus de mogelijkheid om te zien wat je ervan maken kan.

8. kvinna

kvinna Niet meer actief

Dat huis met tien hectare was in het buitenland...

Toen we terugkwamen naar NL, vorig jaar, hadden we ook Funda al een jaar in de gaten gehouden. Lijstje met eisen, maar met ons budget en de omgeving waar we wilden wonen kwamen we elke keer net iets te kort. Prioriteitenlijstje gemaakt: vier slaapkamers, garage, leuke buurt,niet te ver van het centrum. Die mooie jarendertigwoning kon het niet worden, dan maar een twee-onder-een-kapper zonder achterom. En dat laatste blijkt nu we er wonen juist weer een voordeel: als je even naar boven gaat, hoef je niet meteen alles af te sluiten. Terwijl we in eerste instantie een achterom ook op onze lijst hadden staan. Zo zie je maar, soms pakken dingen gunstiger uit dan verwacht.

9. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fastmotion, ik hou het in gedachten.. Ik hoop het!

Kvinna, oh sorry haha! Is ook wel supergroot..
    Leuk dat je het noemt, die achterom. Huis 2 heeft dat ook niet, en zag dat inderdaad als nadeel, maar je hebt gelijk. Hoe doe je dat met de fietsen dan?

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Moeilijk he meid dat soort keuzes. Toen wij aan het rondkijken en bezichtigen waren had ik ook het gevoel verliefd te moeten worden. Na een aantal bezichtigingen werd ik wel met de beentjes op de grond gezet dat met ons budget we geen en-en konden veroorloven en dus wellicht nooit helemaal verkoncht zouden raken aan 1 specifiek huisje.

Bij ons was de keus, of een ruimere tuin maar een kleiner huis waar heel veel (kostbare zaken) aan gedaan moest worden. Of een huis met kleinere tuin/patio maar minder kosten en wel 3 slaapkamers.

Het is een huis geworden die voor ons budget ruim (genoeg) was. Voor jullie nog steeds stipje op de kaart waarschijnlijk haha (85m2), maar we komen uit een flat van 55m2 dus dan is alles ruim. Wel 3 slaapkamers, een woonkamer van 9x3,30 en een open keuken eraan. Helaas dus wel een postzegel tuintje van 5x4 en daar staat nog een schuurtje in ook. Maar de praktijk blijkt dat dit goed te doen is. Die kleine kan gewoon met een zandbak/zwembadje etc spelen. Wilt hij fietsen oid moeten we de tuin uit. Maar goed, mijn ouders hebben wel een tuin van 5,5x9 meter en ook daar vindt hij fietsen op straat leuker. We kunnen lekker zitten zomers,de honden kunnen lekker in het zonntjes zitten en met een verjaardag is het goed te doen.
    Openslaande deuren. als die kids groter worden hou je ze sowieso niet in de tuin dus ja. Maar goed, het ligt er dus maar net aan waar je prioriteiten liggen. Wilde liever een ruimere woonkamer, daar zit je met het nl-weer vaker dan in de tuin (wij iig). Daarbij wonen we op 10min fietsen van het strand dus wij vinden het best zo. Een tuin is leuk en heel fijn, maar over 6 jaar spelen ze toch op straat en zit jij misschien wel met een huis die je van binnen minder vindt.

Er zijn hier mensen geweest die gingen miepen van ja, wel een beetje kleine tuin bla bla. Dus dan zei ik altijd van, nou, als jij er nou een ton bijlegd dan koop ik een huis met grotere tuin ;) haha.

Hele lap tekst haha maar succes met je keuze en probeer ervan te genieten want het is een hele spannende tijd.

11. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey draak,
    Jouw verhaal is bijna tot in detail ons verhaal, met als verschil dat jullie al wonen en wij nog voor de keuze staan :), en dat huis 1 af is en huis 2 niet, maar dat we uiteindelijk ongeveer hetzelfde kwijt gaan zijn denk ik.

Heel erg bedankt voor het vertellen van je verhaal. Dat helpt weer even relativeren. Het is ook zo hoor, ik met mijn gezemel. Je zal er uberhaupt mee gestraft worden met 1 van deze huizen!
    Ben wel erg benieuwd waar je woont, mag ik dat weten via de pb?

12. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vanavond weer terug! Dingen te doen! Gaan sowieso vanmiddag in beide buurtjes nog even wandelen...

13. kvinna

kvinna Niet meer actief

Die staan hier in de garage. Kun je dus zo naar buiten.

14. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    dus ook een kindje van 24-12-2009 kussentje, leuk zeg, alleen met verjaardagen bij ons in de fam een beetje een lastige dag, maar tot nu toe doen we het altijd wat eerder vieren voor de familie.

buurtjes wandelen is ook een goed idee, dan kan je zien wat voor leven er opo zo`n mooie dag als vandaag in de buurt is. en of er kids buiten zijn enz.

15. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    En staan er in de omgeving waar jullie een huis zoeken niet nog meer woningen te koop?
    Zo te lezen zit de woning voor jullie er nog niet bij.

16. Locusta

Locusta Niet meer actief

Als je verstandig bent, neem je de cito-uitslagen met een korreltje zout en dus absoluut niet mee in je overweging. Als docent weet ik dat cito-uitslagen in de meeste gevallen een momentopname zijn en wij hechten dan ook meer waarde aan de plaatsingsadviezen van de leraren van de basisschool. CITO-uitslag nemen we wel mee in overweging, maar is niet van doorslaggevend belang.

Mijn tip (alleen afgaand op de OP): ga gewoon bij huis nummer 2 kijken en neem dan pas een beslissing. Wij hebben uiteindelijk 2 jaar moeten wachten op ons "droomhuis", dus neem ook niet te snel een beslissing!

17. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dobbel, nee, heb me een maand vergist, mijn dochter is van eind januari.. Maar wel bijna even oud dus! Leuke leeftijd he? :)

18. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    heerlijk, ze kunnen eerlijk hun eigen wil door zetten, maar ik vind het een fijne leeftijd,
    nog door de buurtjes gewandeld vandaag,

19. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Famke.. Ja nog meer. We zijn al bij zo'n 10 huizen wezen kijken. 2 huizen in onderhandeling geweest. Deze 2 zijn voorlopig de laatste die door de ballotage commissie zijn gekomen, haha. En dat is bij huis 2 dus afwachten, maar hij is iig interessant.

20. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja even lekker sfeer geproefd. En bij beide is de sfeer in de buurt goed en een mooie omgeving. Weinig kindjes gezien, maar dus ook niet in het buurtje waarvan ik weet dat het ervan krioelt, haha! Zeker allemaal op bezoek bij opa en oma :)

Praat me niet over die eigen wil. Die van jou ook oostindisch doof?

Deel Deze Pagina