Filmen/fotograferen jullie je kindje vaak voor later?

Discussion in 'De lounge' started by SeaShell, Oct 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik ben nu zojuist bezig op de pc om hetgeen wat we vandaag gefilmd hebben op mijn zoontje zijn verjaardag op dvd aan het zetten, en vroeg me af of jullie je kindje vaak fotograferen/filmen?

ikzelf heb bijvoorbeeld best veel film van toen ik klein was voor die tijd (1985), en veel foto's, maar mijn man daarentegen die heeft echt bijna geen film en een handjevol foto's

Ikzelf hecht er erg veel waarde aan, en kijk het ook regelmatig terug, maar mijn man totaal niet..die geeft er niks om al heeft hij 0 foto's en films van vroeger. Ik ben dan ook de enige in huis die bedenkt dat we weer eens moeten filmen/foto's maken van onze zoon of buikfoto's van nu, omdat dat een mooie herinnering voor later is voor de kids

Maar hij denkt een beetje als '' ja, ik vind er zelf ook niks aan en hecht er geen waarde aan, waarom de kids wel?'' en ik denk dan juist weer '' maar ik hecht er wél veel waarde aan, dus wie weet de kids later ook''

Zoontje is vandaag 3 geworden en heb nu 17 dvd's vol met film van hem.

Nou vroeg ik me af of jullie daar veel waarde aan hechten en het regelmatig doen

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja, zeker. Ik maak vooral foto's, filmpjes wat minder. Ik maak van elk jaar een fotoalbum voor allebei de meiden apart.

Ik heb van vroeger een hele stapel fotoalbums, maar geen films, mijn ouders hadden/wilden geen videocamera. Misschien dat ik daarom ook niet zo into filmpjes maken ben. En mijn man heeft 1 albumpje....dat ik voor hem bij elkaar gesprokkeld heb door overal jeugdfoto's van hem te bietsen ;). We hebben geen enkele babyfoto van hem, dat is wel echt jammer.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja hier maken we ook veel fotos en films! Ben helaas mijn bevallingsfoto's kwijt (man had ze per ongeluk gewist..) en heb daar echt om gejankt :(:(

Heb zelf maar 3 foto's van toen ik baby was en geen filmpjes, vind dit erg jammer.

4. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik heb echt heel veel filmpjes van vroeger toen ik klein was, mijn opa heeft letterlijk uren staan filmen. Stond ik in de box te spelen was hij een uur lang aan het filmen (soms een beetje saai maar wel bijzonder). De feestdagen staan er bijna in zijn geheel op haha. Het betekent echt heel veel voor mij, en ben ook zeker van plan dit in de toekomst te doen. Vooral filmpjes vind ik erg leuk.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee maak weinig foto's. Heb van mezelf ook niet zoveel foto's (heb een oudere zus en daar zijn echt 5 fotoboeken vol van, van mij nog niet eens een halve).

Foto's van de keizersnede vind ik wel interessant maar meer als stukje verwerking.

6. tulip

tulip Niet meer actief

foto's heel erg veel. Ik heb ongeveer een half jaar per foto boek, dus zit nu op 8 fotoboeken ongeveer.

Qua film hebben we het eerste jaar veel gefilmd ook thuis en nieuwe dingetjes die ze geleerd heeft. Na het eerste jaar filmen we vooral verjaardagen en vakanties en optredens van de gym enz bv.

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Hier ook geen filmmateriaal van mezelf als kind, wel veel foto's. Hier ook veel foto's van de meisjes. Moet wel bekennen dat ik nog steedds bezig ben met het maken van een album van het eerste jaar van onze oudste :), die is ondertussen 5.... Heb wel van vakantie aparte fotoalbums gemaakt voor allebei de meisjes, zodat ze die later mee kunnen nemen.
    Merk ook wel naarmate ze nu wat ouder worden de camera wat minder snel gepakt wordt. Maar het blijven er ng steeds genoeg die gemaakt worden. :D

8. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja, veel te veel. Ik heb mijn camera gewoon standaard in mijn tas zitten. Dan kan ik 'm altijd gelijk pakken. Zoals vandaag. We hebben kastanjes gezocht en ik heb gelijk weer een zooi foto's. Ik zet ze per maand op de computer en als backup hebben we 2 harde schijven. Ik heb nog geen fotoboek gemaakt trouwens.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,565
    3,068
    113
    De oudste wilt nooit op de foto..maak wel filmpjes.
    En heb er ook niet zoveel fotos van helaas.
    Jongste heb ik er echt ontzettend veel van.. Die vind het geweldig als ik foti maak & voor mezelf wil ook alles op de foto/film hebben van haar.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Van mezelf geen filmpjes, mijn ouders hadden en hebben nooit een filmcamera gehad. Foto's... was in die tijd ook niet echt veul.. van mn eerste vier jaar denk ik 1 fotoalbum.
    Van mn partner is er denk ik totaal 1 album, en helaas weinig foto;s van baby/kleuter jaren... maar ja... die is van 64 en komt uit een gezin van 7, dus daar was geen geld en geen tijd voor.

Van mijn oudste zijn veel meer foto;s gemaakt dan van onze jongste... het blijft er vaak bij. Ik ben meestal degene die de foto;s maakt dus sta zelf verrassend (not ;)) op de foto met de kinderen.
    We hebben het er wel over gehad hoor, door een aantal verdrietige en heftige gebeurtenissen in de afgelopen maanden, a anderhalf jaar, maar op de één of andere manier blijft het er toch teveel bij.
    Filmen doet mijn vriend bij tijd en wijle. Hij had zich voorgenomen om elke maand een korte opname te maken.... maar dat blijft dan helaas bij 1 keer.

11. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    1,213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak ook wel veel foto's. En heb ook een fotoboek gemaakt van het 1e jaar. Maar ik betrap me nu er soms wel op dat ik al een paar weken geen foto's heb gemaakt en dat het weer hoog tijd wordt.

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    dit en ik hoef ook geen hele boekenkast met foto`s en bergen filmpjes hoor,wat heb je er aan?

13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Bergen fotos hihihi

14. misa

misa Niet meer actief

Ja eigenlijk best heel vaak! We fotograferen meer dan filmen. Maar ik vind da erg leuken belangrijk.
    We hebben voor de oudste een fotoboek bij hema gemaakt voor het eerste jaar. Daarna denk ik elke 5 jaar ofzo. Want ik merk dat het nu we minder wordt. Ook bij de tweede is het al minder alstoen bij de eerste. Maar de camera's staan altijd voor het grijpen!

15. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak bijna dagelijks foto`s haha En hier is het net als bij ts,ik heb albums vol en partner heeft een handje vol foto`s ..Hij vind het wel leuk om ook foto`s te maken voor later ;)

16. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat erg Minaaa.. hebben jullie die pc nog wel?

17. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Foto's van de bevalling stonden op een geheugenkaartje, pc,. ???

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Heel veel foto's enook genoeg filmpjes.
    Vooral foto's vind ik erg belangrijk, elke week op de harde schijf zetten zodat ze niet verloren gaan.

19. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Ja heel erg, maak vaak foto's met mn telefoon en film er ook mee, is een redelijke goeie kwaliteit.

Ben nu helaas bijna alles kwijt omdat mn ex mijn telefoon net heeft en gestolen en kapot gegooid. Vuile $#@%# wil me mn sd-kaart niet geven:(:(

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Herkenbaar :p

Ben net pas klaar vanaf 19.00

Heb 300 GB aan materiaal door de jaren heen verzameld en zet het ook elke week op 3 :) harde schijven en op meerdere pc's zodat ik alles 6 dubbel heb, just in case ;)

Lees en hoor zoveel dat bij mensen de pc crasht en ze alles kwijt zijn omdat ze nooit een back up hadden :(

Heb het ook nog buitenshuis ergens opgeslagen indien er brand oid zou uitbreken hier thuis, want dan kun je nog zoveel kopieën hebben, dat gaat eraan

Share This Page