Steeds terugkerende schimmelinfectie schaamstreek

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by frannie82, Jul 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Straks toch maar naar de dokter want het schimmeltje lijkt er weer te zitten.
    De afgelopen keer was het in een weekend dat ze ineens veel last kreeg en toen was haar huid van bilnaad tot schaamlippen vuurrood.
    Ruim 14 dagen gesmeerd mrt miconazol crème helaas mijn vriend niet consequent als ik er niet was legde ik de tube klaar maar vergat hij het nog.
    Toen na de 14 dagen weer 14 dagen doorgegaan want je mag niet stoppen tussendoor.
    En nu gisteravond zat ze weer te kriebelen en ja hoor daar zit het weer.
    Is misschien 3 weken weg geweest.
    Iemand die dit ook heeft bij haar dochter?
    Ze is zindelijk maar wil in een luier poepen.
    Dat is meestal 1x per dag en ik maak het meteen schoon.
    Schoon onderbroekje 2 x per dag.
    Ik ga naar de dokter want misschien moet het anders aangepakt worden.

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Herkenbaar van mijn oudste. Lopen bij een homeopaat en sindsdien geeb schimmelinfecties meer. Ze gebruikte ook forlax en daar zijn we ook vanaf.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ook een idee als het een terugkerend iets anders is. Het kan toch ook te maken hebben met voeding? Ik hoor steeds meer mensen die gisten en koolhydraten mijden vanwege de schimmelinfecties die aan bleven houden.
    Maar dat is bij een kind natuurlijk een ander verhaal.
    Kreeg je van de homeopaat dan medicijnen?
    Of ook iets in de voeding aangepast?

4. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Mijn dochter had er ook last van. Pas toen ze geen luiers meer nodig had, was het klaar. Daarna geen schimmelinfectie weer gehad.

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Eet of drinkt ze veel zoetigheid? Suiker is vaak de boosdoener. Misschien even een andere schimmelcreme ook want ze zal wel resistent zijn nu tegen miconazol. Misschien mag ze ook Canesten proberen. Ook vifit yoghurt (naturel) geven en eventueel goede probiotica van de natuurvoedingwinkel. Probiotica zorgen er voor dat de darmen qua bacteriën in balans komen en dat uit zich ook op de huid. Schimmels hebben nu de overhand bij haar en dat kan komen omdat de darmflora niet op pijl is. Heeft ze veel antibiotica gehad in haar leven?

Echte goede probiotica komt in capsule vorm welke je kan openen en dan door drinken doen of yoghurt. Even googelen op probiotica voor kinderen.

Succes,

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Kunnen suikers zijn, een darmbacterie/schimmel en irritatie door luiers. Heb je al eens andere luiers geprobeerd?

Ik heb het als kind ook heel erg gehad (nog steeds gevoelig voor), maar vroeger kreeg je mentholpoeder :$:(. Gelukkig als het goed is nu niet meer...

Beterschap voor je meisje.

7. Roz

Roz Niet meer actief

Bij volwassenen kan het wijzen op diabetes, weet niet of dit bij kinderen ook zo is,

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Frannie, mijn dochter krijgt weinig suiker maar dat los van dit.
    Ze heeft een paar korrels gehad. Geen idee wat precies maar het helpt en daar ben ik blij om.
    Ze reageert oa gevoelig op veranderingen en dingen op haar huid.
    Het schijnt dat ze er mentaal ook wat sterker door wordt. Nu hebben wij dat verschil ook wel gemerkt. Waren hier wat sceptisch maar het lijkt dus positief.
    Qua poepen en plassen een terugval wat is begonnen rond een verbouwing in huis. Leuke is dat ik zelf nooit die link gelegd zou hebben.

Ik loop er ook voor mezelf met schimmelinfecties. Het helpt al wel, het was ook even weg maar toen ik ziek werd, kwam het terug. Nu een iets krachtiger middel gehad.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Bedankt dames! Ze heeft maar max. 10 min per dag een luier op alleen om te poepen. Overdag en 's nachts zindelijk. Dus ik denk niet dat een andere luier de oplossing is.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ze is wel gek op fruit dat krijgt ze vaak 2x per dag en verder melk, water en sterk verdunde roosvicee. Snoepen doen we hier (nog) niet.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heeft ze geen wormpjes?
    Dan kan ze door het krabben wondjes krijgen en dat maakt de huid extra kwetsbaar voor schimmels,bacterien ed.

Share This Page