Beslissing genomen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cyntje78, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dacht ik gisteren dat we nog wel 3-4 maanden konden wachten voordat ik onderzoeken wilde naar Endometriose.... nu is de kogel door de kerk... ik ga morgen bellen voor een afspraak.

Ik heb gezocht naar zo veel mogenlijk info en vooral over de mate van pijn/mate van Endo... Nu schijnt de pijn totaal géén graatmeter te zijn naar de ernst van Endometriose. En tja... nu ga ik me dus weer zorgen maken.

Optie 1. Ik kan nu 3 maanden proberen. Raak ik niet zwanger dan gaan we alsnog de mmm in. In ieder geval krijg ik dan een kijkoperatie en bij endo kunnen ze de haarden weghalen, waardoor eisprong en evt innesteling gemakkelijker kan (als het in de bm, eierstok/eileiders zou zitten) We zijn dan dus minimaar 4 maanden verder schat ik zo.... zonder zwangerschap.
    Optie 2. Ik probeer een afspraak te maken voor bv aug/sept. Tot die tijd kunnen we toch nog even klussen. Mochten we dan niet zwanger zijn, krijgen we onderzoeken en scheeld het misschien een maand of 2 met optie 1. En daarbij weet ik ook eerder wat er aan de hand is, als er wat aan de hand is.
    De kans is groot dat ik endo heb omdat mijn moeder het ook heeft gehad.

Nou, jullie zullen er niet veel aan hebben 8) Maar voor mij lucht het op door het hier even weg te typen.

Bedankt voor het lezen alvast!

Groetjes Cyntje78

2. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    hej meissie,

goed hoor dat je die beslissing hebt genomen.
    ook knap.want het is niet niks.
    hopelijk heb je snel duidleijkheid

knuf

3. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Meid ik hoop dat er snel duidelijkheid is en dat er een mooi wondertje in je buik mag groeien.

Dikke knuffel Channes

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hee meis, dat geeft rust, zo'n beslissing. Ik hoop voor je dat de eventuele endometriose geen complicaties zal geven, en dat het al voor dat je naar de dokter gaat, hardstikke raak is.

Je kunt zulke dingen maar beter weten, dan kan je ook te weten komen wat er evt. aan gedaan kan worden. Vrienden van mij hebben een heel heel lang traject gehad om kinderen te krijgen, om veel redenen en ook nog endometriose... echt alles zat tegen. Om andere redenen moest het via ivf, maar ze heeft voor de endometriose een operatie gehad, en de beide zwangerschappen zijn prima verlopen en ze hebben twee prachtige kereltjes rondhobbelen door het huis :)

Ik duim voor je!

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dank jullie wel dames!

Ik moet zeggen dat ik het allemaal toch maar eng vind. Afgelopen maandag zat ik bij de huisarts te shaken voordat het hooge woord eruit was.
    Ik hoop dat gyn me wil helpen omdat ik in maart 6 weken zwanger ben geweest én we zijn nog maar 9 maanden bezig. Maar de kans is groot dat ik geholpen wordt erfelijkheid.
    Morgen bel ik mijn huisarts maar weer... ze wilde me met alle liefde doorsturen, maar zag er nu nog weinig heil in. Maar nu heb ik het even kunnen laten bezinken en de keuze is gemaakt. IK wil een onderzoek.... dan maar de mmm in!

Liefs Cyntje78

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Heel goed van je meid!

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Jep.... 11 augustus om 14 uur heb ik een intake gesprek bij de gynaecoloog. Niet zo'n leuke start van mijn vakantie (begint 11 aug) maar misschien worden we er iets wijzer van...

Groetjes Cyntje78

8. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi cyntje

ik wil even laten weten dat ik ook endometriose heb. mijn rechtereierstok is verwijderd en mijn linkereierstok is schoon geschraapt. veel pijn bij menstruatie. bloedverlies bij ontlasting (sorry voor de onsmakelijke info) , krampen enz noem maar op. en daarbij ook nog een vleesboom in mijn baarmoeder van 10 cm

maar nu het goede nieuws
    onze zoon is nu 9 maanden oud ( ik was na 3 maanden zwanger)
    en jawel ik ben nu weer 5 weken zwanger van de 2 de ( de eerste keer raak )

dus ik wil je zeggen, veel succes !!!
    het kan dus ook zeker goed gaan

groetjes spinnekop

9. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Cyntje, mag ik vragen hoe jij erachter bent gekomen dat je endo hebt? (behalve de daadwerkelijke diagnose van de gyn)
    Wat voor klachten heb jij ervan? Je cyclus is behoorlijk regelmatig, maar heb je bijvoorbeeld pijn tussen je ongi's door gehad en heb je sowieso zware menstruaties?

Ik ben erg benieuwd naar hoe je het kan herkennen. Soms ben ik een beetje bang dat ik het ook heb. Wuifde dat eerst altijd weg, omdat ik behoorlijk regelmatig ben. Maar toen ik zag dat jij ook een redelijk regelmatige cyclus heb, besloot ik toch heel brutaal deze vraag te stellen :)

Liefs,
    Lonit

10. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi Lonit,

Ik heb best een regelmatige cyclus (al vond de verloskundige hem wat lang en niet zo heel regelmatig)
    Vlak voor mijn ongi heb ik helse pijn in mijn buik en onderrug. Dit houdt een paar uur aan en gene ene paracetamol helpt daartegen. Omdat ik 20 uur onregelmatig werk heb ik het gelukkig maar 1 x tijdens werktijd gehad, nou ik kon niets meer... wist niet welke houding aan te nemen, en tranen met tuiten. Als de pijn wegebt dan begint het vloeien pas.
    Daarbij heb ik bijna 2 weken ovupijntjes, maar daar heb ik geen pijnstilling bij nodig. En moe.... zoooo moe!
    Mijn moeder heeft precies deze klachten gehad en bleek ook endo gehad te hebben (nu baarmoeder verwijderd)
    Nu voor het eerst heb ik sinds het begin van mijn ongi constant een drukkende pijn rechts (lies/ eierstok?) En ongikrampjes in mijn bm. In mijn liezen doet soms wel pijn.
    Oja... tijdens de sex heb ik heel snel gruwelijke pijn als mijn vriend "te diep" gaat.

Maar omdat mijn moeder het had, wil ik me laten onderzoeken. En als ik de vragen lijst op de endometriose kan ik veel dingen op ja beantwoorden. Veel van mijn klachten duiden op de kans dat ik het heb. O, en... de mate van pijn is géén graatmeter naar de ernst van endo.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

Liefs Cyntje78

11. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Hai Cyntje,

Dank je wel voor je reactie, ik heb hier zeker iets aan :) Echt superlief van je. Het heeft me ook wel iets gerustgesteld, hoewel ik me besef dat ik me erop moet laten controleren als ik het echt zeker wil weten.

De reden dat ik soms bezorgd maak om endo, is dat ik elke maand een pijnlijke eisprong heb (naast het feit dat ik ook nog steeds niet zwanger ben). Voelde ik het eerst afwisselend links en rechts, nu voel ik het alleen nog maar rechts. Seksen is rond m'n eisprong ook niet prettig, vooral niet in de 'diepere' standjes, dat is heel gevoelig, tegen het pijnlijke aan. Maar mijn menstruaties zijn niet zo heftig en duren zelfs minder lang dan vroeger (twee dagen heftig, daarna zakt het al af). Alleen op de eerste dag heb ik flinke krampen en pijn in mijn buik, maar die kan ik onderdrukken met pijnstillers.

Echt superknap dat jij nu de knoop hebt doorgehakt. Ik kan me wel voorstellen dat je het eng vindt hoor. Het is allemaal zo onzeker en confronterend. Ik ben heel benieuwd wat eruit komt op 11 augustus. Heel veel succes en houd ons op de hoogte ;)
    Ik ga voor je duimen.

Liefs,
    Lonit

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Tijdens mijn ongi heb ik niet zoveel pijn, daarvoor ietsje meer maar ook niet zoveel. Wel heb ik snel pijn bij het vrijen of is het gewoon heel gevoelig. En ik heb nu dan sinds 2 weken ook pijn rechts onder in mijn buik waar ik een echo voor krijg maandag. Sinds vandaag voel ik het ook af en toe links en soms ook in mijn baarmoeder. Ben soms ook wel bang dat ik endo heb, maar haal me vanalles in mijn hoofd helaas. Daar ben ik goed in.

Deel Deze Pagina