beslissing is gevallen....

Discussion in 'Borstvoeding' started by Jo85, Aug 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik ga maandag beginnen met afbouwen van de borstvoeding. Zo kan ons smurfje rustig wennen aan kunstvoeding. Ik vind het namelijk mooi geweest na bijna 7 maand.

Maar hoe kan ik het beste de overgang naar kunstvoeding maken?!
    Dit is nieuw voor me haha ook nog nooit in kv verdiept dus wie helpt me even?!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, je kindje is al 6 maanden en hoeft, als er verder gevarieerd gegeten wordt niet zo heel veel zuivel meer. 500cc is genoeg. Dat haal je al met 3 borstvoedingen. Je hoeft de eerste borstvoedingen die je afbouwt dus niet te vervangen door kunstvoeding, maar je vervangt ze gewoon door groente, fruit en brood, de eerste tijd met een borst als toetje, en dan ga je rustig aan toe naar een bekertje water of thee i.p.v. borst bij het eten. Als je dan op 3 borsten per dag zit kun je die gaan vervangen, een voor een, door een fles opvolgmelk. Als je kind geen verhoogde allergiekans heeft kun je dan ook 1 voeding vervangen door een bakje yoghurt of kwark.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

We zitten al op 3 voedingen per dag.
    Ritme is nu over het algemeen:

07:30uur borstvoeding
    9:15 uur fruit
    Slapen van 10tot 11:30 uur
    11:30 uur borstvoeding
    12:15uur broodje sabbelen
    Slapen van 13:30 uur tot 15:30 uur
    Tussendoortje met een bekertje water om te oefenen
    17:00uur borst voeding
    18:00uur groente aardappel en af en toe een klein stukje vlees met een toetje klein danoontje of een paar hapjes yoghurt maar net wat ik in huis heb.

19:30 uur in bad, naar bed en slapen.

Ik kan dus gewoon een voeding vervangen door kunstvoeding?!
    Bijvoorbeeld de voeding van 17:00uur?!
    (de ochtend voeding wil ik bewaren tot het laatste daar geniet ik namelijk nog het meeste van.)
    Ik moet straks weer aan het werk en het valt me enorm zwaar om als ik om 7 uur moet beginnen ik er al om half vijf uit moet. En het kolven op het werk is in mijn vak ook niet lang vol te houden die maanden die ik gewerkt heb waren te doen omdat ik wist dat ik bijna drie maand vrij zou hebben.
    Ik heb er van genoten en ga het absoluut missen maar denk dat het zo wel goed is...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #4 dirksmama, Aug 2, 2012
    Last edited: Aug 2, 2012
    Je geeft maar 3 voedingen? Dan zou ik eerst beginnen met een bak yoghurt tegen 17 uur, en eventueel een borsttoetje bij het avondeten (om je spanning weg te drinken).

Als je werkt is het best te doen om 2 of 3 voedingen gewoon zelf te blijven geven hoor, scheelt je veel werk en gedoe, en je werkt toch geen 24 uur per dag en 7 dagen per week?

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik werk onregelmatig dus ben niet iedere avond thuis.
    Ook ga ik weer nachten werken en wordt het gewoon allemaal moeilijk te regelen en om heel eerlijk te zijn heb ik daar helemaal geen zin meer in.
    Ik ben wel bezig om mijn vriezer voorraad te vergroten zodat ik dat nog wel door kan geven.
    Laatst toevallig geen tijd/ruimte om te kolven dus een dag niet gekolfd de "spanning" viel mij reuze mee.
    Denk dat ik gewoon de laatste borstvoeding ga vervangen voor een fles opvolgmelk (of een bekertje want dat vind hij heerlijk om te drinken uit een bekertje)
    En na een paar dagen de voeding van 11 uur ga vervangen.
    En de ochtend voeding nu over twee weken eraf haal en vervang voor een fles opvolgmelk.

Misschien vervang ik de fles van 17:00uur dan ook wel voor een bakje yoghurt. En geef ik m 2 flessen per dag met opvolg melk. Hij hoeft rond deze leeftijd dus maar 500ml aan "melkproduct"

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is toch niet zo Lastig?
    Ben je thuis, dan drinkt ie voor het slapengaan en het opstaan, werk jij in de nacht dan drinkt ie voor jende deur uitgaat en als jebthuiskomt...

Share This Page