KNMI geeft code 'oranje' voor zuidelijke provincies | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Het kàn mee vallen, maar een gewaarschuwd mens.... Hou de actuele situatie goed in de gaten.
Als je buienradar bekijkt komen er aardig wat rode vlekken aan. Volgende week zou het ook weer warmer worden dan afgelopen week, dus zal er nog wel meer onweer komen de komende dagen
Ben benieuwd of de sks doorgaat. Gevaarlijke situaties hoor. Helemaal met het oog op grote hagelstenen en kans op tornado's. Hoop dat ze op de zwarte cross goede maatregelen nemen.
Waar ik woon zwakt het 9 van de 10 keer af, vaak heb je overal om ons heen heel hevige onweders en hier in maastricht het minst maar toch ben ik benieuwd, als het hier doorzet denk ik dat het binnen een dik uur heel hevig zal zijn
Ik vind het niet meevallen in ieder geval. De lucht was net bijna zwart en als je kijkt naar het aantal inslagen, daar word je niet blij van. Veel windstoten ook.
Ja, in de maak. Mooi hoor! Ik woon bovenin NL, en ik ben zeer benieuwd of de mcs ( het onweerscomplex dat e nu aan komt ) het noorden van NL haalt.
Het is begonnen! 5 min geleden windstil, nu waait het hard en ik hoor donder Mooie rolwolk of hoe noem je dat?
CNN had het vanmorgen over tornado gevaar in Nederland en België, brr Hier in Noord Brabant nu ook donker en hoor het langszaam donderen
Nou ik ben benieuwd hoe het straks in Overijssel zal zijn dan. van mij mag er wel wat regen vallen. En een windje om het huis te verkoelen.
Hier (z-o Brabant) is het echt niet verstandig om nu de weg op te gaan. Zware windstoten en onweer. Ik heb dit echt zelden meegemaakt in Nederland. Ik ben het een keer eens met het weeralarm. Je wordt zo de fiets/snelweg afgeblazen.
Het ergste is geweest, leuk voor de liefhebbers. Best wel speciaal qua donder, niet extreem hard maar lang, je voelt het ook echt, net zoals een bas door heel je lichaam maar het viel mee,...geen hagel of extreme windstoten hier. 1 flits was wel even eng om te zien, het leek wel in de tuin van de buren. De baby staat er niet van versteld, speelt gewoon vrolijk door ook al kon je net geen steek zien binnen In de buurt van heerlen is wel een inslag geweest lees ik net.
Hier in rotterdam heb ik al een aantal knallen gehoord en zo te horen knalt het nog even door. Maarja ik denk dat het zo met een kwartiertje wel wegtrekt. Alhoewel... Ik kijk nu uit het raam en zie exreem donkere wolken naderen... Maar eerlijk gezegd vind ik afentoe zulk weer wel wat hebben
Dit is niet het ergste wat er vandaag verwacht wordt. Dit is meer een restant vanuit Frankrijk dat als leuk 'extraatje' komt. De echte zware buien zullen vanmiddag, vanavond en vannacht verwacht worden. Die zullen ontstaan en kunnen supercellen worden. Dat zijn de buien die in de gaten moeten worden gehouden, want die ontstaan zeer plotseling en kunnen heel erg veel schade aanrichten. Severe weather heeft een level 3 voor NL afgekondigd, wat zéér extreem en uitzonderlijk is.
Klopt, heb het ook al gelezen, ik kijk er al naar uit zolang het geen pukkelpoptoestanden zijn tenminste, ik vind dit mooi om te zien zolang er geen gewonden vallen Snel overal de ramen openzetten, het is nu net geen 20 graden dus het kan even afkoelen in de slaapkamers
Maf.. precies op het moment dat ik dit topic begin te lezen begint het hier zachtjes te onweren... (ZH) tot nu toe is t nog droog en een beetje donker maar nog niets noemenswaardig
hier is de lucht inmiddels wat lichter, wel nog onweer en regen. Lees in een ander topic dat mensen onderweg naar de efteling zijn....weet niet hoe het in kaatsheuvel is, maar als die dit nog krijgen zou ik heel gauw naar huis gaan.