de kans hoeft niet altijd te bestaan hoor mijn vriendin heeft dit ook en werd ook afgeraden toch zwanger geworden van haar 3e en dat is goed gegaan en nu zwanger van haar 4e en dat gaat ook goed dus ik weet heus wel wat ik zeg graag niet gelijk in de aanval als je niet weet waar mijn zin over gaat als ik het niet zou weten zou ik het ook niet zeggen en zeker niet als ik het niet zelf heb gezien bij mijn vriendin
Dat is toch geen argument? Je kunt onmogelijk de situatie van je vriendin vergelijken met die van een ander. Niet ieder risico is hetzelfde.
wat een dilemma meid, heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten.. ik denk dat je het beste het lot kan beslissen en zien wat er allemaal gaat komen, straks heb je enorme spijt van je keuze. Je blijft dan met vragen zitten en als het een meisje was en als het nu wel goed ging en bovenal je man staat achter je... sterkte met je besluit..
Ik ben benieuwd wat je gedaan hebt. Als de nier toch al aangetast, heel slecht is, dan kan hij niet veel slechter meer worden toch. Verstand en gevoel gaan gewoon niet samen, sterkte.
Hallo dames, Bedankt voor jullie lieve reacties, en wat fijn om te zien dat ze zo uiteenlopend zijn. Want dat is ook presies wat mijn gedachtes zijn zo presies tegenovergesteld van elkaar. Ik heb de pil niet binnen de 24 uur ingenomen....dus hij is al niet meer 95% betrouwbaar. maar gisteren heb ik het er met mijn man over gehad toen we in de auto zaten (heel stom hier hebben we altijd de beste gesprekken, of in bed hahaha ) en ik keek achter me naar mijn 2 mannetjes en opeens was het zo duidelijk. Mijn 2 kindjes zijn super gezond....het is een wonder geweest dat Sven zo vroeg geboren is zonder enkele complicatie (ondanks mijn medicijnen) Het zou het lot uitdagen zijn om aan een 3e zwangerschap te beginnen. En we hadden de keuze al eerder gemaakt zonder dat er druk op ons lag en het was toen een hele duidelijke keuze. 2 kindjes. Het is inderdaag meer een 90/10 situatie....ik zal binnekort geoperreerd moeten worden om iets aan die nier te doen ...dat kan niet als ik zwanger ben. Dan zal ik moeten wachten met het risico dat de druk op de andere nier ook te groot gaat worden en dan ben ik veel erger uit dan nu. Ik heb gisteravond toch die pil ingenomen, gelukkig stond het me opeens niet meer tegen, ik had er vrede mee. Ik ben trvreden met mijn gezinnetje zoals het nu is. Er zal altijd een wat als ik die pil niet had genomen...,blijven knagen. Maar die pil is dus niet meer 95% betrouwbaar maar nog maar 85% Het enige wat die pil doet is een eisprong tegengaan. Is de eisprong geweest nog voordat ik de pil heb genomen dan zal ik toch nog zwanger kunnen zijn. Het is dus toch nog even spannend, blijk ik nu toch zwanger te zijn dan moet het echt zo zijn dan moet ik 3 kindjes krijgen en dan twijfel ik ook geen moment meer dan zal de zwangerschap ook wel goed gaan. Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes, fijn om te zien dat de tweestrijd in mijn gedachte helemaal niet zo gek was. TNX dames.
nee datbegrijp en ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat het wel kan mijn vriendin mocht ook niet meer zwanger worden maar heeft wel gedaan maar goed het is aan haar wat ze wil en niet aan mij
Fijn dat jullie tot een keuze zijn gekomen, waar jullie allebei achter staan. Denk dat dat gewoon heel erg belangrijk is. Succes verder!
Lees net je verhaal........moeilijke keuze he ! Ben blij om te lezen dat jullie tot een keuze gekomen zijn waar jullie beide achter staan. Dat is het belangrijkste ! Geniet van je knullen .... Liefs belin
Dit is inderdaad een zeer moeilijke beslissing zeg. Maar als ik zo eens jou verhaal heb gelezen dan zou ik echt heel heel goed nadenken. Je omschrjft zelf al hoe jou nier eraan toe en wat als straks... Ik denk dat ik zelf de keuze zou maken om geen zwangerschap meer aan te gaan. Je hebt nu 2 kindjes en het zo toch verschrikkelijk zijn om dan zelf ernsitig ziek te worden of dat je de 3 zwangerschap niet goed doorkomt? Maar goed ik wens jou heel veel sterkte met je beslissing hoor meid dit moet zo verdomd moeilijk zijn.
oh meid wat moeilijk voor je maar als ik eerlijk ben zou ik de pil toch innemen. Je hoeft natuurlijk niet zwanger te zijn. Maar mocht het wel zo zijn en die gaat weer tegen de nier aanliggen wat dan? nu was het 28 week, maar misschien dat je dat al niet haalt en het kind nog eerder gehaald moet worden. Met ale risico's erbij dat hij/zij het niet overleeft of misschien niet 'gezond' ter wereld komt. Dat kan je een kindje ook niet aandoen. En ook voor jullie als gezin lijkt me datniet prettig. Mocht het risico heel klein zijn dan zou je er nog over kunnen denken. Meid ik weet natuurlijk niet hoe het is zo'n moeilijke keuze te maken mar praat er goed over met de arts en je vriend. Want dit moet erg moeilik zijn
lees net dat je een beslissing hebt genomen waar jullie beiden mee kunnen leven. Moet moeilijk zijn geweest!