Keizersnede isala klinieken Zwolle

Discussion in 'De bevalling' started by Mamamijn, May 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,043
    365
    83
    Female
    Hallo dames,

Het is bijna zeker dat we voor een geplande keizersnede gaan.
    Heeft iemand hier ervaring mee in het isala te Zwolle?

Heb nl een aantal vraagjes.

-Als de baby geboren is mag die dan gelijk even bij je op de borst
    -heb je de keuze dat het naakt en ongewassen op je naakte lichaam komt op de uitslaapkamer?
    -mag eventueel de partner dan meehelpen als het eenmaal gewassen/aangekleed moet worden?
    -kan de partner 's nachts blijven slapen?

Ik begrijp dat dit in elk ziekhuis weer anders is, heb dinsdag weer afspraak bij de gyn. Maar was toch wel nieuwsgierig

2. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hoi,

Grappig, ik loop ook bij de gyn in Zwolle , mag ook dinsdag weer ;) bij dr mantel :D

Ik moest laatst een nachtje op de verloskamers overnachten ivm regelmatige harde buiken , voor mijn vriend hebben ze toen gewoon een bed bijgezet :)

3. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,043
    365
    83
    Female
    Oké ik ben pas sinds kort in behandeling van de gyn, ik heb dinsdag mevrouw Hollander gehad en heb haar aanstaande dinsdag weer.

Ben jij al die tijd al in het ziekenhuis dan?

Hoop dat ze wel een beetje meelevend zijn, dat was bij mijn verloskundige praktijk tot nu toe wel, en dan voel je je toch een beetje prettiger bij.

De keer hiervoor had ik dr beekhuis, ja je bent niet gewend om met een man te praten over de zwangerschap. Maarja zegt ook niet alles want ik begreep dat er ook wel mannelijke gynaecologen zijn die erg meelevend zijn.

4. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik ben bij allebeide zwangerschappen onder controle geweest bij de Isala in Zwolle, maar geen keizersnede gehad.
    Wel is mijn ervaring met de bevalling zeer goed.
    Had bij onze 1e 2 ook Mantel.........
    Verder had ik met de controles wel steeds anderen maar dat maakte mij nooit zoveel uit.
    Na de bevalling van de tweeling is mijn man blijven slapen, maar bij onze jongste niet, toen is hij weer naar huis gegaan, omdat de tweeling thuis was en zo opa en oma (die naast ons wonen maar al wat op leeftijd) rustig konden slapen......
    Verder zou ik het gewoon vragen in het ziekenhuis, als het goed is heb je ook nog een gesprek met een verpleegkundige? dus dan kun je al je vragen kwijt.

5. Luja

Luja Niet meer actief

Mijn tweeling is in 2009 in het sophia zwolle gehaald, nu beval ik daar weer.

Onze meiden werden met spoed gehaald omdat 1 vd 2 niet meer groeide en haar vruchtwater zowat op was.
    Ik mocht beide meisjes beslist NIET bij me tot ik op de uitslaapkamer was, ook het 'sowieso gezonde' kindje niet. Na de daadwerkelijke bevalling mocht mijn vriend met de verpleging meelopen naar de plek waar ze nagekeken, schoongemaakt en aangekleed werden, maar hij mocht niet helpen. Al die tijd lag ik te wachten tot men klaar met hechten was ;)

Op de uitslaapkamer was ik een minuut of 10 alleen, daarna kwamen ze met twee bakjes aanrijden waar onze meiden in zaten, toen mochten mijn vriend en ik ze voor het eerst vasthouden, ze waren toen dus al wel aangekleed en ik had mijn blauwe gewaad van de keizersnede aan. Toen werd er ook gelijk geprobeerd om borstvoeding te geven.

Mijn vriend mocht beslist niet blijven slapen, elke avond van de 5 dagen dat wij moesten blijven werd hij om 21:00 of 22:00 (herinner ik me even niet goed) de kamer nog net niet uitgeschopt..... Erg jammer, aangezien er opzich genoeg lege bedden waren die gedurende mijn hele verblijf niet bezet waren. Dat was dus echt jammer.. Wel kreeg hij een keer een bord eten van een lieve zuster die er 1 over had, wel met de woorden erbij dat het helemaaaal de bedoeling niet is ;)

(toevallig, ik heb bij mijn tweeling alleen maar arts assistenten gehad die me allemaal zeiden dat het prima ging, en toen ik met 37+5 bij dhr Mantel was bleek het helemaal niet goed te gaan, twee uur later waren mijn meiden geboren, hier dus een hele goede ervaring met hem! Achteraf in een gesprek met iemand van de leiding is aangegeven dat onze ene dochter het waarschijnlijk niet had overleefd als dhr Mantel niet zo goed en snel gehandeld had. Dus alleen maar lof voor hem! Momenteel loop ik door mijn eerdere slechte ervaring bij arts assistenten volledig onder controle bij derdelijn, dhr Nij Bijvank en dhr Mantel :) )

6. Thir28

Thir28 Actief lid

Nov 21, 2012
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo

In nov 2011 heb ik een keizersnede gehad in dit ziekenhuis.

Als de baby geboren is mag die dan gelijk even bij je op de borst
    -heb je de keuze dat het naakt en ongewassen op je naakte lichaam komt op de uitslaapkamer?

In mijn geval kreeg ik de baby even te zien, maar door de kou gingen mijn man met dochter naar buiten en werd ze daar nagekeken door de kinderarts. Daarna ingepakt even bij mij terug voor een kus om daarna naar de afdeling te gaan om luier om te doen en door onderkoeling in de couveuse te komen. Daarna kwamen de verpleging, man en dochter in de couveuse op de recovery en werd ze direct bloot (wel met luier) bij mij aan de borst gelegd. Het moment dat ze geboren werd en bij mij lag was nog geen half uur.

-mag eventueel de partner dan meehelpen als het eenmaal gewassen/aangekleed moet worden?

Jazeker mag je partner helpen aankleden/wassen/verschonen ed. Misschien niet wanneer ze er net is, maar als je beide weer terug bent op de afdeling mag dat.

-kan de partner 's nachts blijven slapen?

Partner mag na een keizersnede niet blijven slapen. Maar ze mogen de hele dag tot 22 uur bij je blijven! Van 8:00 uur tot 22:00. 's Nachts helpt de verpleging erg goed met aanleggen ed.

Hoop dat je hier mee geholpen bent. Ik vond het niet erg om in het ziekenhuis te liggen. Aardige verpleging.

7. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,043
    365
    83
    Female
    Bedankt!

8. rums

rums Niet meer actief

Als je na 1 augustus de keizersnede krijgt dan mag je man blijven slapen. Dan is het nieuwe ziekenhuis opgeleverd en zijn er speciale kamers waar de man mag blijven.
    Ik ben een aantal maanden geleden bevallen en toen mocht mijn man ook blijven slapen omdat het (gelukkig) heel rustig was op de afdeling.

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @rums: hoe weet je dat? Ik vind nergens info over het nieuwe ziekenhuis. ..

10. rums

rums Niet meer actief

Correctie het moet zijn 3 augustus. Welkom bij Isala links onderin staat een ticker

Isala verhuist

Wanneer ben je uitgerekend dan? En heb je al intake gehad?

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Nee, ik bedoel hoe je het weet van die speciale kamers... Ik kan op de website niets vinden over de faciliteiten van het nieuwe ziekenhuis.

12. rums

rums Niet meer actief

Dat vertelde een verpleegkundige aan ons toen ik net bevallen was.

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Aha! Dank je wel :)

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Heeft ze toevallig nog meer verteld...? ;)

Ik heb visioenen van kraamsuites met een bevallingsbad e.d. :D

15. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn bevalling werd een ongepland keizersnede, midden in de nacht. Gedaan door Dr. Mantel.

Tsja, kan er niet gek veel over zeggen. Mijn dochter moest naar de kinderafdeling, dus ik heb haar een kusje mogen geven en toen moest ze weg... De zorg was aardig goed, al zou ik je echt op het hart willen drukken: ga op je strepen staan w.b. borstvoeding. Ze zijn bij mij erg gemakkelijk geweest in 'ze krijgt nu even wat kunstvoeding' en 'ga er maar vanuit dat je niet zoveel kunt kolven, dus ze moet vast wat anders hebben'. Ik had al ervaring met borstvoeding geven, dus heb dit geweigerd, maar dit gaat ook in tegen alle adviezen van bijvoorbeeld WHO. Het is ook nergens voor nodig, en was in ons geval ook écht niet nodig. Dus, let daar op.

Verder, superfijn ziekenhuis, Dr. Mantel heb ik niets dan lof voor, geweldige arts!

16. rums

rums Niet meer actief

Haha nee meer heeft ze niet verteld.
    Er staat me iets bij van een koelkast maar het kan zijn dat ik het verwar met iets wat ik op dit forum heb gelezen. Maar ga vanavond op bezoek bij iemand die op de kinderafdeling werkt van het Sophia misschien weet zij meer.

Share This Page