Sluit me aan bij de voorgaande reacties, ik hoop dat je de beslissing hebt genomen die voor jou het beste is.. sterkte!
Ook ik hoop dat je een besluit hebt kunnen nemen die voor jou het beste is. Niemand kan daar over oordelen ook je vriend niet. Dikke knuffel, want hoe dan ook...je hebt heg niet makkelijk nu.
meisje toch.. Ik snap heel goed de twijfel en onzekerheid waar je mee te maken hebt. Niet zo lang geleden (2 mnd geleden) zat ik in een vergelijkbare situatie, en ik heb ook echt allerlei overwegingen gemaakt en moeten maken. Zelf ervoor gekozen het kindje te houden. Helaas 10 jaar geleden ook in een situatie gezeten waar ik het kindje weg heb moeten laten halen (tegen mijn wil in), dus heb het van beide kanten gezien.. Ik wilde je gaan adviseren en mijn ervaring met je delen in de hoop dat het wat duidelijkheid voor je zou kunnen scheppen, maar ik zie nu dat je afspraak voor afgelopen woensdag stond.. Mocht je erover willen praten, wat de keuze ook was, dan mag dat altijd! Ik hoop dat je een beslissing hebt kunnen maken waar jij vrede mee hebt.. Sterkte!
Ik kan het niet laten hier een reactie te plaatsen. Iedereen hier zegt je te steunen, maar ik lees vooral 'steunen in de keuze om de abortus niet te doen'. Ongelooflijk! Alsof alle andere overwegingen die je hebt niet tellen. Je zorgen zijn echt niet onterecht. Alleen zijn, geen steun van een man, een opleiding erbij moeten gaan doen. Het kan zeker allemaal wel, maar het wordt focking zwaar. Absoluut niet onmogelijk, maar je moet er heel bewust voor kiezen. Ook spreekt iedereen van een kindje. Dat is het nu nog echt niet. Het is een klompje cellen dat aan het groeien is en over een tijdje een kindje zal zijn. De gedachte aan een toekomstig kindje is ontzettend mooi en fijn, heerlijk zelfs. Maar dat is het nu dus echt nog niet. Ik wilde heel even de andere kant benadrukken. We hebben als vrouwen het recht in NL om een abortus te mogen plegen. Het is een van de moeilijkste beslissingen die je zult moeten nemen. Maar het is JOUW beslissing. Het argument, als je niet 100% weet of je een abortus wil moet je het niet doen, werkt ook de andere kant uit. Als je niet 100% of je nu een kind wil, moet je het dan wel doen? Ik vind dat er nu op dit forum iets te veel hormonale meningen naar voren komen van vrouwen die (net als ik) soms jaren hebben moeten wachten op een kindje. Misschien is het goed dit met een vriendin van je eigen leeftijd te bespreken. Die hebben hetzelfde perspectief als jij - niet van je vriend, of van een moeder. Die kunnen zich toch moeilijker inleven. Met je huisarts praten is zeker ook een ontzettend goed idee. Die kan heel objectief meedenken. En je alle info geven die je misschien nu mist. Kortom: alle gedachten die je nu hebt zijn helemaal terecht: je wil het kindje misschien houden, maar je wil liever geen moeder zijn zonder steun van een man en enige financiele houvast. Dit is niet je droomscenario. Ik wens je ongelooflijk veel sterkte de komende dagen en wens je veel wijsheid in je besluit. Wat je ook kiest, je neemt dit je hele leven mee. Geen enkele beslissing is goed of fout. Het is gewoon moeilijk en zal daarom hoe dan ook impact hebben op je leven. Ik (en vele andere geloof ik) denken aan je!
Bedankt voor je antwoord hopelijk is alles goed mocht dit allemaal echt zijn geweest hoop ik dat ze een goede beslissing heeft kunnen maken die haar geen spijt gaat geven Sorry dat ik begin over het niet echt zijn trouwens maar het valt mij op dat er de laatste tijd veel topics geopend worden die eigenlijk heel dramatisch zijn !! En als het puntje bij het paaltje komt je niks meer hoord ts mocht je een beslissing genomen hebben veel sterkte