beslissingtermijn zo lang?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Chickiedenise, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

#1 Chickiedenise, 14 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2011
    Hallo,

Ik heb 16 augustus een bezwaar ingediend, vanwege het feit dat mijn wazo uitkering verkeerd berekend is en het 4 x zo hoog hoort te zijn.
    Op de reactie van het uwv staat dat de uiterlijke beslistermijn 24 december is ! Klopt het dat dit zo lang moet duren?
    Ik vind het echt belachelijk dat ik tijdens de gehele zwangerschapsverlof veels te weinig geld ontvang en ik mijn rekeningen niet allemaal kan betalen. Het is al helemaal raar dat de beslistermijn tot 3 weken na mijn bbevallingsuitkering duurt.
    Graag hoor ik of dit gebruikelijk is.

Mvg

P.s. het uwv heeft geen info nodig van derden, had alleen enige reactie nodig van mijn werkgever.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Chickiedenise,

Je wilt weten binnen welke termijn je bezwaar wordt beoordeeld. Dat hangt ervan af waartegen je bezwaar hebt gemaakt. Meestal is de beslissingstermijn 13 weken. Voor een arbeidsdeskundige of medische beslissing is de termijn 17 weken. Als het gaat om een beoordeling of je wel of niet ziek bent is de termijn 6 weken.

Je kunt contact opnemen met UWV Telefoon (0900 - 9294) welke termijn voor jou geldt en wat de status van je bezwaar is.

Actuele informatie over de bezwaarprocedure vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Hallo,

Ik heb bezwaar gemaakt om het volgende;
    Ik krijg mijn salaris een maand achteraf betaald en dus is men uitgegaan van het salaris wat ik de maand voor de zwangerschapsverlof ontvangen heb, maar niet waar ik werkelijk voor gewerkt heb. Het bedrag wat ik voor mijn zwangerschapsverlof ontving, ging weer over de maand daarvòòr.
    Daar gaat mijn bezwaar dus over.

Het gaat niet om iets medisch en er is geen arbeidsdeskundige bij.
    Het uwv informeert alleen verder bij mijn werkgever hoe het werkelijk in elkaar steekt.

Naar mijn idee is 18 weken dus veels te lang en had er al een beslissing moeten zijn. Als ik het uwv opbel, wordt mij verteld dat ik moet uitgaan van de beslissingtermijn welke op de brief staat, maar daar gaat het dus om, deze is naar mijn idee te lang.

Daarnaast heb ik 1 x opgebeld over de status en wordt mij verteld dat ik maar moet wachten tot december, de datum die op de brief staat en dat als er wat bekend is, ik het wel hoor van het uwv en dat ik dus beter niet kan bellen:x

Wat moet ik hier dan mee?? En bij wie / welke afdeling kan ik evt. zijn als ik wil mededelen dat de beslissingtermijn naar mijn idee niet klopt? Want als ik de behandelaar spreek die op mijn bezwaar ingaat dan word ik toch maar afgewimpeld. En degene die als eerste de tel opnemen weten dit soort dingen meestal niet.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Chickiedenise,

Ik kan helaas niet beoordelen waarom de beslissingstermijn langer duurt dan 13 weken.

Je zult dit toch echt moeten bespreken met mijn collega die het bezwaarschrift in behandeling heeft genomen.

Je kunt daarvoor contact opnemen met UWV telefoon op 0900-9294.
    Vraag dan naar afdeling Bezwaar en Beroep.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina