besloten er voor te gaan (gbp)

Discussie in 'De lounge' gestart door blackrose88, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier ging het ook zo babyhope. En nu toch bijna 49 kilo kwijt na 11 maanden.

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wowww echt geweldig!!!

Super om te lezen. .
    ik ga mijn best doen morgen ahhaha

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Goed zo! Veel succes :)

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Jou gaat het ook lukken Babyhope :D

Blijf positief denken. Denk aan de dingen die je kan en niet alleen aan de dingen die je niet kan of onzeker maken. Positieve energie is goede energie.

Je kan het! :D

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oooo dankje ladies.. vind ik echt lief.

Zoals de consulente gisteren zei.

ik ben belangrijk nu is het mijn tijd. Ik ga voor alles!!!

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Juist!

En zo is het, nu ben jij aan de beurt voor je nieuwe verjaardag :D

7. Vigi

Vigi Niet meer actief

Dames ik heb groen licht!! Woensdag 3 dec. word ik geopereerd!

8. Misslegend

Misslegend Actief lid

7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb 3 maanden uitstel van de psycholoog.... diëtist en internist hebben wel al groen licht gegeven. Balen, maar hopelijk 2 februari algeheel groen!

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Vigi gefeliciteerd!

Miss Legend, zet hem op dan heb jij hem vast ook gauw binnen..!

10. Vigi

Vigi Niet meer actief

Dank je wel All woman vind het echt super spannend en Tis al zo snel had echt echt niet verwacht!

Miss Legend hopelijk 2 februari groen licht. Succes meid!

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo dames,

Mag ik jullie wat vragen? Mijn vriend gaat het project in voor een maagverkleining. Hij heeft 15 november een bijeenkomst. Nu sinds hij die beslissing heeft genomen loop ik er ook mee rond in mijn hoofd. Ik ben 1.72 en weeg 125 kilo en heb een bmi van 42. Ik ben nu al drie maanden bezig met het starten van een 'beter' eet patroon. Maar het lukt niet. Ik heb het vooral dat ik savonds als de kleine op bed ligt ga eten. Ik eet niet zozeer ongezond maar gewoon veel en het liefst koolhydraat rijk. Ik ben gek op pasta en aardappels enzovoort.

Alleen waar ik zo mee zit, het voelt als opgeven. Ik heb heel mijn leven al overgewicht, vanaf dat ik 14 was en mijn familie is ook zwaar. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten maar het voelt gewoon als waarom kan ik dit niet? Waarom heb ik niet de disapline om gezond en goed te eten? En ik zit heel erg met hou ik huid overschot?

Hoe hebben jullie dit ervaren en tot de keuze gekomen om het te laten doen?

Liefs Susanne

12. Cathelijne1986

Het is ook een moeilijke keuze. Voor mij voelde het miet als opgeven, meer het idee om vrijwillig in me te laten snijden.

Het is geen opgeven want na de operatie moet je nog steeds net zo hard aan de bak. Hou je je oude eetpatroon aan dan kom je nog nergens. Bij de meeste ziekenhuizen moet je nog jarenlang op controle, je kunt net als ik galstenen krijgen (en die zijn pijnlijker dan een bevalling) er kunnen andere dingen misgaan.. Dit is geen opgeven of een makkelijke oplossing, maar een keuze voor een beter leven.

Als ik nu bij mezelf merk hoe erg ik verander nu ik lichter ben, een normaal postuur heb.. Het is niet alleen fysiek maar ook mentaal een enorme vooruitgang. Mijn hele leven is makkelijker geworden.

Ik heb er ook een jaar over nagedacht voor ik me aanmeldde. Bespreek het eens met je huisarts, lees je in. En dan maak je een keuze.

En huidiverschot is niet leuk nee. Ik heb het ook en zal zonder twijfel plastische chirurgie nodig hebben. Dat zijn pijnlijke operaties waar je lang van moet herstellen :( maar suikerziekte, een hoge bloeddruk, altijd buiten adem zijn, nagekeken worden etc zijn ook niet leuk.

13. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ben ik het helemaal met je eens! De voordelen wegen natuurlijk enorm op tegen de nadelen. Ik denk alleen dat ik eerst over dat gevoel heen moet komen en het als een hulp middel moet gaan zien. Nu komt het er ook nog bij dat ik enorm slecht reageer op elke vorm van anesthesie.

Maar ik blijf met jullie mee lezen en ga eens met mij huisarts praten. Wie weet

14. Cathelijne1986

De anesthesie kun je bespreken he.. Er zijn best veel soorten. Ik wordt altijd heel ziek ervan, ben dan nog 2 dagen aan het kotsen.
    Eergisteren toen mijn galblaas eruit werd gehaald zei de anesthesist dat hij ervoor zou zorgen dat ik nu niet ziek zou worden. Hij zag eruit als een hippie die in een kraakpand woont (dat vond ik zo grappig) , maar hij deed zijn werk geweldig want ik was snel weer helder toen ik wakker werd en ik ben niet ziek geweest!

15. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Nou ik heb gister mijn screening gehad dus nu is t afwachten.
    Ik ben nu wel zenuwachtiger dan Ik was dat ik nog de screening moest krijgen. Ben erg benieuwd hoe lang t gaat duren voor ik wat te horen krijg.
    Mag 4 tot 6 weken duren dus moet ff wachten

16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.565
    2.031
    113
    Gisteren was 9 maand na mijn gbp.
    Even een fotootje

17. Cathelijne1986

Wauw wat een verschil!

Ik ben zo dom geweest geen 'voor' foto's te maken. Jammer want mijn gewicht is heel snel gegaan (-40 in 5 mnd) en kan dus niet vergelijken.

Blackrose spannend voor jou dus! Als je groen krijgt, hoe ziet dan de rest van het traject eruit? Kun je dan snel geopereerd worden?

18. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Als ik direct groen ligt krijg dan start ergens in januari als goed is een 7 weken durend voor traject en dan aansluitend de operatie.
    Ook is het mogelijk oranje licht te krijgen. Dat houd in dat ik de operatie wel krijg maar eerst een half jaar een cursus/traject moet volgen bij de vierstroom. En dan daarna 7 weken voortraject van de kliniek zelf en dan aansluitend de operatie.

Gelukkig heb ik kunnen regelen dat ik al begonnen ben bij de Vierstroom. Dus mocht ik ipv gelijk groenligt eerst oranje krijgen dan zal de operatie in juni/juli 2015 zijn.

Maar nu even afwachten welk kleur licht ik krijg. Rood/oranje/groen.
    Natuurlijk hoop ik groen en anders oranje.
    Rood mag van mij gewoon niet haha

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ben in april 2013 geopereerd aan een gbp,zal straks even na en voor foto's plaatsen.

Momenteel gaat t niet zo lekker,heb veel stress en heb de neiging om veel te snaaien.Hoe gaan jullie daar mee om?

20. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Kan ik nog niet over meepraten...;)

Net terug van gesprek met diëtiste en internist,van internist heb ik in ieder geval groen licht,de rest hoor ik de 26ste. ook bloed,urine en bloedruk gedaan.
    Maandag nog een longfunctietest en de psycholoog en dan ben ik klaar met dit straatje!

Deel Deze Pagina