ja hier ook nu 1 derde eraf.... bijzonder he waarom het nu wel opeens lukt.... snap het eigenlijk nog steeds niet.. ik heb er geen tijd voor uitgetrokken.. ben blij met iedere kilo die er weer af gaat en zo gaan we gewoon door
Ik mag van de diëtiste ook geen cal tellen,wel een tijdje gedaan maar toch los kunnen laten,wegschaal sta ik ook niet iedere dag meer op. Ik vecht er nu alleen tegen om weer cal te tellen,ik val echt niks meer af en ben bang dat ik te veel eet,kan namelijk best veel eten.
Hallo dames, Ik kom ook weer even om het hoekje kijken. Mijn vriend heeft gister de bijeenkomst gehad bij het sint Fransiscus ziekenhuis. Ik ben best wel heel erg geschrokken, ik heb ook een bmi boven de 40 maar dat heb ik lang voor mij uitgeschoven en gister toch wel hard met mijn neus op de feiten gedrukt dat dit morbide obesitas is. En dat er maar een klein percentage zonder een operatie die afvalt waarbij het ook blijven is. Mijn vriend is nu eerst, hij gaat het project in en word dan eerst geopereerd. Ik daarna, we hebben besloten dat ik het tot die tijd zelf ga proberen. Ik vind het allemaal best heel heftig en merk dat ik er ook de hele dag mee bezig ben in mijn hoofd. Maar ik wil dat niet de hele tijd aan mijn vriend opdringen. Die na de bijeenkomst heel opgelucht is en er echt helemaal voor wil gaan. Wat ook helemaal goed is en ik wil hem ook de volle 100% steunen Zijn er trouwens dames die al een gbp of een sleeve hebben die daarna nog intensief sporten? Ik doe/deed namelijk een sport die heel intensief was. Ik zit nu thuis met een blessure maar vraag mij af omdat je eet inname toch enorm verandert of je na de operatie nog wel intensief kan sporten.
Je moet juist sporten na de operatie. De gbp is een Hulp middel een geen hoofd middel. Door die operatie te doen en thuis op de bank te blijven zitten (bewijs van spreken,zeg niet dat jij dat doed) dan val je natuurlijk minder af dan als je wel sport Ik zelf heb vroeger enorm veel gesport(ook op een wathoger en intensiever niveau dan gemiddeld zeg maar) ook toen had ik al overgewicht (niet zoveel als nu natuurlijk). Ook ik ben Door een blessure genoodzaakt geweest te stoppen. Dat heb ik bij de screening ook met de bewegings deskundige besproken en toch zijden hun dat ik dan een andere sport moet doen maar dat je na de operatie dus zeker ook wel moet sporten
Dat had ik al begrepen ja, ook dat het een hulpmiddel is. Ik zat ook bij de bijeenkomst en iedereen (elke onderdeel van het team die betrokken is bij de operatie. Inclusief de fysio) heeft zijn praatje gehouden dus ook over bewegen. Dit is een full contact sport wat ik bedoel. Vandaar mijn vraag Maar ik zal hem anders stellen aan de fysiotherapeut van het ziekenhuis.
Wat voor sport is t als ik vragen mag? Maar je kan het idd het best met de fysio/bewegings deskundige bespreken
Ik ben ook geholpen in het SFG Heb een Sleeve gekregen trouwens. 19/3 dit jaar geholpen en sta nu al op -50kg. Ik sport niet, het enige wat ik doe aan beweging is alle dagelijkse dingen niet meer met de auto maar met de fiets of de benen wagen te doen Ik doe mijn boodschappen op de fiets, ik haal de kinderen wandelend uit school, ik ga wandelend op pad met de kinderen. Etc Etc. Maar hard sporten? Nee hoor, ik niet. Het zal voor iedereen anders zijn natuurlijk want geen enkel lichaam is het zelfde maar dat sporten echt moet vind ik dus persoonlijk onzin. Mijn bloed waardes zijn goed, ik voel mij goed, heb weinig tot geen vel overschot dus ik heb ook gewoon geen zin om te sporten. Vind het wel best zo
Hoi meiden. Morgen de screening om half 9 bij het nok zijm. en ik heb me toch een partij de zenuwen. Ik weet absoluut niet wat ik kan verwachten. Bijvoorbeeld bij de psych wat voor vragen stellen ze en zo?
Roller derby, een contactsport op rolschaatsen. Denk een beetje shorttrack/rugby op YouTube staan filmpjes. Zit op nu op mijn mobiel dus maakt het wat lastiger. Denaky, wat goed! SFG was volgens onze huisarts de beste. Vond tot nu toe de ervaring prettig. Mijn vriend heeft vanmiddag zijn eerste gesprekken. Ben jij bij de psycholoog geweest of kreeg je ook al de vragenlijsten? Sporten is uiteraard niet verplicht. Maar ik sport omdat ik het leuk vind.
Blackrose. dank je voor het vragen. ik vond het superspannend. eerst gesprek met de diëtiste. Ze vond mijn eetdagboekje wel super eigenlijk. ze miste wel brood en crackers. Maar ja ik probeer dus al een tijdje wat minder koolhydraten binnen te krijgen. moest het toch weer gaan eten want na de operatie moet ik het ook gaan eten. toen de bewegingsdeskundige even 6 minuutjes moeten fietsen ging ook wel goed. en de huishouding wat ik nu doe is wel voldoende zou er alleen een halfuurtje langer bij gaan wandelen na operatie. ze vond het ook wel belangrijk dat ik de spieren in mijn rug/romp weer ging aansterken. Dat is door de hernia allemaal wat verslapt. de psycholoog ja eigenlijk ben ik er achter gekomen dat ik best sterk in mijn schoenen sta. Geen onderliggende trauma's waardoor ik dikker ben geworden. en het was allemaal wel herkenbaar voor haar dat ik eigenlijk altijd alleen maar naar mijn gezicht kijk. Tot hier en niet verder zeg ik altijd. En dat het beeld dat in mijn hoofd heb niet bij mijn lichaam past. Bijvoorbeeld als ik naar een foto kijk of mezelf in een spiegeling van de raam zie. Ik dan echt schrik. Omdat dat helemaal niet is zoals ik me voel. vandaar tot hier (schouders) en niet verder. ik probeer ook altijd mensen voor te zijn. Bijvoorbeeld ik loop op straat en ik zie dat mensen richting mij kijken.. Dan hap ik al 'is er iets te zien' of 'lekker ding ben ik he' Ze zag het als een schild die ik door.al het pesten vroeger he opgebouwd. vond ze eigenlijk wel knap van me. toen de arts. longen en hart geluisterd buik geluisterd(vraag me altijd af want Waarom willen ze naar de buik luisteren ahahaha) Ze vroeg waar mijn voorkeur naar uit gaat. en ik zei sleeve lijkt me minder drastisch. Geen gehannes aan mijn darmen rn zo. En dat was ook wat.ze mij adviseerde. al met al een druk dagje met heel veell info en duidelijkheid. bij groen licht wordt ik gebeld binnen 3 a 4 weken door de chirurg van het zkh in Nieuwegein daar zal de operatie plaats vinden. ik heb nu zoooo de zenuwen. is nu nog spannender dan voor de screening hahaha
Dat geloof ik meid. Nieuw jaar nieuwe start van een heel nieuw en gezond leven. heb je geen angst? Ik ben zo bang dat ik niet wakker wordt na de operatie of dat het gaat lekken en zo. ik moet dat nog een manier geven zodat het minder wordt maar hoe hahaha
Haha nou dat had ik dus echt heel erg. Maar nu geen angst meer! Ze checken alles heel goed voordat je naar huis mag! Maar de zenuwen zullen dinsdag wel weer opspelen en ga ik vast al mn spullen verdelen! Haha. He maarre voor jou ook spannend zeg!
Ja haha heel erg spannend. ik heb alvast het kengetal van Nieuwegein opgezocht zodat ik dat nummer wel oppak als ik het zie staan hahahahha
Haha heel slim! Maarre dr stond me iets van bij dat jij je ook in Eindhoven wou laten helpen? Of ben ik ff verward met een ander?
Ja klopt. ik loop via het nok in eindhoven (woon in helmond). Maar de operatie gaat in Nieuwegein gebeuren. schijnbaar hebben.hun daar een contract mee ook.