besloten er voor te gaan (gbp)

Discussie in 'De lounge' gestart door blackrose88, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    en misslegend hoe is het gegaan?

2. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ook ik heb alle afspraken en de bijeenkomst in een maand..krijg dan gelijk de uitslag. (24 nov)

3. mam1985

mam1985 Actief lid

6 apr 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nu te wachten op de screening, heb hem 12 nov. Ook hier heb je na 2 weken de uitslag. Vind het super spannend nu ik zelf de knoop doorgehakt heb, maar nog even geduld!

4. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.567
    2.031
    113
    Spannend meiden. Ik duim voor jullie.

Hier heb ik van de week weer een nieuw tiental behaald! Nog 5 kg en dan is mijn bmi groen!

5. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ja dat zo kort op elkaar zit dat kan. Maar de uitslag op de dag van de screening zelf vind ik zo appart.

Hopelijk ist snel januari en hoor ik er ook snel wat van

6. Misslegend

Misslegend Actief lid

7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Opzich wel goed, wat twijfels over de psycholoog maar is afwachten. 22 okt word ik besproken en 31 okt heb ik mijn ja/nee gesprek! Spannend!

Dacht dat het direct en nee/ja gesprek zou zijn maar dat heb ik verkeerd begrepen. Die paar weekjes kunnen er nog wel bij :)

7. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    O das zeker spannend. Waar ga je/ben je geweest?

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hoi hoi,
    Ik heb me van de week ook aangemeld zo spannend!!
    Na jaren van dieeten lukt het me niet meer. de energie is op! Ik heb dat duwtje nodig.
    Ik wil denk ik voor een sleeve gaan. Mijn man heeft zelf een GBP gehad.
    Ik weeg nu 105 maar ben maar klein. Mij hoogste gewicht is 135 geweest een paar jaar geleden en mij laagste 2 jaar terug 83.

9. penseel

penseel Niet meer actief

Hoor er veel positieve verhalen over.

Maar ook bijvoorbeeld de ha of mijn behandelaar heb ik er wel eens naar gevraagd die waren minder positief?

Een kennis van mij is geholpen ze zit er stralend uit. Een buurvrouw is geholpen ook zij is opgeknapt van de suiker af ect ect en dan begin ik er ook wel eens over te denken ik ben 40 en weeg nu 112 lang rond de 105 gezeten maar toch weer terug gekomen naar mijn oude gewicht van voor mijn dochter.

En een keer afgevallen naar 94 kilo en hoe lekker dat voelde als of ik een jas uit trok kon beter lopen zitten en had meer energie.

Mijn bmi is boven de 40? Waarom zou ik die gok ook niet gaan wagen? Die kennis vertelde mij de operatie is nog makkelijker dan de galblaas operatie die ze gehad had. Deze was wel na haar maagverkleining maar toch ze zegt ik voelde er werkelijk waar niet veel van. Nou ja dan daar om zou ik het niet hoeven te laten.??

Je word ook gedwongen om normaler te eten je gaat automatischer goed eten en je leert wat je wel en niet kan eten. Wanneer je vol zit nu heb je dit niet als je te zwaar bent snacken is zo wat mijn tweede leven. Vind alles veel te lekker.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik vond ook altijd alles lekker, was echt een genieter. Kon uren na tafelen, lekkere kleine hapjes eten, uitgebreid uit eten en was enorm bang voor hoe het zou gaan na de Sleeve operatie. Was enorm bang dat ik toch ging snacken en toch weer die lekkere dingen ging pakken maar geloof mij, ik geniet nog steeds maar op een totaal andere manier. Ja er zijn dingen die je niet meer kan eten maar je krijgt er zoveel voor terug, je gaat ieder dingetje zo waarderen. Een bakje cornflakes bijvoorbeeld, vond ik voorheen niet te pruimen maar nu, ik kan er echt van genieten. Je gaat een totaal andere levensstijl tegemoet en daar ga je net zo van genieten als dat je voorheen deed alleen dan met andere dingen.

En dat ene koekje, of een keertje een paar patatjes doe ik nog steeds maar juist die paar patatjes daar geniet je nog meer van dan voorheen van het hele bakje ;)

Ik ben geholpen op 19/3 dit jaar en sta inmiddels op -41kg, althans dat was vorige week, morgen moet ik weer wegen ;)

Ik voel mij goed, mijn migraine aanvallen zijn veel minder, mijn hoge bloeddruk is naar beneden, ik ben van de bloeddruk pillen af. Ik had dit veel eerder moeten doen.

Dus ja, ik zou als ik jou was de kans wagen en er helemaal voor gaan

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik snap dat je ha minder positief is er zitten natuurlijk altijd risico's aan maar ik moet zeggen dat ik het zo weer zou laten doen.
    Ik heb de screening gehad en ben op 11aug begonnen met het pre dieet en nu vandaag -19 kilo. Ik loop makkelijker kan tot op heden alles eten heb een gbp en nog geen dumping gehad. Ik heb ook een paar frietjes op en ook ik kan je ook zeggen je geniet meer van het beetje eten het is niet meer van oh lekker hap slik weg.

Ik zou zeker de sprong wagen en naar een info dag gaan.

Succes

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ben net gebeld 30 oktober gesprekkk woehooo

13. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Wow net ff een goed telefoontje gehad.
    Ben net gebeld Door het nok ondanks het finamciele potje van de verzekering op is hebben ze een overeenkomst met de verzekering kunnen regelen dat het oriënterend gesprek, de screening en het ja/nee gesprek wel al dit jaar kunnen plaats vinden
    Alleen mocht t een ja worden dan kan ik in januari pas het voorbereidend traject in en word ik in februari maart geopereerd

14. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    O wat spannend joh!! Ik hoor het 26 nov en zal dan ook ongeveer eind februari worden als het door mag gaan. Succes!

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Spannend voor jullie allemaal!

Ik heb mijn gbp 19 juni gehad en ben sindsdien 27 kilo afgevallen. 34 incl het predieet.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Jouw ervaringen met het Rijnstate zijn dus goed? Hebben meer dames ervaring met Arnhem?
    Ik durf niet zo goed de eerste stap te zetten. Ik vind dat het zelf moet kunnen. Het lukt elke keer een beetje, maar ik houd het er niet af. Maar gbp is ook gewoon heel ingrijpend. Ik vind het zo moeilijk. Mijn oudste begint door te hebben dat mama heel dik is en dat vind ik echt erg.

17. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ben zelf meerdere keren rond de 25 kilo afgevallen..afvallen lukt wel er voor de langere termijn eraf houden niet. Het voelde als één gebrek aan discipline . Totdat mij verteld werd dat slechts 3% van mensen die al lang ernstig overgewicht hebben er in slagen af te vallen..en het eraf te houden. Dit heeft ook te maken met dat het lichaam zich terug vecht naar een bepaald gewicht. Met 10% is dit veel beter te doen, ik heb 50 kilo overgewicht..dat is niet onmogelijk, wel ontzettend moeilijk dus. Dat was voor mij de knop om. Met de operatie zou ik zo'n 40 kilo sowieso moeten kunnen afvallen, wellicht meer is mij verteld.
    Sneller verzadigd, en stok achter de deur. Het blijft een hulpmiddel.

(ik heb zelf jaren geleden een maagband gehad, dat werkte goed voor mij, maar die moest eruit vanwege complicaties)

18. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Hier het zelfde. Al ontelbare pogingen gedaan en dan zat t er na een paar maanden gewoon weer aan. Heb ug verschillende diëten geprobeerd en ik bleef maar honger houden dus dat was ook niets voor mij. Ik hoop gewoon echt dat ik een ja krijg en ik volgend jaar geopereerd zal worden want ik zou niets liever willen dan straks met mijn zoontje samen te kunnen voetballen bvb of andere actieve dingen.want nu kan ik dat niet ivm mijn gewicht me gewoon te veel in de weg zit

19. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik kom weer even langswaaien.

Sinds vorige week zaterdag in het ziekenhuis gelegen met veel pijn. Eerst dachten ze een nieuwe longembolie, maar na 3 dagen kwamen ze er toch achter dat het aan mijn maagband lag... Maandag opgenomen in het Rijnstate daar werd dinsdagochtend om 8 uur duidelijk dat het echt de maagband was en 4 uur later was hij er al uit! Ook bij mij is het potje van de verzekering op dus de gb operatie kan pas in januari.
    Maar goed het had nu ook niet gekund door het littekenweefsel in mijn maag...

Ondanks alle pijn voel ik mij zoooo opgelucht! Wat een enorme luxe is het om gewoon te kunnen eten!

Door deze ervaring wel besloten om de gb operatie uit te stellen... Wat een pijn na de operatie zeg!

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Vandaag is het zover.
    het oriëntatie gesprek wat kan ik daarvan verwachten?

Ben gewoon zenuwachtig

Deel Deze Pagina