Laparoscopie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Papallona, 16 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Aanstaande woensdag heb ik een laparoscopie, nou maak ik me druk om van alles.
    Heb op internet al geprobeerd te zoeken, ik heb namelijk iets overgewicht maar m'n gewicht zit vooral rond m'n buik. Is dit een belemmering voor een laparascopie?

2. Justmiej16

Justmiej16 Actief lid

14 dec 2015
    234
    323
    63
    Vrouw
    Volgens mij is dat geen belemmering. Ik heb ook pasgeleden een kijkoperatie gehad, en ik ben ook niet de slankste. Zover ik weet was dit echter geen probleem

3. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ah oke, stelt me alweer iets gerust. Hoe was jouw herstel na de kijkoperatie?

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Doen ze tijdens de laparoscopie ook een hysteroscopie? Hier zou ik iig wel op aansturen. De binnenkant van je baarmoeder is minstens zo belangrijk als de buitenkant.
    Ik heb in oktober een laparoscopie gehad

5. Boedah

Boedah Niet meer actief

Mijn ervaring met een laparoscopie met tuba testen:

Afgelopen vrijdag ben ik om 8.00 geopereerd.

Ik moest me om 7.00 melden en kreeg toen gelijk de operatieschort aan, een haarnetje op, en een soort papieren onderbroek aan
    Ook kreeg ik 2xparacetamol, een pijnstiller/ontstekingsremmer, en een pilletje om rustig te worden. Mijn bloeddruk werd opgenomen en ik mocht nog een x plassen.

Om 7.30 werd ik met bed en al naar de kamer voor de operatiekamer gereden. Daar moest ik overstappen op de operatietafel en kreeg ik een lekkere warme deken over me heen. Daarna werd ik vast gesnoerd
    Ik kreeg een plakker op mijn voorhoofd voor de hersenregistratie en plakkers op mijn borst om mijn hart in de gaten te houden. Ook werd het infuus geprikt.

Daarna moest ik nog heel eventjes wachten, en om ongeveer 5 voor 8 werd ik naar de operatiekamer gereden. Daar heb ik m'n ogen nog even uitgekeken, cool om te zien! En wat een personeel zeg.. Ik overdrijf niet als ik zeg dat er zeker 10 mensen rond m'n bed stonden.

Toen kwam de anesthesist bij mijn hoofd zitten en zette nog even mijn bril af. 'Denk maar aan iets leuks' werd er nog gezegt. Daarna voelde ik dat er iets warms in m'n infuus gespoten werd, en dat heb ik ook nog gezegt.

De volgende herinnering is dat ik wakker werd op de uitslaapkamer. Ik had mijn bril alweer op, en ik schrok een beetje van het hoofd van een verpleegkundige recht voor me . Ze vroeg of ik pijn had, en voordat ik kon zeggen 'ja maar het is wel te doen' kreeg ik al een spuit in m'n bovenbeen. Ik was heel schor door de beademing en kreeg een water ijsje om 9uur sochtends .

Ik heb de zuster die me kwam halen nog binnen zien komen, maar hoe ik met een ijsje in m'n hand weer op de afdeling ben gekomen?? Geen idee! haha. Op de afdeling draaide de kamer om me heen.nmijn bloeddruk was 95/53 dus waarschijnlijk daarom. Ik was heeel erg duizelig. De zuster zei dat ze over een uurtje terug kwam voor de controles, en opeens stond ze er alweer. Bleek het al 10.15 te zijn

Daarna ging het steeds wat beter. Om 12.00 kreeg ik een beschuitje met wat thee, en om 13.00 mocht ik plassen en voorzichtig aankleden. Ik zwalkte de kamer nog door maar liet me niet kennen. De arts kwam nog langs om te vertellen dat alles er prima uitzag, en ze alleen een vochtblaas had weggehaald. De zuster controleerde de wondjes nog en plakje er nieuwe pleisters op.

Om half2 mocht ik weer naar huis. Ik ben gewoon zelf naar de auto toegelopen aan de arm van mijn moeder. Toen ik thuis kwam was ik wel heel erg misselijk, maar toen ik ging liggen was dat weer snel over gelukkig.

Elke x als ik overeind kwam deed het heeel veel pijn in mijn buik. Niet binnen in, maar bij mijn buikspieren. Pijn bij mijn schouders door het gas kreeg ik zaterdag avond pas. Nu, zondag ochtend, gaat het overeind komen al veeel beter gelukkig! Ik voel de wondjes nog wat trekken en mijn buik is wat zwaar, maar verder wel te doen.

Door de tubatesten met blauwe vloeistof plas ik nog gifgroen (geel met blauw is groen). Ik verlies af en toe wat donker bloed.

Ik heb 2 sneetjes, 1 op de rand van mijn bikinilijn en 1 ín mijn navel. Onderhuids gehecht en die gaan er vanzelf uit. Het wondje bij mijn bikinilijn ziet er mooi uit, iets dik maar al helemaal schoon. Het wondje in mijn navel kan ik niet goed beoordelen want in een navel blijft bloed staan dus je kunt je wel voorstellen hoe dat eruit ziet denk ik.. Ik hoef niet meer op controle te komen.

Als je bij mijn berichten zoekt zie je mijn hele topic, missvgien heb je er wat aan! Veel succes!

6. Justmiej16

Justmiej16 Actief lid

14 dec 2015
    234
    323
    63
    Vrouw
    Ik moest van de gynaecoloog 2 weken rustig aan doen. Niet gaan werken en in huis ook niet te veel doen. De 1e paar dagen had ik veel pijn (de 2e dag bij mijn schouders door het gas), was ik snel duizelig, en was rust, rust en nog eens rust echt belangrijk! Daarna ben ik toch rustig wat dingen gaan doen. Even een blokje om, of naar de winkel bijvoorbeeld. Daarna wel echt rusten! Door de uitwerking van de narcose, had ik ook meer behoefte aan een dutje. Geef er aan toe! En wil niet te veel te snel (I know, dat vond ik ook moeilijk haha).
    Luister vooral naar je lichaam! Ik denk dat het ook afhankelijk is van wat ze bij de ingreep doen, en hoe snel je lichaam zelf herstelt. Sterkte!

7. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ik heb 13 juni jl. een laparoscopie gehad ivm bbz in rechter eileider, die is hierbij ook verwijderd.

Ik kwam sochtends voor een echo, maar werd direct opgenomen (ben in het VUMC geweest) omdat het op de verkeerde plek zat.

Kreeg vrijwel direct een infuus met zoutoplossing, was uiteindelijk pas om 18 uur aan de beurt. Eerst naar kreeg ik een uitgebreide uitleg van de anesthesioloog over de (algehele) narcose, daarna rustig naar de ok. Ik kan me nog herinneren dat ze me over getild hebben naar een ander bed, en ik heb nog wat gezegd. Moment daarna werd ik wakker terwijl ik terug gereden werd naar de uitslaapkamer. Ik moest een nachtje blijven. Bij mij zijn er 3 sneetjes gemaakt, 1 op mijn ks litteken, 1 rechts op mijn buik en 1 in mijn navel. Van die laatste heb ik het meeste last gehad maar dat komt ook omdat die wat verzakt is na mijn zwangerschap. Ik ben een week thuis geweest en was vooral erg moe, door de narcose denk ik. Week later heb ik al weer hardgelopen en ging het veel beter, alleen mijn navel heeft nog een tijdje gezeurd;... Ik ben ook niet de slankste, maar als je gewoon gezond bent, moet dat verder niet echt uitmaken...

8. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie antwoorden! Ik ben super zenuwachtig en enorm bang dat ze woensdag zeggen dat het niet door kan gaan ivm overgewicht. Ben 3 kilo boven m'n bmi. Maar alles zit rond m'n buik!

9. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ehm ik zat 15 kilo boven bmi, dus ik denk dat het wel goed komt 😜

10. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Dat lucht dan een klein beetje op. Ben zo zenuwachtig, stress (en dus nu een koortslip).

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Doen ze ook een hystero of heb je die al gehad?

12. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Nee nog niet gehad. Ik weet eerlijk gezegd niet of ze de ook doen. Volgens mij is dat afhankelijk van wat ze tegen komen?

13. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Het zit erop! Toch endometriose geconstateerd, wel alles weggehaald.

Deel Deze Pagina