wel celdeling geen bevruchting (IVF) hoe kan dit

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Oleole, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Ik kwam net van het VU en begrijp er even niks meer van. Misschien iemand met de zelfde ervaring?

Vanmorgen heb ik het flevo ziekenhuis gebeld die vertelde mij dat er nav de punctie ed bevruchting had plaatsgevonden. Ik dol blij naar het VU. Daar werd mij verteld dat er GEEN bevruchting had plaatsgevonden alleen een celdeling bij twee Emmy's. Ik natuurlijk helemaal in de stress. Ten eerste dat flevo mij verkeerd had voorgelicht en ten twee weer een raa ding erbij. VU kon geen verklaring geven. Ze hebben 1 celdeling ding terug geplaatst maar eigelijk moest ik er maar van uit gaan dat het niks is. Ze raadde mij nu verder icsi aan gezien deze ontwikkeling...

groetjes Nicole

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad met IVF...ik had 7 eicellen en daarvan was er maar 1 bevrucht, maar niet goed genoeg gedeeld om terug geplaatst te worden. Ze zeiden toen tegen mij dat ik stugge eicellen heb waardoor het zaad er niet doorheen komt. Wij zijn toen ook verder gegaan met ICSI en daarbij hebben we wel bevruchting en terugplaatsing gehad.

Heel veel sterkte meid...het is echt even alsof de grond onder je voeten vandaan getrapt wordt, als je zulk nieuws krijgt...

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    er kan toch helemaal geen emmy met celdeling zijn als ze niet bevrucht zijn? dan is er toch wel bevruchting geweest als er emmy,s waren?
    jeetje wat vervelend zeg... en dan ook nog die onduidelijk informatie..

ik wil je heel veel succes wensen....

veel leifs Jose

4. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ja dat lijkt mij ook...er kan pas celdeling zijn als het eitje bevrucht is.
    Dus ik denk dat er idd wel bevruchting heeft plaats gevonden, maar de emmy is zich niet goed gaan delen.
    Maar dan snap ik niet zo goed dat ze die dan toch hebben terug geplaatst...

5. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hallo Ginny,

Goed om te horen dat er nog hoop is. Ik zie heel erg op tegen nog een punctie de eerste vond ik een bijna traumatische ervaring. Klopt het dat ze bij de icsi wel alle eicellen gebruiken. Bij de ivf hadden ze er 10 waarvan ze er maar 4 hadden gebruikt. Ik vond het echt zonde dat de rest dan woordt weggegooid(?).

groetjes Nicole

6. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ja de punctie is idd niet lekker...ik weet er alles van.
    Misschien kan je pijnstilling vragen?
    Bij ICSI kijken ze welke eicellen rijp zijn, en die injecteren ze met het zaad.
    Bij IVF gebruiken ze bij mijn weten alle eicellen, al is het logisch dat er een paar bij zitten die niet bevrucht worden. Misschien dat er eicellen tussen zaten die er bij voorbaat al niet goed uitzagen, dat ze die dus al meteen hebben "weggegooid".

Deel Deze Pagina