via de s.per.ma bank was ook de 1e gedachte toen ik een oproep voor donoren zag. maar mijn man voelt zich beter bij direct donor zijn. zodat hij weet wie hij helpt en dat er een klik is. Er is inderdaad een tekort aan donoren.
man mailt vanaf zijn werk dat hij vanochtend een email heeft gestuurd naar een wensmoeder die op zoek is naar een donor. ( we hadden gisteren al een short list gemaakt van aan sprekende advertenties) nu af wachten op een reactie.
Been there, naar wereldje. Zeker niet bij de bank doen. Dan lopen er zo 60 rond. Via internet? 100 aangeboden donoren zijn er uiteindelijk vaak maar 8 a 9 met 10 verschillende namen. En allemaal doen ze het voor de eerste of tweede keer. Werkelijkheid: 50e keer. Maar goed, wel fijn dat je man een oprechte donor is. Het is alleen zo jammer dat de rest dat over het algemeen helemaal niet is.
Wat goed! Om de een of andere reden zou ik er erg veel moeite mee hebben als mijn man spermadonor zou worden, gek genoeg zou ik wél eicellen willen afstaan en eventueel zelfs cryo's (maar dat doen ze geloof ik nog bijna nergens).
Wat fijn! Super ook dat jullie het direct willen doen en niet via een ziekenhuis! Hier gaan jullie ongetwijfeld een vrouw dolblij mee maken!
Wat een grote beslissing! Een hele mooie, dat wel! Jullie keuze geeft brengt veel blijdschap, dat is zeker!
benieuwd naar jouw ervaringen, en nee mijn man gaat niet doneren via een bank, we willen juist via internet iemand zoeken die op zoek is zodat we weten wie we er mee helpen.
wij zijn eigenlijk van mening dat hetgeen de draagmoeder voor ons heeft gedaan een vele grotere stap is. en we zijn zo dankbaar voor wat wij hebben mogen krijgen dat wij dat een ander ook gunnen.
jij hebt slechte ervaringen via een bank dan? mag ook reageren via Pb ben wel benieuwd naar je ervaring
Ik heb je net een pm gestuurd. De meeste donoren, en dat zijn er in Nederland helemaal niet zo veel, die kicken er gewoon op. Er zijn regels, bijvoorbeeld dat ze maximaal 25x mogen doneren ofzoiets. (weet niet het exacte aantal). Maar de klinieken onderling wisselen geen informatie uit. Dus die vieze ventjes gaan bij allemaal langs en zeggen dat ze het nooit gedaan hebben. Ook in het buitenland. Én via internet. Via internet vertellen ze allemaal dat ze het nog nooit gedaan hebben, of 1x. Maar in de werkelijkheid is het dagelijkse kost. Je mag volgens de wet alleen doneren met een donorcontract en daarbij mag je absoluut geen gemeenschap hebben. Er zijn er een heleboel die juist bewust erop zijn om toch seks te hebben. Ze kicken erop. Er zijn maar heel weinig donoren, en het is maar een enkeling die het echt met goede bedoelingen doen. De meeste maken gewoon misbruik van de vrouwen in hun meest kwetsbare positie.
Mooi wat je man gaat doen!!!! Je gunt iedereen toch een wonder. Ik voelde me al heel goed bij MVM haha. Al zou ik het zelf niet willen dat er straks halfzussen of broers rondlopen van onze zoon.
Dapper en super goed dat jullie dit willen doen voor andere! Succes met de zoektocht naar een fijne donorvrager (of hoe noem je dat)
Respect. En heeft je man ook bedacht hoeveel vrouwen hij max zou willen helpen? Ik heb bijv een donor die max 6 vrouwen wilt hebben. Evt wilt hij deze vrouwen wel helpen met een tweede. Maar niet 25 vrouwen die allemaal een kind van hem hebben. Hij wilde het "klein" houden. Liever kinderen in 1 gezin dan 2 kinderen bij 2 moeders.
ja daar hebben we over na gedacht. we willen in eerste instantie een vrouw /koppel helpen. en evt. ook voor een 2de bij hetzelfde gezin dan idd 25 verschillende vrouwen dat zien we niet zitten.
Wauw wat bijzonder dat jullie dit willen doen. Ik heb hier echt heel veel respect voor. Als mijn vriend dit aan mij zal vragen dan zeg ik niet gelijk nee, maar zal er wel goed over na moeten denken. Het is best een grote beslissing met een nog groter gevolg. Ik vind al ben je donor dat als het kindje later vragen gaat krijgen je hier wel open voor wil/moet staan. En dus je over een x aantal jaren misschien wel een kindje aan de deur hebt staan die graag zijn vader wil leren kennen. Jullie gaan vast iemand heel gelukkig maken. Ik ga in ieder geval duimen dat er een gezond kindje voor die mensen gaat komen. Met dank aan je man!