besluit genomen mijn man gaat zich aan bieden als spermadonor

Discussie in 'De lounge' gestart door wensdroom, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    #61 wensdroom, 12 jun 2014
    Laatst bewerkt: 12 jun 2014
    ik snap hoe je denkt. bij ons draagmoederschapstraject hebben wij alle nodige kosten gedekt en dat vind ik niet meer dan logisch eigenlijk. omdat wij de wens hebben en de andere partij ons daarbij helpt als je bv als wensmoeder naar een donor bank gaat, of via ZH of wanneer je een ivf of andere behandeling ondergaat kost dat je ook geld. betaal je daar ook een vergoeding voor dus vandaar dat ik een kleine onkosten vergoeding op zich we gepast vind.

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik had het ook puur over de notariskosten.

Zelf zou ik er ook geen problemen mee hebben hoor. Maar het is niet zo dat alleen maar 1 persoon hiervan kan profiteren.

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik bedoelde meer alle kosten die er uit voortkomen.. maar dat is iets wat je samen bespreekt en met je wensmoeder samen overeenkomt
    daar zul je net als over alle andere dingen gewoon goede afspraken over moeten maken, maar als er een klik is en je wil met elkaar in zee dan komt dat zeker goed daar ben ik van overtuigd.

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja dat sowieso.

Ligt helemaal aan de persoon denk ik. Als ik iemand wil helpen, dan zou ik dus niet mekkeren over reiskosten. (Oke, of het moet echt helemaal aan het andere kant van het land zijn...)

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ligt idd eraan maar daar kom je dan samen overeen

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Zowel ik als de donor hebben het contract ondertekend waarin staat dat het echt een donatie betreft en er geen sex aan te pas is gekomen. Ook staat er in dat hij geen rechten en plichten heeft aan de kinderen en ik of de kinderen niet dat ook niet van hem mag vragen. Ook heb ik al ons mail contact bewaard waarin staat dat sex niet aan de orde komt enz.
    Ik heb wel een recente gezondheidsverklaring gevraagd. Hij had uitslagen van een paar maanden oud maar kan ondertussen al wel wat opgelopen hebben. Deze hoefde ik niet te betalen. Die kosten nam hij op zich. (Of het ging via rutger stichting of zo. Dat weet ik niet meer. Dan kon het dacht ik gratis).

En de donor vroeg wel reiskosten maar dat was een zeer redelijk bedrag. Hij moest er tenslotte 1,5 uur voor rijden en ik vind niet dat een donor er geld op toe hoeft te leggen om mij te kunnen helpen.

7. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Wat goed dat jullie dit doen! Wat zullen jullie een stel/ouder ontzettend blij gaan maken.

Succes!

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    update:

komend weekend hebben we een gesprek met een wensmoeder om te kijken of er een klik is. en te kijken of we overeen komen betreft ideeën rondom het donorschap.

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    en hoe is het?

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    we hebben een kennis making gehad, en we gaan ieder er nu even rustig over denken. de beslissing om met elkaar door te gaan neem je niet zo direct. zodra ik meer weet laat ik hier weer van me horen

11. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Wauw ik lees jullie bericht met kippevel.. ontroering en enorm veel respect! Zelf ben ik in 2009 zwanger geraakt via een donor. Buiten het ziekenhuis om en via zelfinseminatie. Er was direct een klik en het voelde goed. Eerst beide papieren ondertekend en natuurlijk alles doorgenomen en daarna overgegaan tot inseminatie. Na 9 maanden was daar mijn knappe zoon!

In 2012 wilde ik heel graag nog een kindje en ben ik opnieuw met de donor in gesprek gegaan. Dingen op papier gezet en beide een contract (donorovereenkomst) getekend. Na bijna 9 maanden zwangerschap mocht ik opnieuw een zoon op de wereld zetten.

Dankzij mijn donor ben ik moeder geworden en ging mijn grootste wens in vervulling. De kinderen hebbe beide dezelfde vader en moeder en ik ben hem elke dag opnieuw dankbaar dat hij mij deze twee kinderen 'gegeven' heeft!

Mocht je vragen hebben mag je me altijd een berichtje sturen. Verder wil ik jullie hiermee ontzettend veel succes toewensen! Laat je niet verrassen, zet alles duidelijk op papier, zodat als jullie met een wensmoeder verder gaan, alles duidelijk is voor beide partijen!

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard

wat super te lezen dat jij op deze manier je kindjes hebt mogen verwelkomen. en bedankt voor je reactie betreft vragen en je advies. maar we weten absoluut wat we doen, gaan ook alleen doneren met een contract dat ondertekend moet worden en alles duidelijk op papier. we weten waar op te letten o.a. door ons traject dat we zelf hebben doorlopen m.b.t. het krijgen van onze dochter via een draagmoeder. ( daar hebben we o.a. gesprekken gehad met raad voor de kinderbescherming, Fiom, en ook een goed contract opgesteld en goede afspraken gemaakt) , dus dat gaat zeker goed komen.

13. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Bedankt voor je reactie wensdroom! Ik ben er zeker van overtuigd dat jullie heel goed weten wst jullie doen! Heb net even het hele topic doorgelezen en wat raakt dit topic mij.. ik zei van de week nog tegen mijn donor hoe ontzettend blij en dankbaar ik ben wat hij voor mij heeft gedaan! Als ik nu even om het hoekje spiek en mijn kinderen zie liggen vervult mijn hart zich met enorm veel liefde! Geen woord kan dan ook mijn gevoel naar hem goed uitleggen.. want dat hij mijn wens heeft doen vervullen is onbetaalbaar!

Je vroeg naar kosten.. Ik heb uiteraard de reiskosten betaald. Ik vind dat ik als wensmoeder de kosten moet dragen en deze niet voor de donor zijn. Hij wint er immers in mijn ogen niks mee dat ik zijn kind draag, want de donatie was kosteloos. Verder heb ook ik alles uitgezocht en hebben wij gewerkt met een contract!

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Lovefilu : Wat een lieve reactie, je schrijft: " Als ik nu even om het hoekje spiek en mijn kinderen zie liggen vervult mijn hart zich met enorm veel liefde" Dat gevoel kan ik alleen maar beamen, Als ik naar mijn dochter kijk ben ik de draagmoeder ook zo ontzetten dankbaar. dus ik herken dit hele goed. Daarom ook o.a. dat wij iets willen( terug) doen voor een ander omdat we weten hoe geweldig het is een kindje te mogen krijgen en we dat een ander ook gunnen. bedankt voor je reactie betreft kosten enz..

15. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Stellen die samen een kindje krijgen voelen enorm veel liefde en delen dit geluk. Er is mij wel eens gevraagd hoe ik het heb ervaren om de zwangerschap zonder man door te brengen.. tuurlijk zijn er wel eens zware momenten.. als het kindje bv achtet ligt op groei.. maar ik voel net zoveel liefde! En misschien nog wel meer.. omdat een zwangerschap via een donor niet vanzelfsprekend is.. ernstig te kort aan donoren.. heeft het mijn zwangerschap extra bijzonder gemaakt en jij en ik weten dan ook beide hoe het voelt om toch de wens vervult te hebben zien worden! Ik blijf dit topic dan ook zeker volgen. Ook ik zou het prachtig vinden iets terug te kunnen doen, als dank voor de twee kinderen die ik gekregen heb en waar ik zo ontzettend van houd!

Deel Deze Pagina