Besluit genomen....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Puck, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vond hij ook maar niks. We vinden condooms allebei niet fijn. Maar als ik stop met de pil, dan kan hij zelf kiezen. En dan is de stap kleiner om te zeggen: we doen zonder.

Hij komt echt wel te weten dat ik gestopt ben voor er wat dan ook gebeurt. Punt is dat ik of vanavond of de volgende keer dat we vrijen, vertel dat ik gestopt ben. Daar ben ik nog niet uit. Mijn besluit is alleen maar dat ik ga stoppen.

Hij kan het trouwens wel nagaan hoor. Als hij het goed vindt dat het een verrassing is als ik stop, dat ik dan acuut stop natuurlijk! Hij is niet achterlijk.

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Euh...moet het gaan voor een tweede kindje geen keuze zijn van zowel man als vrouw? Sorry kan mij totaal niet in je verhaal vinden en vind het erg stiekem overkomen.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dit snap ik even niet....

Hij vindt het dus goed als je zomaar als "verassing" stopt?

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Ik zou stoppen met de pil en het 'm gewoon zeggen.
    Wie is hij om jou te verplichten om hormonen te slikken?
    En wie ben jij om het stiekem te doen?
    Ik mis respect voor elkaar hier.

5. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep, dat zei hij. En het was geen grapje! Klinkt heel gek, maar zo was het wel. Heb namelijk drie keer gevraagd oftie dan niet boos werd als ik ineens gestopt was.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vreemde gang van zaken bij jullie idd.... Maar ach als het zo werkt voor jullie.

Lijkt me alleen minder leuk om zo te beginnen aan een kindje.

Maar ik wens je veel succes met zwanger worden ;)

7. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja.. ik zou ook graag willen dat mijn man superenthousiast was en net zo graag als ik een tweede kindje zou willen. Dat hij zelf zou zeggen dat ik kon stoppen met de pil en dat we er samen echt voor zouden gaan. Ben best jaloers op stellen waar dat wel zo is. Maar ik weet 99% zeker dat dat sowieso nooit zal gebeuren. Ik weet wel dat als het zover is, dat hij er dan blij mee is en het wel erg leuk vindt en hij stapeldol is op een tweede kindje.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zolang je eerlijk bent is het toch goed.... Het gaan gewoon anders bij jullie maar als de wens er maar oprecht is en jullie er samen voor gekozen hebben ;)

9. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx! Jij succes en veel geluk met jouw zwangerschap!

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vind het nogal apart. Je moet toch beiden enthousiast zijn? Zoiets zou hier nooit gebeuren.

12. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ons kindje is nu 8 maanden en ik en mijn man hebben het best wel vaak over een tweede. we beginnen er ziezo nog niet aan voordat ons ukje 1 jaar is en hij stabiel is. maar we praten er wel vaak over,
    mijn man had met de eerste ook erg moeite om de beslissing te nemen maar ik heb de keus bij hem gelegen.( uiteindelijk zijn we in de mmm belannd ) dan ben je er pas echt intensief mee bezig.
    gelukkig kunnen jullie het nog op een rustige manier proberen,

ik persoonlijk zou de keuze bij je man leggen ook al weet hij niet wanneer hij er aan toe is.
    als jij zegt dat je gestopt bent met de pil dan is het aan hem de keuze of hij een condoom gebruikt. zo niet dan neemt hij de beslissing ervoor te gaan.
    maar ik zou wel vertellen dat je gestopt bent met de pil.
    je man moet ook de kans krijgen zelf beslissingen te nemen.

succes met je keuze

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn man weet ook nooit wat ie wil. Kinderen, dat was altijd iets voor over een jaar ofzo. Aantal maanden terug was ik het zat. Ik heb gezegd: in januari stop ik met de pil. Als je dan echt nog niet wil dan is dat prima maar dan zorg JIJ maar voor de anticonceptie.
    (Dacht zelf eerst nog een aantal maanden met condoom te doen maar meneer vindt condooms 'niet lekker' dus nu gelijk voor het echie)

Ik zou in ieder geval NIET verzwijgen dat je bent gestopt met de pil maar de beslissing bij hem neerleggen. Wil hij echt nog niet dan neemt hij wel maatregelen. Neemt hij die niet dan hoop ik dat je vlot zwanger raakt.

14. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels weet hij het en hij vindt het goed. Keus ligt nu bij hem of we condooms gebruiken. Maar wel goed zo. Stap iets kleiner voor hem gemaakt. Verder wil ik maar even zeggen dat een man met vorm van autisme niet altijd even makkelijk is. En dat hij met heel veel dingen gewoon en extra duwtje nodig heeft. Dit is dat duwtje.

15. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man (en ik eigenlijk ook) vindt condooms ook niet zo fijn, dus hoop dattie gewoon een keer de gok waagt..

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.814
    19.106
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De man is niet doorslaggevend, dat ben je samen! Dit is toch geen beslissing om alleen te nemen? Als de man graag wil ende vrouw niet, gebeurt het ook niet.

TS: Ik zou het hem gewoon zeggen en dan niet op het moment dat jullie op het punt staan om seks te hebben. Dat vind ik nogal een overvaltechniek. Mannen denken op dat moment toch minder helder, lijkt me niet verstandig als hij dan 'in the heat of the moment' iets doet waar hij later spijt van krijgt.

17. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tupp: heb het dus al gezegd. Heb meegedeeld dat ik stop.

18. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je het op een goede manier hebt aangepakt. Als ik je eerste bericht zo lees wil je man eigenlijk wel, maar durft hij de beslissing voor zo'n ingrijpende verandering niet zelf te nemen, en zal dat ook niet snel gaan veranderen gezien zijn autisme. Jij kent je man het beste en zal ongetwijfeld goed weten of dit voor hem inderdaad het zetje is dat hij nodig heeft. Heel veel succes!

En voor de dames die zeggen dat zij dit zo nooit zouden doen, gelukkig maar dat het niet nodig is en jullie partner de gevolgen van deze veranderingen wat beter kan overzien en van daaruit de beslissing wel of niet kan nemen.
    Alle respect voor mensen met een partner met autisme, want op dit soort vlakken is dat echt niet altijd makkelijk.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@kinderwens ik vindt dat liegen tegen je partner los staat van autisme... Alsof je tegen mensen met autisme wel gewoon mag liegen of?

Maar ts heeft uiteindelijk gewoon de waarheid vertelt dus eigenlijk is dat niet meer ter sprake

20. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ze heeft toch niet gelogen? Ze heeft nav de gebeurtenissen tegen haar partner gezegd dat ze misschien maar gewoon een keer moest stoppen met de pil zonder dat hij het wist, dan hoefde hij de beslissing niet bewust te nemen en daar was hij het mee eens... Als dat toch de weg is waar je samen achter kan staan.. Sorry maar dat kan ik niet zien als liegen

Deel Deze Pagina