Eh ... hoe werkt zo'n positiebroek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Druif, 1 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Dag meiden,

stomme vraag, maar vergeef het deze beginneling. Ik heb van een vriendin een eerste positiebroek gekregen. Eentje van Invorm. Past perfect als ik er even ene buik bij denk.

Maar nu komt het. Ik heb geen idee hoe zo'n broek werkt. Aan de binnenkant zit zo'n elastiek met gaatjes en aan beide zijkanten ene knoopje om 'm aan vast te maken. Maar wat is nou precies de bedoeling? :oops:

2. Binky

Binky Lid

19 apr 2007
    98
    0
    0
    peuterleidster
    Je kan de knoopjes gewoon in de gaatjes vast maken. Je hebt meerdere gaatjes in het elastiek zo kan je de broek verstellen.

Groetjes Binky

3. Ireen79

Ireen79 Actief lid

4 jun 2007
    109
    0
    0
    Wat ninky al zegt: dat elastiek met knoopjes is er om de broek mee te verstellen. Je kunt dat elastiek een heel eind aantrekken!

Als het zo'n lage broek is (dus niet met een stuk stof voor over je buik) kan je hem daardoor al vrij snel gaan dragen, als je wilt. Gewoon lekker strak trekken en klaar!

4. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    @Binkie,

zoiets dacht ik al, maar dan nog .... (ik ben begin me steeds harder te schamen.

Dat elastiek met die gaatjes, laat je die voor je buik langslopen ofzo? Er zit links en rechts een knoopje, doe je die allebeidoor een gaatje? Je merkt het, ik heb er echt geen kaas van gegeten. :D

5. Binky

Binky Lid

19 apr 2007
    98
    0
    0
    peuterleidster
    ja je moet alletwee de knoopjes vast maken..maakt niet uit hoor! Voor mij was het eerst ook allemaal uitzoeken hoe het werkt :)

6. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    @Binky,

er zit maar aan een kant zo'n stukje elastiek. Is dat soms de reden dat ik het niet snap?

Of klopt het dat er maar een zit en dat je daaraan beide knoopjes vastmaakt?

7. Ireen79

Ireen79 Actief lid

4 jun 2007
    109
    0
    0
    Als het goed is loopt het elastiek door een tunnel heen. Aan de ene kant zit het ene knoopje, en aan de andere kant het andere.

Je maakt dus de knoopjes vast bij de uiteinden van het elastiek. Zo kan je het links en rechts een beetje strakker maken.

Misschien moet je bij het knoopje waar je geen elastiek zit even zoeken, zit het verstopt in de tunnel?

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Druif; ik moet wel een beetje lachen om je vraag (sorry)
    Maar met dat elastiek kun je zelf je broek strakker of losser mee maken.
    Heeel eenvoudig.

9. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Aaah Ireen, ik denk dat het begint te dagen.
    :idea:

Ik moet het elastiek gewoon even door de tunnel trekken en dat loopt ie als het ware over mijn buik door de tunnel van het ene naar het andere knoopje?

10. Ireen79

Ireen79 Actief lid

4 jun 2007
    109
    0
    0
    Juist ja! Je hebt hem :) En op die manier kan je dus ook het elastiek wat strakker maken zodat de broek beter aan zit. Gewoon links en rechts het elastiek wat verder uit de tunnel trekken en met het knoopje vastmaken.

11. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hehe, eindelijk. Dankjewel Ireen. :)

12. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik heb zelf twee broeken waar het elastiek om de haverklap van de knoop schoot :rolleyes:
    Die heb ik toen maar vastgenaaid.

Deel Deze Pagina