Zoontje loopt op binnenkant van z'n voetjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelie84, 25 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Mijn zoontje van bijna 1,5 jaar loopt nog niet zelfstandig, maar wel achter een karretje of aan 1 hand. Het alleen lopen duurt denk ik niet lang meer.
    Maar nu viel mij op dat hij echt met zijn voetjes naar binnen hangt met erop staan en lopen. En hij sleept soms ook wat met 1 voetje. Komt dit omdat hij nog niet los loopt? Of gaat dit vanzelf over? Of zou het kunnen dat hij stevigere schoenen nodig heeft? Hij heeft nu jochies met een hele dunne flexibele babyzool eronder en de schoen geeft verder niet echt stevigheid of iets (wat juist goed is als ze nog niet lopen).
    Of zou het kunnen dat zijn schoenen te klein zijn??? En dat hij misschien zijn teentjes optrekt ofzo? Over 3,5 week hebben we afspraak in het ziekenhuis met fysiotherapeut, daar is hij onder controle ivm zijn moeilijke start en aan de monitor gelegen een week. Dan wilde ik het sowieso voorleggen en vragen wat ik eraan kan doen. Maar misschien herkent iemand dit??

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja is iets wat bezoekje fysio waard is. Hij zou indd misschien een stevige zool nodig hebben. Maar daar kunnen ze je beter helpen en adviseren kijkend naar hoe hij loopt en staat en of hij draai maakt en ook qua schoenen kunnen ze advies geven. Is gratis 18 behandelingen per jaar, geen verwijzing nodig.

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #4 Nahla2013, 25 jan 2015
    Laatst bewerkt: 25 jan 2015
    Hier hetzelfde! Ik zou je kind je zoveel mogelijk met blote voetjes laten lopen thuis en zoveel mogelijk aan het handje buiten.
    Sinds ik speciale baby schoentjes voor d'r heb gekocht gaat het ietsjes beter. Ze loopt nu zelfs bijna los (max 5 stapjes, maar toch)

Ik kan je schoentjes met een flexibele zoool echt heel erg aanraden.
    Ik heb de Shoesme Babyproof schoenen.
    Ik zie wel een verband eerlijk gezegd. Voorheen liep ze nauwelijks, nu vindt ze het echt leuk

5. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Ik liet mijn zoontje tot 2 maanden geleden veel op zijn blote voeten lopen, maar we hebben plavuizen vloer en hij vond het wat eng en koud.
    Voor informatie bij Schuurman schoenen geweest, en daar werd mij verteld dat hij waarschijnlijk met de juiste schoenen aan sneller zou leren lopen. Dus ik heb deze gekocht:
    Jochie blauwe babyschoentjes van Jochie - Kinderschoenen - Babyschoenen - Babyschoentjes - Schuurman Schoenen | Dat past me wel
    Stond hij ineens heel blij in de winkel en ik heb ze dan ook voor hem gekocht.
    Sindsdien is het willen leren lopen met sprongen vooruit gegaan. Hij voelt zich veel zekerder en durft meer.
    Kwa zool lijken ze dus veel op de babyproof schoenen van shoesme. Dus dat maakt geen verschil.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Klopt met schoenen kunnen ze beter balans vinden en juist waneer voet verkeerd gezet wordt schoenen nodig kunnen zijn.
    Allee hangt af van welk voet afwikkeling kind heeft.
    Mijn dochter bijv kon gelijk aan haarde zool aan omdat ze al 4mnd langsliep en met 11 los. Ik heb met 10mnd bunnies flex gekocht toen. Daarna bij 11 ook flex naast harde zo ging beide erg goed

7. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Ik zou niet weten wat voor een voetafwikkeling hij heeft. Hij zet ze gewoon plat op de grond en dan hangen zijn voeten wat naar binnen.
    Ik denk dat ik deze week zijn voeten op laat meten, om te kijken of dat het probleem kan zijn.

8. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Onze dochter had dat ook heel erg. Huisarts gaf aan dat het later wel bij zou trekken, maakte me er best wel zorgen over. Maar idd, met 2 jaar stond ze helemaal recht op haar voetjes. Ze liep overigens vanaf 16 maanden.

9. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Heel veel kleine kinderen die net leren lopen zakken nog wat naar binnen met de voeten. Naarmate ze langer lopen trekt dit bij. Mijn zoontje had dit ook en nu hij 3,5 is, is het nagenoeg weg.

Een bezoek aan de fysio is echt nog niet nodig.

Alleen als het naar binnen zakken van de voeten een belemmering zou zijn voor het lopen (wat bij mijn zoontje het geval was) zou je in overleg met een fysio schoentjes aan kunnen schaffen.

Maar voor nu moet je gewoon niks doen. In 99 van de 100 gevallen los het zichzelf op.

10. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Bedankt voor het meedenken! Mijn zoon heeft vorig jaar een half jaar fysio gehad omdat hij een voorkeurshouding had en daardoor een scheef achterhoofd kreeg. Maar uiteindelijk toch een redressiehelm gehad omdat zoonlief niet zo snel was met op zijn buik willen spelen, rollen, tijgeren etc.
    Toen hij de helm kreeg hield de fysio op. Ze zei toen nog wel: als hij met 1 jaar niet kruipt even bellen. Maar we waren haar best wel zat! Ze had steeds commentaar op war hij kon (of eigenlijk nog niet kon) want hij kon eigenlijk net te laat steeds hetgeen wat hij moest kunnen. En hij werd gefrustreerd dat hij dingen moest doen waar hij nog niet aan toe was. En
    niet omdat hij iets wilde war hij nog niet kon. En met 1 jaar kroop hij niet, maar dat deed hij met 14 maanden. Dus hij deed het wel, alleen wat later. En dat is nu ook met lopen.
    Maar hij praat al wel heel goed, en zijn fijne motoriek is ook heel goed.
    Dus het lopen komt wel.
    Maar ik wilde even wat ervaringen van jullie weten

11. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Met 18 maanden zag ik het ook toen we op cb waren, meteen maar gevraagd.
    Ze vertelde me dat het echt nig wel bijtrekt.
    Zolang ze goede flex zolen hebben of gewoon op de blote voeten kunnen lopen.

Deel Deze Pagina