Hoi. Kerstboom eruit, kamerplant erin, toch? Ik wil in ieder geval een (kleine) plant op mijn sidetable. Ik had een anthurium gekozen, roze! Mijn moeder lag in een deuk en zei: "hahah, jij? Dat kan je niet!" Oftewel, die plant overleeft mij niet en vooral die bloemen kan ik wel vergeten aldus mijn moeder. Dus mijn vraag, wat is dan een ideale plant met (roze) bloemen die geen speciale zorgen nodig hebben buiten af en toe een scheut water..
https://www.google.nl/search?q=kalanchoe&biw=1024&bih=651&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiRgI_z6ajRAhXDPxoKHZdeAvIQ_AUICCgB#tbm=isch&q=kalanchoe+roze Kalanchoë misschien. Ik weet niet hoe groot je wil..
De Anthurium is net een makkelijke plant is mij altijd gezegd. Als je volgende tips in acht neemt, kom je al ver denk ik: houdt van een lichte plek, maar niet van direct zonlicht. Geef één tot twee keer per week wat lauw water. De potkluit mag niet helemaal droog zijn, maar moet vochtig blijven. Als de plant te nat staat, is de grond zwart in plaats van bruin en giet je beter wat minder. De flamingoplant vindt het prettig om af en toe besproeid te worden. De Anthurium geeft nieuwe bloemen en bladeren nadat de oude bladeren en bloemen verkleuren. Gele bladeren en verdorde bloemen kun je dan weghalen. Glimt het blad mooi? Dan is hij helemaal tevreden.
Ah anthurium, de allergieplant. Als iemand het nu in de avond heel erg benauwd krijgt, komt het van die plant
Hier bloeien mijn orchideeën ook al bijna 4 jaar aan een stuk, terwijl ik echt geen groene vingers heb.. Niet te veel water, lichte plek, uitgebloeide takjes boven een oog afknippen en de nieuwe scheuten goed ondersteunen! En anthuriums gaan hier ook maar niet dood.. Ikwas hem al een tijdje zat dus nu staat hij op de slaapkamer, waar het een stuk kouder en donkerder is, maar dat maakt m niet uit..
Orchidee! Doen het het best als ze enigszins worden verwaarloost. Moeten wel op een lichte plek staan. Verder de Medinilla misschien?
Een anthurium is prima hoor!! Hier sterft ook de gemiddelde plant. Maar mijn anthuriums doen het fan tas tisch! Ik geef ze een keer per week water en soms vergeet ik ze zelfs. Als de aarde echt droog is dan gooi ik dr wat in. Ik heb bepaalde al 5 jaar en die doen het perfect. Altijd in bloem en mooi. Dus ik ben het niet met je moeder eens Een kalanchoe kan ook, alleen moet je wel de dooie bloempjes eraf halen. Dan bloeit hij prachtig lang door. Een spathiphyllum doet het hier ook goed. Alleen die moet iets meer water hebben als je die mooi in bloei wilt houden! Orchideeën lukt mij ook. Die moet je eigenlijk verwaarlozen en dan doen ze het geweldig 😂😂
Tip van een bloemist (ik): een orchidee. Veel bloem, in verschillende kleuren te krijgen en hoeven rg weinig verzorging. Hier krijgen ze 1x per 2 weken wat water. Geen plens maar ca. 2 bekers. Wel opletten dat de wortels niet in het water staan.
Ik krijg alle planten dood, behalve een orchidee. Hier dus verschillende orchideeën in huis. Al jaren.
Orchideeën zijn toch wel na een maand of drie/vier uitgebloeid. Hoe krijgen jullie ze weer in bloei dan? De spatifilium doen het hier super. De lepelplant heet ie ook wel. Heel makkelijk als de bladeren gaan hangen geef je hem een plens water en een uurtje later staat hij er weer fris en fruitig bij.
Ik knip ze dan af tot drie knoppen vanaf onder en zet ze dan ergens weg. In de slaapkamer op de kast ofzo. En dan maar eens per maand een drupje water. Dan komen ze na enkele weken weer op. Onze orchideeën zijn de afgelopen maanden gesneuveld door onze jongste hond. Maar ik had er sommige bij die ik al 4 jaar had en elke keer weer op kwamen.
Orchideeën.. Ik bedenk me 1x in de maand ofzo dat ie water moet hebben en dan gooi ik er een scheut in ( ik laat m ook gerust in een laagje water staan) en hij bloeit fantastisch. Ik heb deze nu ruim 2 jaar staan en er hebben tot nu toe altijd bloemen in gezeten!
Orchidee idd. De mijne wordt echt heel goed verwaarloosd en blijft bloemen geven als die uitgebloeid is kort afknippen idd, krijgt ie vanzelf nieuwe scheuten.
Bij mij gaan alle planten dood, behalve een orchidee. Ik knip ze niet eens af. En op de oude stengels komen dan zijtakjes waar weer nieuwe bloemen aan komen. Een orchidee heeft bijna geen verzorging nodig. Af en toe een drup water is voldoende.