Lieve Dames, Was even nieuwschierig naar wat jullie denken. Mijn laatste ongesteldheid was 28dec, ik heb18januari positief getest, ik wist eigenlijk al duidelijk paar dagen eerder dat ik zwanger was, ik herkende het aan mijn lichaam, borsten erg groot, normaal cup a, nu zeker een b,voelde het aan heel me buik en lichaam. Nu gister vandaag 1ste afspraak bij de verloskundige, maar ze zei verbaast; huh,ik voel de bovenkant van je baarmoeder.. Heb wel eens gelezen dat dit voorkomt bij meerlingen. Ze wilde even voelen ondat ik al een behoorlijk buikje heb en mijn vorige cyclus echt heel lang geduurd had 45dagen, normaal is dat echt niet zolang bij mij, maar ja het kan altijd een keer voorkomen natuurlijk. 14nov-28dec was 45dagen cyclus met 1dag ongesteld En 18januari teste ik positief al. (dus gok 21dagen cyclus) dus zou pas 5/6weken zijn als goed is. Alvast bedankt voor het lezen.
Hallo, Bij 6 wkn zwangerschap is de baarmoeder nog niet te voelen boven het schaambot, deze kunnen wij voelen vanaf een week of 12. Dus kan het inderdaad zijn dat je verder bent dan 6 wkn of zwanger van een meerling. De echo zal duidelijkheid brengen. Groetjes Ineke
Ik heb inmiddels duidelijkheid door de echo, mijn buik steekt inmiddels al een stukje vooruit en vandaag zei een verpleegster (mijn zoontje was opgenomen plots, vandaar mijn late bericht excuses) hoe ver ben je al zwanger? Wat leuk! De echo wees uit dat ik een vleesboom heb en dat ze zien dat het eitje van mijn linker eierstok was, maar dat het nog niet ingeslonken is (rechter eierstok kon ze niet zien op de echo?) Nu weet ik dus helemaal niet wat ik moet denken, of wat ik moet voelen was wel als ik het eerlijk zeg even onrustig ervan ook omdat ik verder géén uitleg heb gekregen wat het inhoud of wat voor gevolgen het heeft. Ik heb de brief overgetypt, dit lijkt voor mij namelijk net chinees haha, hoop dat jullie/u me misschien wat wil uitleggen erover en duidelijkheid kon geven, maak me er toch een klein beetje druk om omdat ik helemaal geen uitleg en niets gekregen heb erover. Gr en alvast harstikke bedankt!! Gynaecologische bevindingen: Positie uterus : anteversieflexie Myomen: solitair Adnex links: niet a vue Adnex rechts: corpus leteum cyste Bevindingen myomen: Lokalisatie Uterus: Achterwand Lokalisatie wand: Subserus Afmetingen: 25,0 x 24,0 x30,0mm gemiddelde diameter 26,3mm Bevindingen gds: 16,2mm conform 6w 1d p50 - 95 kruinstuit ligging: 5,7mm conform 6w 2d Hartactie: aanwezig Vruchtzak: aanwezig dooierzak: aanwezig Locatie Placenta + Embryo aanwezig Conclusies intacte intra uteriene zwangerschap rechter ovarium met corpusluteumcyste 34mm Beleid: vervolgadvies: herhaling van echoscopische onderzoek
Hoi, De cyste en myoom die je hebt hoeven niet perse voor problemen te zorgen. De cyste verdwijnt vaak gewoon. Alleen als hij te groot wordt moet er wat aan gedaan worden, maar dat komt niet vaak voor. Een myoom verdwijnd niet altijd, kan soms ook groeien en zijn vaak onschuldig, hij is nu ook niet heel groot zie ik. Maak je er niet te veel zorgen om. Ze willen het gewoon in de gaten houden om te kijken of het groeit of verdwijnt, dat kan van belang zijn bij de bevallen in het geval van een myoom. Bijvoorbeeld wat meer kans op een bloeding na de bevalling. Heel veel vrouwen hebben een cyste of een myoom, dus maak je niet te veel zorgen. Groeten Evelien
Heel erg bedankt voor je uitleg en geruststelling, nu ga ik gewoon ervan genieten van de zwangerschap.