Wie wilt er samen met mij STOPPEN MET ROKEN?!

Discussion in 'Gezondheid' started by mamavanevi, Feb 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanevi

Oct 30, 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie is er net zwanger, rookt, en wilt hier heel graag van af??
    Ik schaam me dood om dit te zeggen, maar ik weet sinds maandag dat ik zwanger ben en rook nog steeds!:x elke avond zeg ik weer met veel moed tegen mezelf 'dit is de laatste" maar elke dag is de verslaving sterker!
    Ik wil het zoooo graag en walg eigenlijk van mezelf dat ik zo zwak ben!
    bij mijn vorige zwangerschap ben ik zelfs al gestopt toen we gingen proberen om zwanger te worden en ben 2 maanden na de bevalling weer gaan roken. had er toen niet eens zoveel moeite mee en vond het heerlijk om niet te roken. Ik kan gewoon niet begrijpen, waarom het nu niet wilt lukken. Ik weet hoe slecht het is voor m'n kindje en ben ook zo bang dat ik weer een miskraam krijg zoals 3 maanden geleden.
    dat zou toch reden genoeg moeten zijn!
    misschoen heb ik iemand nodig die in hetzelfde schuitje zit en samen met mij vanaf NU weer gaat stoppen. voelt iemand zich aangesproken???????

2. Superstring

Superstring Actief lid

Feb 3, 2011
    172
    0
    0
    hoi,

Ik weet sinds 2 weken dat ik ongepland zwanger ben. Ook al weet ik niet of ik het wel of niet ga houden ben ik wel (bijna) gestopt met roken. Ik rookte een pakje per dag bijna en heb vnaf mijn positieve test gewoon het minderen in werking gesteld. eerst 3 per dag, toen 2 en nu al een week 1 per dag. Het klinkt gek maar ik merk dat ik die 'gewoonte-sigaretten' niet meer nodig heb. Ik heb ook geen afkickverschijnselen alleen het idee dat ik geen sigaretten mer heb maakt me wel gek. dus ik spreek met me zelf af dat ik er 's avonds eentje mag als ik er trek in heb, daar geniet ik dan intens van en kan ik de hele dag en rest van de avond op voort. Ik zit nu in fase 1 sigaret per 2 dagen en oprobeer het zoverder af te bouwen totdat het nihil is. Het gaat eigenlijk supergoed. Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

liefs

3. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

May 13, 2008
    2,035
    0
    0
    Hey meiden

Ik kan jullie niet bijstaan in dit proces, maar wil wel heel veel sterkte wensen aan iedereen die het roken uit het systeem moet krijgen.
    Wat bij mij heel goed hielp was de vergelijking met een relatie wat uit gaat. Je wilt hem het liefst iedere dag bellen en zeggen hoeveel je van hem houdt, alles vergeeft en het opnieuw wilt proberen. Diep van binnen weet je dat dit niet gaat werken en daarom doe je het niet. Zo is het met roken ook. Maak de "verkering" uit! Hij (de sigaret) is niet goed voor je, je verdiend beter (een gezond leven en een gezond kind). Klinkt heel suf, maar zo werkte het bij mij. Afscheid nemen van een geliefde. Het is moeilijk, maar iedereen kan het!

Succes!!!

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik wil meedoen! Weet nu eigenlijk sinds 3 weken dat ik zwanger ben, maar het was weer even een touch and go verhaal voor mij.
    Dus 't is me tot nu toe nog niet gelukt, probeer wel te minderen, maar soms nemen de zenuwen erg genoeg de overhand.
    Maar ik wil nu ik weet dat er een hartje klopt en het er voor nu goed uitziet wel erg graag definitief stoppen, al zal het moeiljik gaan (slaap 4 dagen per week bij mijn moeder en die rookt nogal stevig door zeg maar).

5. Ik wil jullie even superveel succes wensen!
    Ben ook gestopt toen ik zwanger was in jan 2009 (werd uiteindelijk een mk).
    Nu nog steeds gestopt maar het valt me echt heel zwaar...
    Tis echt een erg onderschatte verslaving, vind ik!
    Maar zet hem op, voor jullie wondertjes!

6. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik had heel erg dat ik sigaretjes aan bepaalde dranken of tijden hechten.. Bij koffie hoorde een sigaretje, roken was het eerste wat ik deed als ik uit bed kwam en na het eten hoorde een sigaretje enz. Ik drink nu geen koffie meer en na het eten pak ik een bakje vla wat ik eerst niet deed en daarna ging ik gewoon iets doen. Wasje ophangen,opvouwen. Hondje wandelen.. even zorgen dat ik bezig was..
    Na een paar dagen is het al een stuk makkelijker.. meestal dan!
    Succes!

7. judithvdc

judithvdc Bekend lid

Dec 1, 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben sinds juli 2010 gestopt. Toen ik een positieve test had ben ik meteen gestopt. Helaas werd het een mk, maar ik ben daarna niet meer begonnen.
    Meiden je hebt een stok achter te deur. Ik zou zo'n schuldgevoel hebben als mijn kindje het benauwd zou hebben door bijv. asma. Dan is het goed mogelijk dat het mijn schuld is, omdat ik de sigaretten niet zou kunnen laten liggen. Ik rook nu al een mand of 8 niet meer en het is heerlijk!
    Word je weleens wakker met een banauwd gevoel omdat je de avond ervoor erg veel hebt gerookt? Dat voelt voor je kindje 10x erger als hij/zij bijv asma heeft.
    Ik zou het mezelf zo kwalijk nemen. Stoppen toen ik zwanger beek, was niet moeilijk. Ik doe het voor mijn kindje!

8. nienkeeknein

nienkeeknein Actief lid

Jun 6, 2008
    132
    0
    0
    verzorgende
    emmen
    ik wist ook vanaf 1 feb dat ik zwanger was en heb nog tot 4 feb gerookt, niet veel 1 a 2 misschien maar toch!! nu een dikke week gestopt en ga dit ook volhouden met vorige zwangerschap ook ruim 13 maanden gestopt!!! zwangerschap en borstvoeding (5 maand) dusss t kan wel hoor!!

zet m op iedereen!!

9. star2

star2 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    1,641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Volhouden hoor dames, hier ook al gestopt sinds ik wist dat ik zwanger was.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi, ik wist op 21 december 2007 dat ik zwanger was... ik ben 23 december helemaal gestopt en tot de dag van vandaag niet meer gerookt (en nooit een probleem mee gehad). Ik heb nu twee kinderen en ben ongelofelijk blij dat zij in een rookvrije omgeving opgroeien met een mama die er alles aan doet om zo gezond mogelijk te zijn (papa trouwens ook, die rookte ook)

Je mag me altijd PB-en als je het moeilijk hebt! Het is het mooiste geschenk wat je je kind kunt geven: een rookvrij leven!

11. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    hoi meiden,

ik ben er ook net achter dat ik zwanger ben...en gisterochtend opgestaan en vanaf toen niks meer gerookt...dus nu 1 dag rookvrij:D het is af en toe wel moeilijk vooral na het eten...maar ja ik heb het er voor over...bij me eerste zwangerschap ook direct gestopt dus het moet nu ook lukken...

Share This Page