trillende/schokkende beentjes, armpje, hoofdje, spierziekte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sabinekuh, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabinekuh

Sabinekuh Lid

28 sep 2007
    50
    0
    0
    Hoi,

Dit gaat niet over mijn eigen dochter, maar over een kindje van een vriendin.
    Zij heeft een zoontje van nu een maand oud, en sinds een aantal dagen heeft hij last van trillende lichaamsdelen, eerst was alleen zijn beentjes, nu ook zijn armpjes en hij heeft het ookal eens met zn hoofdje gehad.

Hij heeft er geen last van als hij slaapt, het is alleen als ie wakker is, en meestal als ie zich uitrekt o.i.d

Nu is haar dus gevraagd op het cb of in haar familie spierziektes voorkomen, en ze moeten binnenkort bij een kinderarts komen, geloof over 2 weken..

Ik vraag mij af of hier moeders zijn met baby's die ook zoiets hebben/hadden en wat nu de precieze oorzaak is?

2. augustus

augustus Niet meer actief

Geen ervaring hier.

Mijn eerste reactie was: pas over 2 weken naar een kinderarts? :eek: :eek:

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ja idd ik zou der op staan dat dat kindje er eerder heen mag

4. augustus

augustus Niet meer actief

Ja ik ook. Stel je voor dat het de spieren niet zijn, maar iets met de hersens..Wil je natuurlijk niet bang maken..

Hoop dat iemand antwoord op je vraag kan geven..

5. Sabinekuh

Sabinekuh Lid

28 sep 2007
    50
    0
    0
    ik heb even de zoekfunctie gebruikt en kwam op een topic terecht waarin een meisje zei dat haar dochtertje ook rillingen had, en dat dit een onschuldige spierziekte was, heb maar snel even een PB-tje gestuurd!

Ja ik vind het idd ook allemaal erg nalatig, ik vind gewoon dat zoiets meteen onderzocht moet worden!
    lijkt me verschrikkelijk om zo in onzekerheid te zitten, en ook er slecht van het cb dat ze direct over spierziektes begonnen!
    ze hebben hun nu natuurlijk wel extra druk gemaakt! Ze hadden beter niks kunnnen zeggen vind ik..

Deel Deze Pagina