Het is helemaal geen offer hoor, de islam schrijft het voor omdat het veel hygienischer is en infecties voorkomt. maar het wordt niet gedaan om een jongetje aan Allahop te dragen want dan zou het voor een meisje ook gedaan MOETEN worden maar dat is helemaal niet zo. maar sofaan, MABROUK met je kleine vent. wij moeten binnenkort ook met onze lieve schat zijn nog wat aan het zoeken waar enzo want het ligt hier in belgie wel wat anders.
mabrouk met je zoontje! fijn dat hij er weinig last van heeft! (hmdl) insha`allah heeft ons mannetje er straks ook weinig last van. maar mijn oudste heeft er ook weinig last van gehad, die zat savonds al weer op de fiets. hij was 2 dat we het hebben laten doen, toen gebeurde het nog in het ziekenhuis. nu moeten we ook even gaan kijken waar we het willen laten doen. in ieder geval wel in nl, en niet in marokko.
Van harte meid en gelukkig dat het zo goed is gegaan. Yassir moet ook nog besneden worden. Ik wilde dit eigenlijk al laten doen toen hij 8 mnd was, omdat hij zo ziekjes was heb ik het nniet laten doen. Planning is nu om het na de ramadan te laten doen(eind oktober). Ik kijk er wel tegen op. Ik ben zo bang dat Yassir pijn zal hebben. Je hebt nu besnijdenis centra in Nederland. Ik zal de link plaatsen voor andere die geinteresseerd zijn. http://www.besnijdeniscentrum.nl/index.php
Wat een onzin, als je het gewoon schoonhoudt, is er toch niets aan de hand? Tussen je schaamlippen zullen ook bacteriën zitten, maar die snij je er toch ook niet af zodat het hygiënischer is? Als alles dan toch ontworpen is door god, waarom zouden mannen dan een voorhuid hebben?
Waarom die negatieve reacties tussen door? Dat snap ik niet echt. Sofaan gefeliciteerd met je zoontje!
Dus jij weet het beter dan al die wetenschappers? Petje af hoor, En je moet ook wat beter lezen. De reden is niet alleen dat het hygiënischer is. Dus omdat het ontworpen is door god mogen moslims het niet weghalen? Een grote tumor in je gezicht dus ook niet? Wat een onzin!
jeetje waarom weer zo'n reacties. als iemand zegt naar dat die naar de kerk gaat om zijn kind te laten dopen word er ook niet zo dom gereageerd. en die mensen in de kerk die zich laten "zegenen"met de pleeborstel worden gewoon gefeliciteerd. besnijden hoort er nou eenmaal bij,of het nou wetenschappelijk bewezen is of niet dat het schoner is.mij lijkt het dus van wel.
selam hier ben ik het ook mee eens. Als ik geen moslim zou zijn had ik mijn zoontje toch laten besnijden, het is gewoon veel schoner, hygiënischer. Je moet er toch niet aan denken om met z´on ding gemeenschap mee te hebben, om het maar netjes te zeggen. Ik kan het weten want ik werk zelf in een verpleeghuizen, verzorgings huizen en ik heb ook in ziekenhuizen gewerkt. En die mensen daar zijn niet schoon, als je begrijpt wat ik bedoel. Ze krijgen daar last van infectie, bacterien en veel last van spaanse kragen. Om dat ze het niet schoon maken. Sommige mannen zijn gewoon vies.
heel de medicche wereld roept dat besnijdenis ideaal is en word vaak aangeraden er zijn natuurlijk mensen die daar tegenin gaan die heb e altijd maar waarom altijd tegen moslims? alles wat moslims doen is slecht. besnnijden is kindermishandeling, de hoofdoek dragen is vrouwenonderdrukking, de Koran zorgt voor terrorisme, enzoverder. komt zowat men oren uit de laatste tijd.
selam als je het niet goed schoonmaak en je doet de voorhuid naar achteren dan dan gaat de eikel dik worden en dan kan je voor huid niet meer terug doen. Dat is erg pijnlijk voor een man en dat kan wel uren duren voor je de voorhuid terug kan schuiven. Heb het vaak meegemaakt. Ik ben verpleegster, vandaar.
Hee dat is niet eerlijk! Ik reageerde alleen op wat er gezegd werd over het hygiënisch aspect. Er wordt af en toe net gedaan alsof mannen met voorhuid de meest ranzige figuren zijn. Ik wilde aangeven dat het er maar vanaf hangt hoe iemand is. En het zou ook hygiënischer zijn als je elke dag al je spullen zou ontsmetten, en jezelf steriel maken. Dan zijn er nergens meer bacteriën. Héérlijk!
nou nou... ligt ook wel een beetje aan de persoon hoor, mannen die besneden zijn kunnen ook behoorlijke viespeuken zijn.
kunnen we even terug ontopic? het gaat hier om de viering van de besnijdenis van een lief klein ventje. wie daar wel of geen voorstander van is, daar gaat het nu even niet om. hanan bedankt voor de link, zal hem onthouden
Mijn vriend is ook besneden, om medische redenen dan wel maar ik vind het eigenlijk ook hygiënischer. Zelf wil ik als ik een zoontje heb , hem ook laten besnijden en ik ben geen moslim ofzo, maar puur uit hygiëne. En Sofaan, gefeliciteerd met je zoontje!
iedereen bedankt voor jullie reacties ,het gaat trouwens heel goed met hem hij is heel blij met zijn nieuwe piemeltje voelt zich een grote man, groetjes sofaan