waarom wordt er al zo vroeg besneden als ik vragen mag. Stel dat je zoon dit niet wil, dan kan hij het niet meer terugdraaien. Mijn mening zou zijn, om hem hier later zelf over te laten beslissen. Ik weet niet heel veel van jullie geloof af, maar waarom wordt er nu al voor gekozen?
Die discussie wordt toch opgeroepen door te beginnen over een religieuse actie zoals besnijden waarbij gesproken wordt van een schaap bestellen? Ik zit al een hele tijd op m'n handen om niet te reageren omdat ik weet dat je hier niet mag discussieren over geloof. Dat wordt alleen wel heel moeilijk als ik lees over een baby besnijden, schapen slachten en dat besnijdenis zogenaamd zorgt dat je (doordat het hygienischer zou zijn....) minder kans op AIDS hebt.
omdat als ze zo jong zijn ze zich dalijk niets meer kunnen herinneren van de besnijdenis, plus het heelt vrij snel in islam is verplicht dat een jongetje wordt besneden dus de reden dat we niet de keus aan hem zelf overlaten is omdat het moet, als moslim ben je verplicht je kind de islam mee te geven
hoi hoi dan wil ik ook nog eens wat vragen en het is een serieuze vraag voor het geval dat maar waarom moeten jongetjes volgens de koran besneden worden alleen omdat het hygienischer is want ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat in een land als Marokko of Turkije met extreme warmtes de bacterien sneller aanslaan als hier in het koude kikkerlandje, en dan zou ik dus wel kunnen begrijpen als het daarvoor is maar waarom ook in Nederland mijn stiefvader is ook Turks mijn 2 zusjes ook maar hadden mijn moeder en stiefvader een jongetje gekregen zou hij ook niet besneden worden tenzij hij het op latere leeftijd zelf ook wilt even terugkomend op het schaap ik heb dat dus wél een keer gezien en eerlijk is eerlijk ik zou 10 x liever zo sterven als een koe of schaap of varken in Nederland die worden pas écht oneerbiedig behandeld het schaap word met respect behandeld en krijgt een écht waar pijnloze en snelle dood zonder geweld (hoe stom dat ook klikt omdat hij toch dood gaat maar dan moet je inderdaad helemaal geen vlees eten) groetjes nathalie
idd bellina, hoe vroeger hoe beter. mijn man was 7 toen hij besneden was en ook hij is niet getraumatiseerd... de kindjes zijn trouwens zelf heel trots als ze wat ouder zijn.
in de islam is het besnijden van jongetjes nu eenmaal verplicht en als je moslim bent hoor je dat toe te passen. als ouder ben je er vernatwoordelijk voor je kinderen de islam mee te geven en daar hoord besnijden ook bij. het is net als bij de hoofddoek vraag het eens aan de moslims zelf. denk niet dat er veel moslim mannen zijn die het erg vinden dat ze besneden zijn.
de koeien worden in 1 klap door hun hoofd geschoten en zijn gelijk dood. Ik ben toen in een slachthuis geweest met school en van elektrocuteren wordt in 9 vd 10 gevallen niet meer gebruik gemaakt. Ze krijgen een schietmasker om en worden in 1 klap doodgeschoten.
een voorhuid hebben heeft geen moer te maken met het wel of niet krijgen van aids hoor? Zo wel, leg mij eens uit .
Oh my gosh die opmerking is wel zo kortzichtig... hoezo zouden die mannen inderdaad minder kans op AIDS hebben? Heeft daar 0.0 mee te maken
Zouden jullie willen scrollen en klikken tot je het eerste bericht van dit topic weer ziet? Dank je wel.
Sorry hoor,maar als jij het schaap was,zou het volgens mij net zoveel zeer doen met of zonder tekst uit de koran of niet?!?!?!?!,denk jij nou echt dat dat heel de pijn weghaald? en ja ik vind het vreselijk op jullie manier slachten, het schaap bloed gewoon dood, En ik zeg ook niet dat onze dieren normaal geslacht worden.. maar die hoeven niet te spartelen totdat ze doodgebloed zijn dat gebeurd namelijk pas als ze dood zijn!
Maar Elmo, je kunt toch niet verwachten dat iemand een topic opent over iets waar de meningen zo over uiteenlopen, en dan vervolgens zeggen dat er niet gediscussieerd mag worden? Zeker niet als een aantal dingen zo stelling gezegd worden.
Wie zegt dat je niet mag discussieren dan? Ik verwijs alleen naar het begin... Haar zoontje wordt besneden en nog geen 4 pagina's later gaat het over Aids...
Omdat besnijdenis volgens iemand in dit topic zou zorgen dat je minder snel AIDS krijgt. En wie zegt dat je niet mag discussieren? Rach was dat volgens mij. Ik dacht dat jij ook naar die regel verwees, sorry, dan begreep ik je verkeerd Edit: was niet Rach, was Josien. What's in a name.
ik heb gewoon serieus de vraag waarom mannen met een voorhuid eerder aids kunnen krijgen aangezien iemand dat suggereert. Ik wil daar ook wel een apart topic voor openen hoor, no problemo.
Nou inderdaad... de discussie is naar aanleiding van de besnijdenis.. als vervolgens dan iemand zegt dat een man die besneden is minder kans heeft op aids zou ik dat ook wel heeeeeeeeeel graag willen weten!
Dan is zo'n opmerking dus niet per direct voor jou bedoeld misschien? Wie de schoen past.... Maarre...laten we het even gezellig houden, dat was meer de boodschap (zowel van Josien als van mij). Ik snap best dat topics afdwalen van het eigenlijke onderwerp maar de ervaring met dit soort onderwerpen is dat het altijd (ja, echt altijd) eindigt in een hele ordinaire ruzie over geloof. De een vindt dit en de andere dat. Dat moet kunnen, dat is ook normaal maar blijkbaar kan daar niet normaal en volwassen over gesproken worden. Vandaar dat wij iets allerter zijn als het om deze onderwerpen gaat. Nu voldoende onderbouwd? Welstrusten dames
http://www.soaaidsmagazine.nl/artikel_medisch/69 Even googlen en zie daar het antwoord op de vraag On topic: Ruby veel sterkte lijkt me idd erg moeilijk! Maar ook gefeliciteerd alvast en geef Rayan een dikke knuffel van mij!