Nou dit gaat toch ook niet over wel of niet gezellig? Niemand zegt er op dit moment wat van of wel?! Gewoon nieuwsgierig waarom dat ze zoiets zegt.. als het zo is zouden er misschien wel veel meer kindjes besneden moeten worden
Ik snap jouw reaktie niet? Lees het artikel, er staat in waarom besnijdenis eventueel zou beschermen tegen aids maar ook waarom het waarschijnlijk niet zo is...
Ten eerste ik begrijp TS bezorgdheid en de spanning ik wens je dan ook veel plezier die dag en hoop dat je met de spanning om weet te kunnen gaan. Ik begrijp dat deze rituelen bij jullie geloof horen en dat is ook prima! Ik ben katholiek en velen anderen zullen zich bv niet kunnen vinden in het dopen enz. Dat sommige anderen mensen daar problemen mee hebben kan ik ook inkomen maar als je niets leuks weet te zeggen...... zeg dan niets. En open dat topic dan over je vragen over aids, want dit is vrij triest voor de TS die hier totaal niet om vraagt. Die vraagt om wat steun en niet om wijzende vingertjes.
pffff zal er dan maar gelijk bij vertellen dat ik me zaterdag ook ga bekeren tot de islam. en ja wij laten hem besnijden voor het geloof,en ja het is zielig voor het schaap.en idd de kans op aids is kleiner omdat de ziekte zich niet kan nestelen achter de voorhuid. maar ja ik ben heel open met mijn zoons en zal ze echt wel leren een condoom te gebruiken.
ruby het spijt me voor je topic dat ik ben begonnen over de mindere kansen van aids e.d dit heb ik geschreven na aanleiding van de vraag wat eigenlijk het voordeel zou kunnen zijn van besnijden. nogmaals sorry. daarbij wil ik je feliciteren met je bekering aanstaande zaterdag masallah. ik ben 30 juli bekeerd en moet zeggen nog geen moment spijt er van gehad. dat jullie heel trots mogen zijn op jullie zoontje a.s zaterdag xxx lana
Dat zeg ík toch ook helemaal niet? Er werd gevraagd waarom er beweerd wordt dat besnijdenis het risico op aids vermindert en in dat artikel staat waarom dat gedacht wordt maar ook waarom het waarschijnlijk niet juist is (zie ook mijn reaktie erna). Ruby alvast gefeliciteerd met je bekering (euh haha zeg je dat zo?) Spannend allemaal zeg zaterdag! In ieder geval veel plezier met het feest!
Uh dus besnijden omdat je dan minder risico hebt op aids. Maar is het niet zo dat je volgens de koran niet mag sexen voor het huwelijk ? En geef je ook 2 jaar borstvoeding zoals in de koran staat ?
Misschien lees ik er ergens overheen, maar heeft Ruby ergens gezegd dat ze Rayan laat besnijden omdat hij dan minder risico loopt op aids? Ze laat hem besnijden omdat hij als moslim wordt opgevoed. En hoe zij de Koran beleeft is haar keus, laat haar lekker zelf weten of ze 2 jaar borstvoeding wil geven, ten eerste waar bemoei jij je mee en ten tweede hoezo off topic? Nou Ruby nogmaals veel plezier zaterdag hihi tis idd beetje ver rijden anders was ik wel gekomen
Dit gaat niet meer over t onderwerp waar t mee begonnen is t word een discussie tussen wel of niet meer kans op AIDS! De beste bescherming tegen soa's is toch echt veilig vrijen! En dat is niet de juiste reden om je zoontje te laten besnijden volgens mij heeft t te maken met hygiene en geloof en niet om de kans op soa's te verkleinen als ze ouder zijn!
hallo, Ik heb een zoontje van vier, wordt in januari vijf en ik durf hem niet te laten besnijden. Ik vind het zooo zielig. Ik ben zelf turkse en mijn man is nederlands. Hij zegt dat Mert het zelf mag beslissen als hij oud genoeg is. Maar volgens mijn geloof dient hij gewoon besneden te worden. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik ben gewoon heel erg bang dat ze het fout doen ofzo en hij daar verminkt wordt, en waarom zou je in een gezond lichaam snijden. tevens is het toch ook zo dat vroeger in de tijd van de profeten de besnijdenis werd gedaan omdat er niet altijd de gelegenheid was om je te wassen. Dat is nu toch wel, waarom moeten jongens eigenlijk besneden worden? Ik zit nog steeds in dubio.
Heeft je man zich ook laten besnijden? En heeft hij zich bekeerd tot jou geloof? Als je er geen goed gevoel over hebt moet je je zoontje niet laten besnijden!
hoi roelie sorry maar jou reactie is echt over the top uit de hoogte sorry dat ik het zeggen moet ik las in de vragen namelijk géén verwijten dus je reactie had iets minder gemogen over offtopic gesproken een discussie is goed en mag zelfs over het geloof is mijn mening, dat is juist goed omdat menigeen niet begrijpt hoe geloven in elkaar zitten en zo leren we dus van elkaar, om zulke reacties er dan op te geven is niet echt netjes natuurlijk verder vind ik het ook nogal een rare opmerking dat je zegt en hoe zij de koran beleeft is haar keuze, dus de koran in sommige dingen niet opvolgen is dus je eigen keuze, dan mag ik aannemen dat besnijden, hoofddoekjes, varkensvlees eten e.d ook eigen keuze is of dat weer niet ? voor het geval dat dit is een serieuze vraag ben altijd geintereseerd in ieders zijn/haar geloof en heb er altijd respect voor mijn stiefvader is turks zijn familie woont nog in turkije en daar is het namelijk helemaaal niet zo normaal dat elke vrouw een hoofddoek draagt, sterker nog niemand in zijn stad draagt een hoofddoek behalve de oudere generatie, ook zie je ontzettend veel vrouwen met blond haar en korte rokjes en een burka heeft mijn stiefvader nog nooit van gehoord, dus vraag ik mij weleens af in hoeverre is het geloof groetjes nathalie
Ten eerste: discussies over geloof zijn helemaal niet toegestaan op deze site Ten tweede: het topic gaat over besnijden en niet over of Ruby 2 jaar borstvoeding gaat geven dus waar bemoeit Nemo zich mee Ten derde: er was een discussie of besnijdenis wel of niet zou beschermen tegen aids en daar heb ik gewoon een linkje over gegeven Ten vierde: hoe ik reageer in een topic bepaal ik ook zelf wel En Ruby bepaalt zelf wel hoe zij haar geloof belijdt, daar heeft niemand op deze site ook maar iets mee te maken, als ze varkensvlees wil eten en zichzelf toch moslima wil noemen moet ze dat lekker zelf weten. Zullen we maar ontopic gaan en gewoon hier Ruby sterkte wensen voor zaterdag en feliciteren voor bepaalde mensen weer een topic verknallen en er een slotje op komt?
@Mamaatjevan5 Een goede moslim is een praktiserende moslim. Een praktiserende moslim is een moslim die zich aan alle regels van de Islam probeert te houden, incl. de kledingsvoorschriften.. Er zijn GENOEG mensen die zeggen dat ze moslim zijn maar zich niet houden aan de regels, dat zijn niet-praktiserende moslims. Iedereen zal voor zijn/haar eigen daden boeten. Dat een moslima geen hoofddoek draagt, zal niet betekenen dat het niet verplicht is in de Islam. Het is verplicht, maar die moslima houdt zich daar niet aan en zal daarvoor moeten boeten.. In Turkije zijn de mensen erg verschillend. De een zegt A de een zegt B over de Islam. Het beste antwoord kun je zelf in de Koraan vinden en de Soennah.. Ik vind het erg krom als men zonder onderzoek gedaan te hebben andermans mening goed ziet en gelijk accepteert dat dat de Islam is. Mensen kunnen zoveel zeggen. Zal nog beter zeggen, zelfs ik in Turkije ben voorzichtig als het over het geloof gaat.. want iedereen vat het anders op. En je hebt daar genoeg moslim-haters die dan roet in het eten gooien en doen alsof zij de Islam beter weten.. Natuurlijk heb je dit niet alleen in Turkije maar over de hele wereld. Wil met mijn verhaal duidelijk maken dat je niet alles moet geloven, maar eens zelf op onderzoek moet uitgaan. Alleen op deze manier kan je de ware Islam achterhalen! En laten we het gezellig houden
Grappig... De regels van de Islam volgt men zonder problemen op maar de regels van zwangerschapspagina opvolgen is toch een stukkie moeilijker 1.20 Om niet gerelateerde onderwerpen te bespreken heeft het beheer van Zwangerschapspagina een aantal off topic rubrieken gecreëerd waarin overige berichten geplaatst kunnen worden. Berichten over o.a. politiek en religie zijn niet toegestaan en zullen worden gesloten en/of verwijderd. Maar hey trek je van mijn over the top en uit de hoogte reacties niks aan en verpest maar weer een topic hoor! Ik zie het slotje alweer aankomen
hoi enise bedankt voor je antwoord ik begin al steeds meer te leren vind het fijn dat je de tijd neemt om vragen te beantwoorden nogmaals roelie dat slotje zal enkel komen doordat jij zo uit de hoogte doet ik heb namelijk niets gezegd over aids stelde gewoon een vraag die gelukkig door een forumlid normaal beantwoord is nogmaals bedankt enise, misschien even het topic doorlezen en zien dat jij de ENIGE bent die een bepaalde houding aanneemt omdat het over geloof gaat ik vind dat jammer omdat ik dus iemand ben die niet bekritiseerd maar juist luisterd naar het waarom en hoe zou je ook eens moeten proberen en roelie de zin van De regels van de Islam volgt men zonder problemen op maar de regels van zwangerschapspagina opvolgen is toch een stukkie moeilijker moet je nog maar even lezen want die slaat toch echt op jou zelf en niemand anders dus inderdaad erg grappig groetjes nathalie
Ik ben ook niet begonnen over AIDS heb gewoon algemene info gegeven toen er om gevraagd werd. Als je zoveel over de Islam wilt weten open je toch lekker een eigen topic hoef je die van Ruby niet te vergallen?