besnijden

Discussie in 'De lounge' gestart door ruby28, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Omdat er over HIV een nieuw topic is, kan deze weer lekker open.
    Meiden, ontopic blijven in deze graag.
    Elmo

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Maar dat hoeft toch niet als ze geen sex voor het huwelijk "mogen", of zijn je zoontjes niet isamitisch?

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Geen sex voor het huwelijk bestaat al bijna niet meer in de praktijk. Je moest es weten hoeveel 'maagdenvliescorrecties' er worden gedaan. In turkije, vooral in de verwesterde regio's moet je bijna moeite doen om een maagd te trouwen.

Moslims hier in nederland houden zich nog beter aan de islam dan in land van herkomst.

4. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ach,ik snap ook niet waarom men maagd moet blijven. Als 2 mensen van elkaar houden lijkt me dat voldoende. Mamadeluxe,als ik jou was zou ik je kinderen later wel over condooms vertellen,je verwacht toch niet echt dat ze tot hun huwelijk maagd blijven? :(

ps: Waar is die topic over HIV dan?

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Waarom zeg je dat tegen mij, heb je reden om aan te nemen dat ik dat niet ga doen?

6. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Huh? Wel dan? :)

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik had het tegen ruby, wij zijn zelf geen molsim's hoor, dus nee ik ga er niet van uit dat mijn kinderen maagd blijven tot het huwelijk.

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    volgens mij ben jij degene die het topic vergalt maar goed ga verder géén discussie voeren met kinderen die moeite hebben normaal te doen :D

als je namelijk ál mijn antwoorden had gelezen had je geweten hoe ik erover dacht/ denk, en heb ikk niets negatiefs neergezet enkel iemand op haar plaats gezet :)

ruby wens je veel sterkte toe kan begrijpen dat het je toch een beetje zenuwachtig maakt zou ik ook hebben en maak er een mooi feest van wel foto's laten zien he (van het feest he) ;)

groetjes nathalie
    ;)

9. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik ga er ook niet van uit dat ze als maagd het huwelijk in gaan.

kom op ik kan ze wel islamitisch opvoeden maar ik kan niet zien wat ze doen als ze 16 zijn.dus als ze er dan voor kiezen om sex te hebben heb ik liever dat ze weten hoe een condoom werkt.

10. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ruby, heel veel succes!

11. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Oh hij is weer open!

Ik wilde even wat zeggen tegen ik d8 krokus.. die beweerde dat niemand meer maagd is tot het huwelijk... dat is pas grote onzin... kijk natuurlijk zijn er mensen die zichzelf moslim noemen en het gewoon doen.. maar over het algemeen is dat echt niet geaccepteert en als je zelf praktiserend bent en een praktiserende man/vrouw trouwt dan mag je er wel vanuit gaan dat die de regels volgen en dus wel maagd zijn.

Ja over waar ze voor kiezen als ze 16 zijn kijk het licht voor het grootste gedeelte aan de opvoeding als er uitgelegd wordt waarom dingen niet mogen en er ook niet de gelegenheid voor wordt gegeven.. zo van ohh hij heeft een vriendinnetje dan worden de ogen maar ff dichtgeknepen of hoe noem je dat.... ja nou hier hoeven ze daar echt niet mee aan te komen... zowel dochter als zoon niet want ik zal ze haarfijn vertellen wat de consequenties zullen zijn in het geloof.

En het is helemaal niet zo dat alle moslimjongens allemaal ontmaagd zijn en zelf wel op zoek gaan naar een maagdmeisje.... Dan heb ik het niet over de vooral Marokkaanse en Turkse jongeren die op straat hangen en zich losbandig gedragen en geen normale goede islamitische opvoeding hebben gehad die dat dus wel eisen.

Ook weer lekker offtopic maar helaas is dit wel waar de mensen aan denken als ze het woord islam en moslims horen.. het is altijd maar het maagd zijn en het NIET mogen van dingen. Allah heeft de godsdienst echt heel makkelijk gemaakt en hij beproefd zijn dienaar niet boven zijn vermogen. Mijn complimenten voor de eerdere uitleg van Enise!

groetjes Iman

12. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    niet zo lekker neergezet.. ik bedoel natuurlijk niet ALLE Marokkaanse en Turkse jongeren maar dat zijn de jongeren die vaak als voorbeeld genoemd worden!

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi imam

ik vond je antwoord heel duidelijk, daarom vind ik het dus eigenlijk ook jammer als mensen spreken vanuit een bepaald geloof en echt niet alleen moslim en dan vervolgens een half geloof volgen, persoonlijk vind ik dat je dan alles moet volgen en niet alleen dat gedeelte waar je je aan wilt houden daarmee verpest je eigenlijk het geloof en men maakt het dan voor de volledig praktiserende gelover niet makkelijker op omdat er zo al snel vooroordelen komen

hmm volgens mij is dit lekker oftopic maar goed haha

bedankt ook jij voor je uitleg natuurlijk

groetjes nathalie ;)

14. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Zei Elmo niet iets over respect en on-topic blijven? :rolleyes:

15. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik zeg helemaal niet ALLE moslim jongeren en ik heb ook niet gezegd dat moslimjongens op zoek gaan naar een maagd. Ik heb gezegd dat het in de praktijk zo is dat veel moslimjongeren niet meer maagd zijn en dat is ook zo, dat zie ik in mijn omgeving. Dit heb ik gewoon zo ervaren.

je hebt gelijk, het is niet geaccepteerd, maar dat betekent niet dat het niet gebeurt en vat me niet verkeerd op hoor, ik heb liever dat je je bewaart voor degene met wie je zeker weet dat je je leven gaat delen. Heb ik ook gedaan, misschien ben ik wel een beetje ouderwets. :)

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dit is wat ik heb gezegd, komt helemaal niet overeen met wat jij zegt dat ik heb geschreven.

17. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    sorry dat ik off topic ben gegaan maar wilde even reageren

18. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

'Maar dat hoeft toch niet als ze geen sex voor het huwelijk "mogen", of zijn je zoontjes niet isamitisch'

Ja naar aanleiding van die zin hierboven van je,tenzij het als geintje was bedoeld ;) Oh duh,update,zie nu pas dat die zin voor iemand anders was bedoeld,sorry! Dacht dat je moslim was :oops:

Elke1984,had em al gevonden maar bedankt! :D

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @iman, ruby is ook (bijna) moslima, haar man is moslim heb ik begrepen, haar zoontjes dus ook, toch gaat ze het met haar zoons over condooms hebben...waarom, condooms heb je meestal nodig vóór je getrouwd bent..? Ruby, als je dochters hebt gaat hun vader het dan ook met hun over condooms hebben?

Dit was in een ander topic volgensmij, maar dat doet er niet toe.

Ik hoop dat ik het allemaal verkeerd heb begrepen heb.

Deel Deze Pagina