besnijden?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door meinouw, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Hallo Dames,

Mijn partner komt uit Angola en daar is het vrij gebruikelijk om jongens te laten besnijden. Ik heb in mijn vorige zwangerschap er wel over nagedacht en opzich ben ik er niet helemaal tegen, maar mijn ouders wel heel erg. Maar toen werd het een dochter, dus hebben we er niet meer over nagedacht.....

Maar nu komt het onderwerp bij deze zwangerschap wel weer naar boven (we weten nog niet wat het wordt hoor).
    Ik vroeg me af of er hier dames zijn die dit ook hebben gehad?
    Dus dames met buitenlandse partners....laat me even weten hoe dat bij jullie ging.

liefs meinou

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi!
    Wij hebben het er eigenlijk nooit over gehad. We kregen een dochter dus dan komt dat onderwerp niet langs.
    Wel heb ik een zoon uit een andere relatie en die is wel besneden. Maar die hebben we wel in het ziekenhuis laten besnijden.Er zijn ook mensen die het thuis laten doen.Maar dat is iets waar ik zelf een te groot risico aan vind zitten.

En wat betreft dat je ouders er op tegen zijn zou ik eigenlijk niet veel waarde aan hechten het zijn jouw kids dus als jij als je een zoon krijgt hem wil laten besnijden is dat jouw keuze.

3. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Mijn vriend is besneden toen hij iets van 6 was en dit was toen heel erg pijnlijk. Daarbij komt dat ze het daar niet met verdoving doen.
    Als het hier zo vroeg mogelijk onder verdoving gebeurt heeft een kind er het minst last van.

Ik ken ook een jongen die het zelf heeft besloten op latere leeftijd en dan is het echt veel pijnlijker en duurt langer....

Als je altijd al zo bent geweest, dan merkt een kind toch niet dat er iets anders is aan zijn lichaam. Voor hem is het dan normaal. En papa heeft het ook....

Ook blijkt dat zelfs in deze moderne tijd er echt mannen zijn die veel viezigheid met zich mee dragen ondanks dat ze zich goed zouden kunnen wassen....
    Maar hygiene is niet mijn grootste overweging om het wel of niet te doen. Gaat meer om wat het voor mijn man betekend (nee hij is geen moslim).
    Ik beslis dit niet in mijn eentje.....

4. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Hoi Meinouw

"De voorhuid dient ter bescherming van de eikel en dekt deze af. Onderzoek toont aan, dat weghalen van de voorhuid volgende gevolgen heeft: een minder gevoelige eikel en moeilijker masturbatie door een minder effectief heen en weer schuiven van de huid."

En dat is echt waar, de voorhuid zit er toch niet voor niks!
    En natuurlijk zijn er mannen die viezigheid daar hebben, hebben vrouwen dat niet dan daar?

5. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Ik heb het er niet over hoeveel pijn het doet.
    Hoe dan ook, een baby kan niet zeggen hoeveel pijn en last hij heeft.
    Dus je weet praktisch niet of die meer of minder pijn heeft dan een ouder kind

Nogmaals, de voorhuid zit er niet voor niks. En dat het kanker tegen zou gaan, is nooit bewezen.

Voor jou boeit dat natuurlijk geen ene reet.
    Misschien voor je kind wel.

6. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ik heb mijn man nooit horen klagen over dat hij minder gevoelig is ofzo...hij heeft nergens problemen mee....

En het is idd bewezen dat vrouwen meer kans hebben op ziektes (bijv. schimmelinfecties) als een man wel een voorhuid heeft.....

Ik geloof dat ik er eigenlijk wel uit ben....

7. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    wat grappig, ik plaats net ook deze vraag in zwangerschap.... lees ff bij jou de reacties door!

8. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/1963 ... geNumber=4

"vr 19 sep 2008: Besnijdenis jongens is discriminatie

UTRECHT - Meisjes mogen niet besneden worden in Nederland en jongens wel. Dat is inconsistent, huichelachtig en een geval van discriminatie. Twee artsen van de Amsterdamse ziekenhuizen Onze Lieve Vrouwe Gasthuis en het Antoni van Leeuwenhoek schrijven dat in het vakblad Medisch Contact dat vrijdag is verschenen.

Ze pleiten voor een algeheel verbod op besnijdenis. De artsen bestrijden dat jongensbesnijdenis geen ingrijpende ingreep zou zijn. Volgens hen kan het wel degelijk psychische schade opleveren. Daarbij kan er, zoals bij alle operaties, altijd iets misgaan.

Er zijn volgens de artsen geen medische redenen die een besnijdenis bij jongens rechtvaardigen. Vroeger werd wel gedacht dat besneden mannen minder kans op infecties hadden, maar onderzoek heeft dat nooit bevestigd, stellen ze."

ik ben hier echt mee eens.
    ik vind besnijdenis echt belachelijk.
    arme kindjes

(heb et ook in t andere topic gezet)

9. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    jeetje waarom wordt er van ieder besnijdenis topic een drama gemaakt?
    hoeveel mannen zijn er wel niet besneden en hoeveel daarvan hoor je klagen dat ze besneden zijn?
    zoals ts al zegt haar man is ook besneden en heeft nergens last van...

10. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    begrijp me niet verkeerd, ik heb zeker wel respect voor andere culturen
    dat staat hier buiten. ik zeg ook niet dat het ALLE seksuele prikkelingen weg houd, maar wel wat.
    ik heb deze feiten niet verzonnen meid

11. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Jeetje ja, het wordt idd wel een heftige discussie en dat was niet de bedoeling....
    Maar goed, zo te horen zijn er een aantal vrouwen die er ervaring mee hebben heel tevreden.
    Ik hoor alleen maar 1 tegenstander en volgens mij heb je zelf toch geen ervaring met dit onderwerp crazy angel? Of wel?

Ik denk dat als je er zelf mee geconfroteerd wordt omdat het je eigen familie (dus niet alleen je kind maar ook je partner) aangaat, het verhaal heel anders wordt. En je het niet meer zo zwartwit kan zien....
    Voor dat ik kinderen kreeg met mijn vriend, stond ik er helemaal niet bij stil....maar nu moet ik wel.

12. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Onze zoon zal ook besneden worden. Tot op heden is het er gewoon nog niet van gekomen. Ik vind het een zaak van de ouders. Mijn ouders staan er ook niet om te springen. Die laten het alleen wel aan ons zelf over en zullen er geen commentaar over geven.

Crazy angel, volgens mij bepalen wij ouders wel vaker dat wij iets goed vinden voor onze kinderen. In dit geval denken wij dat het goed is om besneden te worden.

13. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    @Meinouw; haha je maakt een grapje, ja in dít topic ben ik de enige die zn bek open trekt,
    maar kijk ook eens in dat andere topic of in dat krantenartikel van de telegraaf die ik heb geplaatst dan alleen naar dit topic te kijken.
    ik ben écht niet de enige die er tegen is

ik heb zelf ook wel eens een relatie gehad met iemand die besneden is door het geloof, en ook sex gehad.. dus ook zeker wel ervaring ermee..
    en mijn vriend is ook een buitenlander, (die toevallig wel heel erg blij is dat zijn voorhuid er nog zit)

het is een discussie geworden, maar je kon toch ook niet anders verwachten..
    ik vind niet dat ouders dit horen te beslissen over hun kinderen
    want dit is echt niet niks! het zal nooit meer ongedaan kunnen worden gemaakt

je zegt wel, dat ik dit zwart wit bekijk, maar net als jij dan
    want jij bent er zo voor en ik zo tegen

14. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Gelukkig kan zo een ieder zijn of haar eigen keuze hier in maken. Jij bent er tegen dus doet het niet en een ander is er voor en laat het wel doen.

15. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    @crazy angel ben jij een besneden man dan? dat jij zo goed weet wat het doet en niet doen?
    heb je iemand in je naaste omgeving die besneden is en het zo erg vind?
    heb je al eens met mannen gesproken die besneden zijn en hun standpunt gevraag?
    of heb je het enkel via internet opgezocht of van horen zeggen?

mijn man is ook besneden en die is echt niet sexueel minder geprikkeld...

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

@crazy angel: dan neem ik aan dat je als je een dochter hebt haar ook geen gaatjes in de oren laat prikken bijv.?
    En, daarbij: lijkt me nogal lastig om als ouders geen enkele beslissing over je kind te nemen die je niet meer ongedaan kunt maken... Dat is gewoon niet mogelijk en daar moet je kind later maar mee dealen, als je als ouder je best hebt gedaan om verantwoorde keuzes te maken...

Dat je de telegraaf aanhaalt, vind ik een ongelukkige keuze: als er 1 krant is die niet onbevooroordeeld over onderwerpen kan schrijven, is het de telegraaf wel....

17. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik haalde de telegraaf erbij, om te laten zien dat ik absoluut niet de enige ben,
    en er zelfs recent nieuws is over dat besnijdenis niet als positief word gezien
    zelfs door doktoren niet...

want is het niet heel wat, als zelfs artsen besnijdenis willen verbieden?
    maar goed, ondanks dat, ik ben vooral voor vrijheid van eigen keuze.

anyway, ieder zn standpunt

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Och haal toch niet de hele tijd dat krantenartikeltje erbij!.Want dat stelt werkelijk niks voor doktoren zeggen wel meer dingen.Een besnijdenis van een meisje kun je niet vergelijken met dat van een jongen. Er zit daar een heel groot verschil in zegt al veel over die artsen dat ze dat niet snappen.
    En waar zijn al die mannen met psychische problemen? Want 30 procent van de mannen is besneden.
    Weet je wat ze moeten bestrijden thuis besnijdenissen want daar zit het gevaar in!
    En al die mensen die hebben gereageerd op het artikel die er tegen zijn denken dat besnijdenis bij de Islam hoort oftewel ze hebben er geen weet van wat ze zeggen. Daar hecht ik geen waarde aan. Ga niet over iets discusieren waar je toch niks van snapt.
    Als je straks je dochter oorbellen laat schieten vergeet dan niet dat je voor vrijheid van keuze bent.

oeps nou heb ik toch weer gereageerd :oops:

19. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    waarvoor zou ik mijn dochter gaatjes laten schieten in de oren?
    omdat ik het "mooi" vind? waarom zou ik..

mag ze lekker zelf weten als ze straks groot is :)

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ;)

Deel Deze Pagina