Pijn tijdens en na toucheren

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door immetje, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. immetje

immetje Lid

6 mei 2008
    60
    0
    0
    Ik ben 2 weken geleden bevallen en helaas was voor mij de bevalling enorm tegengevallen.
    Een van de oorzaken was doordat het toucheren bij mij enorm veel pijn deed. Bij de VK ( tijdens strippen) had ik al t idee:'waarom heeft ze haar nagels niet geknipt'? Dit voelde al scherp en pijnlijk aan. Maar tijdens de bavalling deed elke keer toucheren meer pijn, waarbij ik het letterlijk uitschreeuwde. In het ziekenhuis hadden ze dit nog nooit meegemaakt, ze hebben mij zelfs uiteindelijk een ruggenprik ervoor gegeven. In verhouding tot de weeen had ik hier veel meer last van.
    De oorzaak weten we nu nog niet en wil ik voor een volgende bevalling graag achter komen. Wel bleek achteraf dat ik een ontsteking had( blaas of baarmoeder?)
    Ook werd geopperd dat ik allergisch zou zijn voor de gel die ze gebruiken of de latex handschoenen?
    Is er iemand die dit herkend?

2. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Wat vervelend voor je! Ik herken het niet en heb het eigenlijk ook nooit gehoord. Waarschijnlijk heeft het dan toch met die ontsteking te maken.
    Als je voor de handschoenen allergisch zou zijn, moet je dat op andere plekken toch ook merken?
    Je kan misschien een allergie test aanvragen ( voor de gel die ze gebruiken)

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    bij mij deed het ook erg veel pijn. Ben zelfs bang dat ik mijn vk een paar keer heb proberen weg te duwen terwijl ze inwendig bezig was :oops:
    maar ik heb verder geen ontstekingen.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik vond de hele bevalling niet pijnlijk, behalve de 2x dat de vk me toucheerde idd. Toen riep ik ook heel verontwaardigt "jíj doet me pijn" alsof ik zeggen wou, ik had verwacht dat de weeen pijn zouden doen en nu ben jij de enige die mij pijn doet. hahaha

Dus ja toucheren pijnlijk dat is een bekend fenomeen

5. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Ja, erg herkenbaar. Voor mij was de bevalling dan ook echt traumatisch. Heb er zelfs EMDR behandelingen voor gehad bij de psycholoog.
    Het vliezen breken was voor mij het vreselijkste van de hele bevalling, terwijl de rest ook al een drama was (moeizaam vorderende ontsluiting, schouderdystocie+subtotaalruptuur). Heb het echt uitgeschreeuwd en gehuild, bij het breken van de vliezen.
    Ik begreep dat mijn baarmoeder erg hoog lag waardoor ze elke keer met toucheren mijn baarmoedermond naar zich toe moesten halen. Het breken van de vliezen deden ze bij een 'speldeknopje ontsluiting', vandaar ws. de pijn bij mij.

Gr. Emma

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oei... dat klinkt niet echt fijn. Ik heb het gelukkig niet zo ervaren... Ik vond het alleen érg vervelend dat ik telkens een wee kreeg op het moment dat ze mij gingen toucheren, en dat werd op een gegeven moment wel erg gevoelig. Maar van echte pijn kan ik gelukkig niet spreken. Vond het indd wel een goede tip om je te laten testen op die gel? Mocht je een volgende keer weer ingeleid worden, dan weten ze dat ze andere opties moeten gebruiken?

7. schatje1

schatje1 Niet meer actief

bij mij deed dat ook heel erg pijn heb het echt uit gegild.. me ouders stonden op dat moment op de gang en die hebben me gehoord... dus dat zegt wel wat haha

Groetjes

8. immetje

immetje Lid

6 mei 2008
    60
    0
    0
    Ik vind t erg om te lezen dat nog meer mensen t toucheren als zo pijnlijk hebben ervaren,maar voor mij persoonlijk wel erg prettig om te weten dat ik niet de enige ben.
    Kan m'n verhaal niet echt kwijt bij de mensen om me heen, omdat de meeste zoiets hebben van 'ja, dat is idd wel gevoelig'. Maar dat dat zoveel pijn deed knnen ze zich niet voorstellen.
    Emma: erg herkenbaar wat je schreef. Mijn baarmoeder lag idd ook erg hoog. Tijdens poging tot strippen zelfs zo dat ze er niet eens bij kon. Ik ben ingeleid en ook mijn vliezen werden gebroken met een kleine 1 cm ontsluiting. Ook bij mij vorderede de verdere ontsluiting moeizaam ( heb van 's morgens half 8 tot 's nachts 4 uur erover gedaan)
    De tip met de gel testen op allergische reactie is zeker iets om mee te nemen!

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Bij mij deed dat geen zeer ja toen de bevalling nog niet bezig was en de vk ging strippen was het een beetje gevoelig.
    De volgende dag ging de gyn een inwendig onderzoek doen en dat deed wel heel veel zeer ze was maar aan het draaien en trekken bij me baarmoedermond ze voelde Wessel zijn hoofdje al en toen dacht ze nou we gaan gelijk maar strippen alleen zij stripte heel anders dan de vk(lees heel grof en hard)en toen ze klaar was verloor ik gelijk heel veel bloed(was bij de vk niet zo)
    Ik werd gelijk ingeleid en toen de bevalling op gang was deed het toucheren geen pijn.
    Ik moet zeggen de gyn was wel een schat van een mens dus dat harde handelen bij het inwendig onderzoek nam ik voor lief ;)

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    bij mij deed toucheren ook echt heel veel pijn. ik heb het ook uit gegild. Ook mijn baarmoeder stond heel hoog en de baarmoedermond was ook ver weg en potdicht. Ook hebben ze bij mij de vliezen gebroken met een vingertopje ontsluiting (baby moest komen ivm zw suiker, ben dus ingeleid) Ik heb heel vaak de gyn weggeduwd met toucheren. Ze hebben het zelfs een paar keer gewoon niet gedaan omdat het echt pijnlijk was. Vliezen breken heeft 15 min geduurd, wat een hel was dat.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook ik vond het toucheren ontzettend pijnlijk :( . Vlos gaf aan dat het later beter zou gaan, als het allemaal wat verweekter zou zijn, maar dat bleek dus niet zo te zijn.
    En dat terwijl ik met 40 weken zoiets had van; pff zou fijn zijn als ze eens zouden toucheren, wie weet heb ik al wel ontsluiting ofzo? dan weet ik waar ik aan toe ben... nou hebben ze dat niet gedaan en ik ben 10 dagen later bevallen, maar dat toucheren is me zwaar tegengevallen telkens.

12. Missmutz

Missmutz Lid

22 mrt 2008
    56
    0
    0
    dat toucheren is inderdaad niet een fijn gevoel
    Ben vandaar getoucheerd en vorige week maar vandaag was het echt zeer pijnlijk en verloor zelfs bloed het voelt als je gewoon van onderen uitelkaar word getrokken..
    Gelukkig is het niet zo maar alles beter dan dat wat een pijn!

13. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik dacht dat ze tot aan hun elleboog in me zaten, verschrikkelijk!

EN om het nog een beetje erger te maken was het de mannelijke gyn. die mn vliezen moest breken en elektroden op Justin zn bolletje ging plaatsen... EN de verpleegkundige stond maar te roepen, ontspan je, benen verder uit elkaar! Ja daaaaag! ik riep ook keihard NEE toen ze dat zei... Maar goed mijn bevalling ging toch al niet van een leie dakje....

14. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    oh, wat heb ik gegild tijdens het toucheren........ Dat voelde eigenlijk nog erger dan de bevalling zelf..........

Deel Deze Pagina