besnijden!

Discussie in 'De lounge' gestart door wwndyy, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wendy,
    Als jij genoeg info hebt verzameld (of het gevoel hebt dat er nier meer nuttigs los komt ;)) mag je altijd via de meldknop vragen het topic te sluiten.
    Fijn dat je zelf ook niet op een discussie zit te wachten en dit duidelijk aan geeft.
    Elmo

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    weet je.....een discussie krijg je hier denk ik toch wel snel op.

Google bied een uitkomst als je info zoekt over zulke onderwerpen.

Persoonlijk zou ik er ook niet voor kiezen omdat je een piemel heel goed kan schoon houden en je kind dat ook vanaf jongs af aan kan leren.
    Een oppaskindje van mij deed ik een keer onder de douche en met zijn 5 jaar oud wist hij heel goed wat hij moest doen hoor.

Als jij vind dat je het met laten doen om deze rede ben ik de laatste die zal zeggen dat je het niet moet doen maar denk ook in gevoel van je zoon.
    Hij kan niet kiezen en het zou erger zijn dat hij zich straks niet prettig voelt in bij zijn van andere jongens of een vriendinnetje.

3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Om te beginnen wil ik even zeggen dat ik niet alle reacties heb gelezen, dus misschien is dit al genoemd! ;)

Persoonlijk heb ik hier ook een hoop keiharde meningen over.. maar daar vraagt de TS niet om..

Wat ik wel wilde zeggen en nog niet gelezen had in de eerste pagina's..

De voorhuid zit er niet zonder reden!!! Het is ter bescherming van de eikel en het heeft gewoon zn doel, wanneer een jongen zijn piemel netjes wast en gewoon veilig vrijt is er niets beter aan een besneden piemel.

Ik weet niet of jullie t wel eens gelezen hebben maar ik heb juist al veel verhalen tegen gekomen van hele onzekere jongen als het gaat om een besneden piemel, ook geloof ik dat t pijn kan gaan doen aangezien de eikel dan toch onbeschermt tegen kleding etc aankomt. ik zie er dus ook een hoop nadelen aan, wanneer er gewoon verder geen (medische) reden voor is.

En dan is er natuurlijk ook t, al genoemde, risico van een operatie.. Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit een intiempiercing willen puur uit angst dat er daaar iets ontsteekt of stukgaat zeg maar :oops: Stel er gaat wel iets mis bij die operatie, bijv door een onsteking of iets dergelijks en je zoontje verliest daardoor gevoel!.. leg dat maar eens uit aan een jongen als hij in de pubertijd komt, en wees eerlijk. daar heeft een man de rest van zn leven dan een probleem aan!

4. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Ik vind het jammer maar deze moet maar gesloten worden.
    Meiden durven niet eens meer te reageren! Ik krijg ze nu in me PB de reacties waarop ik hoopte. Schandalig!!!!! Het is toch erg???? Dat er vrouwen zijn die gewoon niet durven te reageren...omdat ze bang zijn voor een felle reactie op HUN keus!
    Ik vind het echt bespottelijk en klinkklare onzin!!!!!!
    Het wordt steeds erger!! Echt ik ben hier echt boos om!
    Dat zelfs op een FORUM vrouwen hun MENING of KEUZE niet durven te tonen...!!!!
    Echttt grrrr

*elmo sluit hem maar!!! ik hoop overigens wel dat jullie hier wat aan doen!! het is echt bespottelijk gewoon!*

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ben het helemaal met wwndyy eens!

6. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Waarom durven vrouwen niet te reageren? Bang voor reacties? Ik ben ook tegen besnijdenis maar als ik een moslim was en mijn kind zou laten besnijden zou ik dat best wel durven zeggen. Het is maar internet! Wat iemand van mijn mening denkt zal me echt een worst wezen. Waar ik hier overigens wel mee zit is dat het gezegd word dat het om hygiene gaat. Alsof iemand die niet besneden is niet fris zou zijn,nou jaaa

ps: Als er een moderator online is,wil die Hope's topic sluiten bij 'ik ben zwanger' als dat nog niet gebeurd is..

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hope haar topic had ik vanmiddag al gesloten...als het goed is (dit hoor je via een meldknop te melden en niet in dit topic).

Wat dit topic betreft:
    Nee, hier gaan we verder niks aan doen. Puur omdat we hier niks mee kunnen doen.
    Internet blijft een bron van meningen en ideeen (wat ook goed is).
    Je vraag was helder, het liep nog lang niet uit de hand en het blijft de keus wel of niet te reageren. Er zijn altijd mensen voor en mensen tegen.
    Hier moet je, als je gebruik maakt van internet, ook tegen kunnen (dat er mensen zijn die anders denken). Zolang er maar met respect gereageerd wordt.

Ik doe dit topic dicht.

Elmo

Deel Deze Pagina