Ik ben op zoek naar ervaringen van moeders waarvan hun zoontje besneden is. Om welke reden heb je je zoontje laten besnijden? Hoe oud was hij? Zijn er, voor de besnijdenis plaatsvond om medische redenen, nog andere opties geprobeerd? Viel het mee of viel het tegen? Hoelang duurde het herstel? Thanks
ik heb er 2 laten besnijden een was toen 1 jaar en is volgens de zogenoemde klassieke methode besneden en de ander met 6 maanden en dat hebben ze met een soort buisje/kokertje gedaan (dan heb je geen hechtingen/bloed en de ingreep duurt korter), die klikken ze om het velletje heen en dan sterft dat vanzelf af. De klassieke methode genas sneller en gaf minder last, met klassieke methode was het genezen in 3 dagen. Bij het kokertje moest het na een week nog verwijderd worden en daarna moest het nog eens 4 dagen genezen. Niet prettig dus, geen aanrader.
Dankjewel mikos.. Ik ga er vanuit dat je zoontjes uit geloofsovertuiging besneden zijn? Vond je het mee- of tegenvallen?
ik vond het uiteindelijk wel meevallen, vooral met de klassieke methode mijn zoontje had toen nergens last van. Alleen die koker ding wat fijner zou moeten zijn, ze prezen het helemaal aan terwijl ik gewoon klassiek wilde. Ben toen ter plekke van gedachte veranderd en koos voor dat kokertje, heb er nu nog spijt van. Zat hij een hele week met zon stom klemmetje om zn plassertje. Ik was als de dood dat hij eraan zou trekken tijdens het verschonen. Nee dat was niks. Dus de normale besnijdenis methode valt reuze mee, het is als ouder zijnde natuurlijk even heel spannend en de eerste dag zal het kindje (ligt aan de leeftijd) wel wat huilerig zijn. Maar de dag erna hebben ze vrijwel nergens last van (over het algemeen) Bij mij is het inderdaad vanwege geloofsovertuiging