Hoe anders had ik het volgens jou moeten formuleren ? .. Bedoel beter dat dit had ik het niet kunnen zeggen in mijn ogen, en tja dat hier een discussie over komt dat kan, daar zijn forums toch voor
off topic: ben het ermee eens dat je je mening moet kunnen geven daar is het immers een forum voor? en discussies kun je nou eenmaal niet voorkomen en is ook helemaal niet erg zolang we elkaar maar respecteren en elkaars keuzes accepteren zullen we maar weer on topic gaan dames?
ik heb het niet over discussies zoals ze normaal lopen, maar over de FELLE discussies zoals ik al schreef.
Vind sowieso handelingen wegens religieuze redenen bij een kind niet oke. Helemaal als je het blijft zien. Ik vind het al erg om een kind te laten dopen en dat is niet iets wat je aan het lichaam blijft zien. Ik vind dat je als volwassene de keuze moet kunnen maken bij welk geloof je je wel of niet wilt aansluiten en dan moet je zelf weten wat je wil laten doen maar een kind kan het later niet meer veranderen.
maar jij geeft je kinderen toch ook de norman en waarden mee die jij goed vind? en dat is besnijden ook het hord bij de islamitiosche norman en waarden en nogmaals islam is niet enkel een geloof maar ook een levenswijze...
Ja dat klopt, het zijn ook mijn normen en waarden die ik mijn kind meegeef. En daarbij hoort dus dat ik ze uiteindelijk zelf laat bepalen of ze wel of niet willen 'geloven' en alles wat daarbij komt kijken.
ik ga er verder niet op in of het wel of niet kan. Mijn zoontje is besneden toen hij 4 maandjes oud was vanwege religie en hij zou sowieso geopereerd worden aan klepjes in zijn plasbuisje Ik moet er wel bij zeggen dat ik aan de ene kant geluk heb gehad dat hij onder narcose was is makkelijker voor mij geweest en hij heeft er ook niet veel aan overgehouden. hij had ook oplosbare hechtingen en mocht 2 dagen geloof ik niet in bad maar de tweede dag mocht hij wel gewoon onder de douche. moest zijn wond ook laten hoe het was en niet teveel eraan prustselen. mocht ook geen billendoekjes gebruiken vanwege de olie die erin zou zitten dus gewoon met een natte doekje of washandje wat je makkelijker vind of watjes zijn billetjes schoonmaken. hij heeft er niet veel van gemerkt moest wel om een paar uur een paracetamol wel een sterkere als een kuur. eerste 2 dagen was hij best suf maar daarna weer als normaal en heeft heel weinig last ervan gehad gelukkig. na een weekje begon alles er weer goed uit te zien en nu zijn al zijn hechtingen opgelost. ik hoop dat het bij jou ook wel gaat meevallen hoor ps. als het niet hoefde vanwege religie zou ik het toch hebben gedaan vanwege hygiënische redenen
Ons zoontje wordt binnekort ook besneden. Eigenlijk hadden we het eerder willen doen maar kwamen we er niet aan toe. Wij doen het zowel uit religieuze als hygienische/medische redenen. Zoals ze het al eerder hier hebben geplaatst, het is gewoon gezonder. In sommige landen wordt het inderdaad standaard geadaan puur daarom. Ik ken mannen van boven 20 die het hadden moeten doen vanwege infecties en dan hebben ze er pas last van! Natuurlijk vindt iedereen dat het zielig is maar zoals ik het van meer jongens heb gehoord hebben ze er niet zo veel last van. Binnen 2 dagen is het over. Mijn man en zijn broer werden besneden toen ze al 10 jaar waren zonder verdoving en ze hebben er niets aan overgehouden, trauma of zo. Ze zeggen dat ze het nauwelijk hebben gevoeld! Het gaat er niet om dat hij er later over kan beslissen als hij oud genoeg is want dan kan het al te laat zijn. Het gaat om iets waar hij alleen maar baat bij zal hebben.. En trouwens er zijn 2 methodes , met hechtingen of met een klemmetje. Wij hebben liever met hechtingen maar hier in R'dam waar we het gaan doen zeggen ze dat ze het niet doen bij kinderen onder 1 jaar. Heeft hier iemnd ervaring mee? Trouwens ik heb gehoord dat baden in zoute water erg goed is!deden ze bij mijn neefje die in het ziekenhuis werd besneden.Was een goede tip van een oude chirurg.
Ik vind het juist nog belachelijker om t uit hygienische overwegingen te doen! (uit religie ook trouwens hoor)..Je leert je kind toch hoe hij zich goed moet wassen? en helemaal bij zijn piem! Meisjes moeten zich om zich goed te wassen ook tussen de schaamlippen wassen...die haal je toch dan ook niet weg!? Als t echt nodig was dat dat velletje daar niet zit werden ze er niet mee geboren.... Uit medische redenen vind ik wat anders trouwens hoor!
Zou dat niet bijten? Zout in een wondje lijkt me niet lekker aanvoelen... Maar het ontsmet wel natuurlijk.
dit is nou precies wat ik al eerder wou zeggen maar ik kon niet op de juiste bewoording komen ik vind ook dat je je kindje leert hoe zich goed te wassen en je wast je dochter ook goed tussen de lipjes in (tenminste ik wel) en die ga je ook niet weg halen ivm hygenische redenhet lijkt haast wel dan mannen/jongens die zich niet hebben besneden niet schoonop zich zelf zijn....
vind ik ook als je maar met iedereen mee moet praten dan heeft niemand er baat bij (had het maar geen forum moeten worden )
Inderdaad en mensen die er problemen mee hebben dat er commentaar word gegeven die moeten maar gewoon niet mee lezen of gewoon niet op het forum komen hahahaha ...
zo zijn er een paar organen die we eigenlijk nutteloos hebben, bijv je blindedarm, tepels bij mannen, en zo nog enkele. Dus dit is een non-redenatie
Mij zoon zal ook besneden worden , wij vinden dat blangerijk , idd voor geloof ,traditie en hygienische eigelijk hoe jonger hoe beter , je kan het vergelijken met amandelen eruit halen , dat moest mij dochter , een dag oparatie ,hangerig en huilen 2 dag minder pijn en 3 dag is over , dus zooooo zielig is dat nou ook niet ,word onder verdoving gedaan en ze merken niet veel van ..tuurlijk klinkt heftig zo'n stuk vel weg knippen , en ik vind ook niet leuk dat mij zoontje pijn zal hebben ,maar ze worden toch ook ziek en maken ook ongelukjes ,houden ze weinig van over gelukkig , en het is gewoon erg blangerijk voor ons en later ook voor hem
geen tepels bij de mannen? die zijn toch sexy? nu je het er toch over hebt wat dacht je van het overtollige haargroei dan?
Dit ben ik niet met je eens...deze hebben van oorsprong een functie.. of dit nou al achterhaald/onderzocht is of niet. Deze functies zijn vaak in de loop van de evolutie verdwenen of sterk verminderd. En deze worden trouwens ook nooit 'zomaar' weggehaald (en mannelijke tepels al helemaal niet ) maar alleen uit medische overwegingen.
Nou de tepels bij de man zijn voor mij en vooral voor mijn vriend niet nutteloos hoor ... Sorry maar dit gaat TE off topic ... excuus ...