Hee meiden, Ik heb een dochter van 1.5 en ze loopt liever op haar knieen dan gewoon lopen. Ze kan het wel, als wij haar aansporen om te lopen doet ze het wel, maar op een gegeven moment is ze er klaar mee en gaat ze verder op haar knietjes. Ook loopt ze liever aan een hand van ons dan echt helemaal los, maar ze kan dus wel los lopen alleen lijkt ze het toch nog wat eng te vinden? Het lijkt mij zo pijnijk steeds voor haar. Vooral nu we lekker naar buiten gaan, en op de stenen in de tuin. Ze heeft ook helemaal blauwe knietjes met eelt. Om over de kapotte broeken nog maar te zwijgen Wie heeft dit ook gehad met haar dreumes? Zijn er tips? Ik weet dat er soort van kniebeschermers zijn, maar dan stimuleer je het echte lopen niet echt mee denk?
Dat niet durven herken ik wel van de oudste. Die liep hele dagen achter de blokkenkar, en tilde die zelfs over dingen heen. Maar helemaal los vertikte hij. Tot hij opeens doorhad dat hij het echt wel kon. Zo de deur uitliep, de straat in, en de hoek om.. Het was even afwachten, maar zo klaar.. Mijn jongste "loopt" ook regelmatig op knieen, maar de laatste week wordt het snel beter nu hij zelf kan gaan staan zonder hulp. Ik heb er tot die tijd ook niks aan gedaan.. In de winter had hij toch vaak een gevoerde broek aan, dus een laagje extra. Misschien een maillot? Maar zonder zijn er ook genoeg groot geworden
Oh herkenbaar van mijn oudste zoontje. Die "liep" en sprong vanaf 10 maanden tot 16 maanden vrolijk op zijn knietjes rond. Rode knieen, héél veel kapotte broeken...helemaal niet handig. Maar voor hem was het de snelste en makkelijkste manier om vooruit te komen. Pas toen hij doorhad dat hij door te lopen nog sneller vooruit kon, was hij snel om. Ik zou proberen veel te oefenen met los lopen, laten zien dat dat echt de snelste en beste manier is, en op een gegeven moment gaat de knop wel om. Tot die tijd...op zoek naar veel goedkope broeken.. Ik heb trouwens wel van die kniebeschermers geprobeerd op broeken, maar omdat hij er op liep waren ze na een dag of 2 alweer kapot.