hallo, ik heb de afgelopen dagen ontdekt dat als meneer zich boos maakt hij zich weer verschrikkelijk gaat overstrekken (mannetje huilde aan het begin een uur of 12, had een enorme voorkeurshouding en het hele erge overstrekken). maak me hier toch wel een beetje zorgen over. we zijn het afgelopen jaar veel bij de fisio geweest, maar nu hij gaat zitten, staan, op zn buik slaapt lijkt dit niet meer zo nodig. Maar dus nu ineens het overstrekken weer. Het is wel als hij echt boos is; dat hij niet met een stopcontact mag spelen. dat soort dingen. dus misschien is het ook gewoon de emotie. maar vind 't raar dat het mij zo opvalt. mailtje naar de fisio is al gestuurd maar dacht laat ik hier eens kijken of meer mensen er ervaring mee hebben.
Hier geen ervaring met extreem overtrekken als baby maar herken het wel bij de driftbuien van dochter. Ze kan zich dank helemaal overstrekken en dramatisch op de grond vallen. Denk dat het vooral te maken heeft met de emotie maar info inwinnen bij de fysio zal niet verkeerd zijn.
Onze dochter is hypermobiel in haar schoudertjes maar doet dit vanaf haar geboorte al .. het is dat ze het bij het cb opmerkte! Ik heb het zelf ook in knieen en ellebogen maar heb er zover geen last van. We hebben een fysio nu in huis en die zegt zolang ze het kan doorbreken als ze iets moet pakken is er niks aan de hand. Het is voor haar een soort ontspanning om overstrekt te gaan liggen. S doet zit ook nog niet zelfstandig en kruipt ook nog niet .. ze wil wel maar doordat ze dus flexibel is gaat het wat langzamer en loopt ze volgens de fysio achter op de ontwikkeling
Dl overstrekte zich als baby zijnde ook ontzettend veel.. nadat we een babyconsulent thuis hebben gehad is dit helemaal weg.. ik zou je dus een babyconsulent aanraden vooral omdat het op die momenten die je noemt gebeurd. Je mag me altijd pb'en!