Besnijdenis

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamavyas, Sep 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Haha das ook een discussie. Ik denk dat een kerel met een voorhuid gewoon hoort. Een kerel met een voorhuid die niet goed gewassen word, dat is pas blegh :)

2. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    hahaah ja zowiezo goed wassen natuurlijk ook zonder voorhuid!

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Haha Gadver Saona!
    Ik weet niet eens (meer) hoe het is om een man met voorhuid te hebben :)

4. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    De reden dat ze het in het ziekenhuis met 1 jaar doen is omdat ze onder algehele narcose moeten en dat mag niet als ze jonger dan 1 jaar zijn.

5. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    het menselijk lichaam is ook een gift van Allah dat je vervolmaakt door besnijdenis.
    De dingen die jij opnoemt zoals tattoo's, make-up enz zijn allemaal dingen om een vrouwenlichaam te verfraaien, dit mag wel maar doe je voor je man. Prive dus. Besnijdenis is heel iets anders, dat doe je niet uit "ijdelheid" om het zo maar eens te noemen maar uit hygienisch oogpunt, dat is heel anders.
    Overigens hebben veel berberse vrouwen uit Marokko tatoeages! In het gezicht, wat de betekenis hiervan is weet ik eigenlijk niet precies.

6. Niet meer actief

Wat een onzin zeg!
    Ik vind dat je er nogal makkelijk over denkt, gewoon je baby'tje laten besnijden omdat jij het "blegh" vind?
    Ik vind dat nogal wat!
    Hygiene is toch vanzelfsprekend, als je je kindje elke dag lekker schoon en fris wast is er niks "blegh"aan.
    Ik denk maar zo, dat voorhuidje zit er niet voor niks.
    Uit geloofsovertuiging oke, maar alleen omdat jij het niet mooi en blegh vind, nee kan ik niet inkomen.

Nies

7. sweetangel100

Dames dames. Ieder zijn eigen mening he. En het is wel hygienischer hoor, dat is bewezen!. Maar goed, dit hoeft geen felle discussie te worden (die hebben we al genoeg ;) )

8. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Daarom wilde ik ook een nieuwe topic openen en niet bij deze bestaande topic aansluiten :rolleyes: Helaas zijn ze toch alsnog samengevoegd.
    Ik vraag heel duidelijk alleen om reacties van mensen die mij advies kunnen geven, en NIET om een discussie erom heen :(

9. Niet meer actief

Het is niet mijn bedoeling een felle dicussie te veroorzaken maar ik vind dat sommige mensen er nogal makkelijk over denken.

Sorry, maar dat is mijn mening.

Nies

10. sweetangel100

Juist ja. Dus misschien kunnen we nu weer terug naar de vraag van Marion: kan iemand haar advies geven over hoe oud je je kindje kan laten besnijden (ongeacht wat je ervan vindt)

11. Niet meer actief

ik heb het bij mijn zoon in de eerste maand gedaan

12. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Lees aub ook ff mijn eerdere posts :) dat wij (mijn vriend en ik) het uit hygienisch oogpunt doen en dat jij vindt dat iemand dat voor hun geloof wel "mag" en wij niet DAT is pas onzin, dus ik moet eerst een geloof hebben voor wij daar voor kiezen. :(

Sorry dames dat ik er nog ff op in ga, zag het nu pas, zeg nu niks meer hierop :D

13. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Oeps per ongeluk dubbel gepost.

14. Niet meer actief

Ik ga er verder ook niet meer over in discussie.

15. sweetangel100

Fijn, dank jullie wel!

16. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,159
    407
    83
    Het advies van het besnijdeniscentrum in Amsterdam is ook zo jong mogelijk (en dan echt al in de eerste maand) omdat het dan voor de kindjes zelf het minst traumatisch schijnt te zijn.
    Maar ik kan mew voorstellen dat dit voor de mama's anders is ;)
    Gelukkig dat wij een meisje hebben ;)

17. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    dat is het ook hoor, gevoelsmatig ;)

18. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Me man en ik heb besloten om na de ramadan(eind oktober) Yassir te laten besnijden. Yassir is dan 4 mnd, volgens de artsen in het besnijdeniscentrum is het advies hoe jonger, hoe sneller de genezing.

Ik vind het zelf ook heel erg moeilijk om erbij te zijn als Yassir besneden wordt. Ik weet waarvoor we het doen en met hulp van god komt het allemaal goed ;) .

19. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Dit is ook net wat ze tegen ons hebben gezegd hoe jonger hoe sneller het geneesd.

ik ga het er ook moeilijk mee hebben maar wil er wel bij zijn.
    Insallah zal Elyesa ook rond die tijd besneden worden.
    we hadden na het suikerfeest gepland.

groetjes Talia

20. Ilja

Ilja Bekend lid

Sep 24, 2005
    516
    0
    0
    Wij gaan vrijdag naar Marokko (Soufian showen aan de familie !) en we hebben er even over nagedacht om het nu te laten doen. Ben er nog niet helemaal uit. Hebben jullie het hier gedaan of in Marokko ? De verzekering betaalt het niet meer toch ?

Share This Page