Dit valt mij de laatste tijd ook ontzettend op! Vooral bij de Albert heijn. Ik heb het daar bijna iedere keer op 1 product!
Ik ben daar zo laks in, zodra ik de winkel uit ben ben ik alweer vergeten wat ik uit heb gegeven. Heel slecht eigenlijk, moet daar toch wat meer op gaan letten. Is inderdaad zonde als je teveel betaald of je aanbiedingen er niet af gaan.
@dirksmama: waren het bonusaanbiedingen bij de AH of was ht nog iets anders? Bij AH krijg je die aanbiedingsprijzen alleen als je een bonuspas hebt. Waarschijnlijk weet je dat wel, dan ben ik spuit elf
Ik check ook altijd ff of de kortingen enzo eraf zijn. Wat ik niet doe is het totaal uitrekenen. Ben niet zo'n hoofdrekenwonder. Neem aan dat de computer wel netjes kan rekenen. Correct me if i'm wrong..
Dan kun je zelf alle boodschappen in je kar aanslaan en dan (denk ik) met je pasje betalen. Daar sjoemelen dan jammer genoeg ook weer veel mensen mee (M'n tante bijvoorbeeld..). Wel een goed topic dit! Let er eigenlijk nooit op, maar dit klinkt wel redelijk verontrustend. Ga het vanaf nu goed in de gaten houden!
Wij hadden laatst ook bij de jumbo een aanbieding van wasmiddel 2 halen 1 betalen... dus wij gelijk 6 pakken ingeslagen.. daar was de korting ook niet op verrekend... normaal let ik er niet zo op.. maar keek toch even op de bon en zei dit klopt niet... idd een vet sjaggo wijf... die denkt dat de winkel van haar is... moest ik nog naar de servicebalie om het te regelen.. maar t was 21 euro!
Bij babydump de gehele uitzet voor de tweeling gekocht, hadden ze 3 mandjes dubbel aangeslagen, scheelde me dus ruim 450 euro!
Echt nooit problemen met vaste prijzen en aanbiedingen. Die staan goed in de computer. Wel moet je de kassières er soms op wijzen dat er een 25/35/50% sticker op je producten zit. En als je je BONUSkaart niet laat scannen, krijg je de aanbiedingen ook niet. Waar ik wel over dram is als er nog een bordje hangt van met een aanbiedin van de vorige week. Die is dan al uit de computer, maar ze moeten je het product dan wel geven voor die prijs. Kan je weer bij de counter in de rij gaan staan, zucht.
Ik heb vaak in kledingwinkels meegemaakt dat van een bepaalde kledingstuk de helft van de maten wel afgeprijsd zijn en andere helft niet. Ook heel irritant aan de kassa.
zo das best geld zeg! daar zou ik zeker even voor terug gaan en jammer voor die zure baklappen achter de kassa Wat ik af en toe wel eens heb als ik naar de zelfscan ga, is dat een product perongeluk 2 keer aanslaat. Je moet daarmee echt goed opletten, als je druk bezig bent met scannen merk je het vaak niet eens.
Ik ontdek ook regelmatig fouten op de bon. Vooral bij een filiaal van AH waar ze echt standaard die 35% kortingscode stickers over het hoofd zien, al leg ik de producten nog zo duidelijk met de sticker naar boven op de band. Bij een ander filiaal letten ze daar weer beter op. Vorige week ook nog bij Leen Bakker allemaal korting niet verwerkt, moest ze er handmatig afhalen, bij de Etos gaat er nog al eens wat mis etc. Bonnen controleren loont wel.
Moet ik toch eens beter gaan kijken, maar zoals hier ook gezegd ik ben niet zo'n hoofdrekenwonder. Maar sinds kort zet ik al mijn bonnen in Excel zo kan ik thuis al ongeveer uitrekenen wat de boodschappen gaan kosten.
ik controleer altijd bonnetjes en eigenlijk kom ik nooit wat tegen en pas dacht ik wat te zien en had ik zelf verkeerd gerekend haha (lullig!!) dus ik deel de ervaring gelukkig niet misschien woon in een goed gedeelte van NL haha
Controleer ook altijd en vaak gaat het bij de Albert heyn XL mis hier! Van de week nog in alle haast boodschappen gedaan, moest neusspray hebben, keek naar het bordje 3, 99 Na het afrekenen bon mee en ik alle drukte pas in de auto gekeken, zoontje zat natuurlijk al.... Zie ik staan neusspray . 4,19 ... Ok het is maar o,20 cent maar dat gebeurt daar het iets te vaak! Dit is dus gewoon een vaste prijs, dus let ook daar gewoon op hoor niet alleen bij de acties! En ook bij AH laatst met hamsteren, 2=1 van die dettolspray, 3,29 , best duur maar met de tweede gratis wilde ik het wel graag hebben! kijk ik op de bon, mooi dat er eentje niet afgehaald was! En die troela's bij de service balie die jou dan aankijken of de fout bij jou ligt ... Ppffff