bespaar geld...controleer je kassabon!

Discussie in 'De lounge' gestart door dirksmama, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat had ik laatst idd ook.... eerst maar even nagevraagd, want voor de volle mep wilde ik het niet meenemen. Kreeg het idd wel voor de afgeprijsde prijs mee, gelukkig.

Maar het loont idd de moeite om je kassebonnen goed te checken. Ook al een paar keer gehad dat er dingen niet klopten. En wat een voorganger ook zegt.... voor een dubbeltje ga je niet zo snel terug, maar voor meer geld uiteraard wel.

Maar ik schrik van de bedragen die ik hier voorbij zie komen hoor.....

2. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook vaak fouten (Jumbo). Voordeel is wel dat je dan het product gratis krijgt (als de prijs niet klopt met de schapprijs). Dus ook als er "maar" 10 cent verschil in zit.

Ik heb dan ook al heel wat gratis gehad ;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja dat laatste is de lokale C1000 erg goed in. En dan weigeren ze soms ook botweg het tegen de aanbiedingsprijs mee te geven.
    Andere truc die ze in die winkel om de haverklap doen: kaartje hangen bij product dat er op lijkt, maar dat niet in de aanbieding is.
    Afgelopen zaterdag: verpakkingen met 20 stuks van iets in de aanbieding, hangt het kaartje bij de verpakkingen met 40 stuks. Of rookworsten van 250 gram in de aanbieding, hangt het kaartje bij de 350 gram. Om knetter van te worden! En dus echt zaak om heel goed te kijken wat er aangeslagen wordt en wat er op de bon staat.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb een bonuspas aan mijn fietssleutel hangen:D, maar onze Appie is verder wel klantvriendelijk hoor, ze hebben een code voor mensen die hun pasje vergeten zijn (zodat Appie het koopgedrag van niet-Bonuspassers ook kan vastleggen vermoed ik).
    Het gaat meestal mis bij de 35% en de 50% stickers. Ik leg die dingen altijd apart van de andere spullen om de kassiere te helpen (en zeg dan 'deze dingen hebben een sticker'), maar soms gaat het dan toch mis. Bijvoorbeeld de 50% gaat van de laagste prijs af (staat op bord bij de mand), maar dat gebeurt dan niet. Of wat afgelopen week ook gebeurde, 2+1, ging het percentage voor de +1 er niet af.

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    41 keer een product aanslaan ipv 41 PLU code, is ook erg leuk! :D

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

volgens mij heb ik zoiets wel een keer gehad, 71 keer sinas maar goed werd al snel duidelijk dat dat niet klopte hahaha

7. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik kan ze prima lezen en weet zeker dat er in de kleine lettertjes het volgende staat: prijs kan per combinatie verschillen. u krijgt 50% korting op de totaalprijs. Lijkt me duidelijk.

8. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Toevallig had ik het vandaag dus ook bij de AH. Ik had 2 grote pakken pampers die volgens mij in de aanbieding waren, 2 pakken voor 28euro. Maar er is gewoon 2x 16euro aangeslagen en er is niets geen korting afgehaald. Dit bedenk ik me dan natuurlijk pas als ik weer in de auto zit. Dus in het vervolg ga ik ook echt beter opletten en de bonnen nakijken.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Er zijn geen pampers in de bonus deze week.

10. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Wat gek, ik ben zo in staat om morgen terug te gaan om te kijken of ik me dan zo erg vergist heb. Ik kan het inderdaad ook niet terug vinden op de site van AH. Maar het stond echt op zo'n kop met een kaartje waar dan de aanbieding op staat, hhmmm toch gek!

11. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Vooral de A.H al een paar keer terug gegaan voor een fout..(ik controleer vaak ik de auto de kassabon) Wasmiddel was voor de helft van de prijs, maar op de kassabon stond dus de volle mep....is niet de eerste keer. Foei, Albert heijn!

12. zogelukkig

Worden de acties niet gecentraliseerd in de computer gezet?
    Ik heb dit dus echt nooit bij Appie!

13. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik controleer ook altijd de bon, altijd! En ja ik ga ook gewoon terug naar de kassa wanneer ze de gekochte plasticzak van 25 cent 2x heeft aangeslagen. Het slaat gewoon nergens op!

14. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mwah,.,.die bonuspas gebruiken ze dan gewoon van hunzelf hoor..en dan krijgen zij die kortingen bij hun salaris bijgeschreven..let dus goed op of ze écht jouw pasje gebruiken.

15. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    En jij werkt bij de AH dat je deze info hebt? :(

In de tijd dat ik bij de AH heb gewerkt heb is een collega ontslagen om het gebruik van de eigen bonuspas waar een airmilespas aan gekoppeld zat. Zo streek zij de airmiles op van klanten die geen bonuspas hadden. Fraude dus.

Die bonuspas is gewoon van de AH zelf, onder de noemer service voor zij die hun pas vergeten zijn.

Kan me niet voorstellen dat het opstrijken van bonuskorting op je eigen salaris geen vorm van fraude zou zijn. Albert Heijn zou wel gek zijn om al die kortingen cadeau te geven. Je wilt niet weten hoeveel mensen zonder bonuskaart aan de kassa komen.

16. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

:(Hoe kom je hier nou bij? Heb in mijn studententijd jaren bij de AH gewerkt, maar we kregen geen kortingen boven jet salaris. Zou wat zijn...

17. zogelukkig

Wat een onzin!

18. tulip

tulip Niet meer actief

tjessia, grote onzin, hier ook jaren bij de appie gewerkt en zo werkt die personeelspas helemaal niet. Vraag mij echt af hoe je daar bij komt?

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nu weet ik niet of dit nog steeds is, maar ik heb een aantal jaar geleden wel van iemand gehoord die bij de AH werkte (of misschien nog steeds wel werkt) dat hij met de aan hem gekoppelde bonuspas 10% van het bedrag dat besteed was aan boodschappen en met die bonuspas erbij betaald waren bij zijn salaris kreeg. Hij heeft toen dus de bonuskaart van zijn moeder aan hem laten koppelen omdat zijn moeder de boodschappen deed.

Hier in de winkel gaat er met aanbiedingen eigenlijk weinig mis, nog nooit gehad tenminste. Alleen inderdaad wel met die 35% stickers.

20. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

o ja ik vraag ook altijd de bon en als het er niet af is ga ik er ook gewoon heen
    soms zie je ze echt chagie kijken whaha ach ja so be it:p

Deel Deze Pagina