Bespaar tijdens de feestdagen topic tips

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door luca75, 3 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Goede tip! Die gaat hier ook op het lijstje voor dochter.
     
  2. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Fijn topic! Ik koop het hele jaar door met goede aanbiedingen. Afgelopen weken al goed kunnen scoren, vooral spellen. Die zijn nu allemaal alweer duurder. Verder koop ik via Wissel cadeaubonnen in, met korting, zoals die van Bol, om daar dingen mee te bestellen. Scheelt weer iets, en nooit problemen mee gehad. Ik had trouwens vorige maand twee keer bij Bol dat iets wat ik gekocht had, net 1 of 2 weken erna goedkoper was. Toen contact gehad met de klantenservice, en toen kreeg ik het verschil terug in de vorm van een cadeaubon. Ze geven liever het verschil terug, dan dat je het weer retour gaat sturen om opnieuw te kopen, natuurlijk.
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  3. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Mijn tips: begin op tijd en koop ook eens tweedehands! Beter voor het milieu en de portemonnee.

    Vlak voor de zomervakantie begin ik met 'verzamelen'. Ik koop regelmatig iets in de kringloopwinkel of via marktplaats, maar natuurlijk alleen als het iets is wat bij mijn kinderen past. Speelgoed, boeken, kleding.. Sinterklaas wil wel eens iets kopen wat ze normaal gesproken van papa en mama niet zouden krijgen: een longsleeve shirt met een grote opdruk van LOL Surprise, bijvoorbeeld :o: Gescoord in de kringloopwinkel: de juiste maat en met het prijskaartje er nog aan!

    Mijn kinderen krijgen daarnaast dingen die ze normaal gesproken ook zouden krijgen, of iets wat 'op' gaat: bijvoorbeeld een nieuwe pyjama (gisteren gekocht in de sale, 3 euro per pyjama), warme huissokken, een bakset van bv. Dr Oetker.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  4. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Hier is de sinterklaasmagie voorbij en dat haalt wel de druk eraf van allemaal cadeautjes 'moeten' kopen. We vieren nog ouderwets pakjesavond bij mijn ouders, dus ik voed mijn moeder met tips, maar voor thuis overweeg ik om het een lekker simpel te houden. Ze spelen steeds minder met speelgoed en hebben echt al heel erg veel.
     
  5. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Is niet echt besparen maar vaak wel nodig en is dan toch weer een cadeautje.

    Leuke onesie
    Warme pyjama
    Dikke huissokken/Sloffen
    Muts handschoenen en sjaal set

    En nu met de energierekening die bij vele omhoog schiet zijn deze dingen misschien toch iets sneller nodig of niet erg dat je een set extra hebt.

    M'n kids zijn 6 & bijna 3 en komen nu al om in speelgoed. Echt benieuwd wat ik op hun lijstje ga zetten, bij m'n oudste denk ook een voetbalshirt ofzo daar heeft hij echt plezier van.
     
    Neuzeke en rijo vinden dit leuk.
  6. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.381
    5.648
    113
    Ik vind het risico bij nu al iets kopen, dat ze het straks niet meer leuk vinden, of om andere dingen vragen. Dan koop je er misschien nog eea bij, en weg is je voordeel.

    Hier geloven ze voor het eerst beiden niet meer. Meestal doen wij ook iets kleins met kerst. Ik denk dat ik ga voorstellen de sinterklaas te skippen. Ze houden beiden niet meer van speelgoed. Dan koop ik met kerst wel een gezelschapsspel voor ons allen en misschien dat we nog een leuk uitje/voorstelling tegenkomen.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  7. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Ik denk er al jaren over om niet mee te doen aan Sint e.d. maar wat ik dan het lastige vind, is dat de kinderen op school er continu over meekrijgen en ze iets mogen meenemen etc. Ik vind het dan wel sneu als ze zich anders voelen daardoor. Hoe gaan jullie hiermee om?
     
  8. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.271
    19.023
    113
    Onze kinderen krijgen niets van dit alles mee op school, we wonen namelijk niet in NL :) Toen we nog in NL woonden legden we uit dat iedereen zijn/haar eigen feestdagen heeft, en wij zo ook de onze hebben (we vieren alleen de Islamitische feestdagen, dat zijn er jaarlijks twee).
     
  9. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Oh, dat is helemaal fijn dan, natuurlijk :) Ik heb er zelf ook niet heel veel mee.
    Hier op school wordt Sint al weken vantevoren besproken, journaal gekeken etc. dus het voelt een beetje alsof ik (vooral toen ze kleiner waren) ze dan tekort zou doen als ik moet uitleggen dat dat Sint wel bij de andere gezinnen komt maar niet bij ons.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  10. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Oh nee inderdaad
     
  11. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
  12. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.853
    1.668
    113
    Vrouw
    Zou ook vooral de kringloop en marktplaats in de gaten houden, vinted heeft ook veel staan.
    Heb van de week mooie skeelers gekocht voor €5 bij de kringloop :thumup:
     
    rijo vindt dit leuk.
  13. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Wij vieren sinterklaas met de familie van mijn man en dan is het ongeveer 15 per kind maal 3 gezinnen. Ik zet vaak dingen als sokken, maillots, nagellakjes en zo op het lijstje.

    Kerst vieren we uitgebreid met mijn familie met cadeautjes onder de boom.
    Dit is vaak lego, boeken, dat soort dingen.

    Nu zag ik van de week in de kruidvat folder leuke doeboekjes en knutselsetjes. Dat vindt ik wel leuke schoencadeaus
     
    Frun vindt dit leuk.
  14. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Ik vind regelmatig leuke aanbiedingen op nl.pepper.com

    Er moet wel net iets voorbij komen wat je zoekt, maar er komen veel goede aanbiedingen langs, prijsfouten, sample sales etc
     
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Prijsmepper! Daar komen restanten van kruitvat etc.

    Zo heb ik een badbom aventkalender gekocht daar voor 6 euro. Was een restant van vorig jaar maar niet minder leuk.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  16. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.141
    4.360
    113
    Home
    #37 Anna009, 17 sep 2022
    Laatst bewerkt: 17 sep 2022
    Ik kijk het hele jaar een beetje naar Sint cadeaus en dan met name voor de jongste de interesse bij de oudste verandert snel

    Zo kwam ik bij Kruidvat 75 korting tegen met schilderen op nummer dat vind m’n middelste erg leuk dus kon ik niet laten liggen voor 1 euro


    Bij de Action het snoepgoed en inpakpapier
    Ligt nu al wat in de winkel volgens mij
     
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    #38 NiekeKris, 17 sep 2022
    Laatst bewerkt: 17 sep 2022
    Hier precies zo. Ik doe het dus zo min mogelijk meer, tenzij ik het echt 1000% zeker weet (zoals een neutrale onesie, paardenspullen voor de jongste, …) of de aanbieding dermate goed is of voor iets wat ook voor andere kinderen kan, dat het altijd goed uitpakt. Dat bespaart hier meer.

    Hier trouwens ook vaak zo iets als: iets wat ze graag willen, iets wat ze nodig hebben/wat nuttigs, (wat ze anders gewoon zouden krijgen, zeg maar, maar dan vaak wat luxer ofzo), een boek en iets om te dragen (bv. die onesie, zo’n zeemeerminnenstaart, …). En vaak nog een vijfde iets erbij, net hoe het uitkomt. Vaak iets wat op gaat en sowieso een chocoladeletter en een adventkalender. Dat werkt ook goed.
     
  18. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Wat een goed idee!

    Voor de oudste kocht ik vaak dingen (barbies etc) bij de kruitvat, scheelde een hoop! Ik doe voor haar met kerst denk ik een mooie wekker met oplader voor telefoon combi.

    Nu hebben we eigenlijk genoeg speelgoed dankzij oudste, dus wil ik kijken voor aanvullingen/uitbreidingen van een of ander bij de kringloop voor de kleintjes. Wij hebben hier ook nog een Jouw Marktkraam om de hoek. Dus daar ga ik ook even kijken.
     
  19. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Gisteren bij de kruidvat geweest. Daar was het lego 30% korting. Een grote doos gekocht voor de kerst en een kleiner doosje voor Sinterklaas.
    Ook hadden ze voor 2,99 zakjes kleine lego, leuk als schoencadeau
     
    Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina